Göra eget helsystem!

så om jag drar ett streck igenom mitten som på min ritning och sen förlänger alla strecken genom mitten strecket så ska jag mäta vinklarna där?:S hm om man kör med längder blev det lättare:) fast vinkeln beror ju på vilken grovlek kröken är på om största måttet ska vara 10cm.... suck vad komplicerat allt ska vara=D

Om du drar ett streck genom hela megafonen i centrum så ska vinkeln vara ca 8grader åt vardera håll. Hur grovt heddern är spelar ingen roll på vilken vinkel meggen får,,,,enda som händer är att den blir kortare . Om du bygger exakt samma grader som min på bilden så blir den ca 23cm till skarv revcona (10 cm dim) Skulle trop att din krök hamnar på den dim som jag har vid ingång megafon.
Du kan med fördel för ditt register i gammelfarfar ttn göra den 5cm längre om platt och utseende tillåter?

Om du drar ett streck genom hela megafonen i centrum så ska vinkeln vara ca 8grader åt vardera håll. Hur grovt heddern är spelar ingen roll på vilken vinkel meggen får,,,,enda som händer är att den blir kortare . Om du bygger exakt samma grader som min på bilden så blir den ca 23cm till skarv revcona (10 cm dim) Skulle trop att din krök hamnar på den dim som jag har vid ingång megafon.
Du kan med fördel för ditt register i gammelfarfar ttn göra den 5cm längre om platt och utseende tillåter?

okej då förstår jag man gör en tratt och sen kapar man av och svetsar kröken mot tratten:)
sen revkonan ska man mäta vinkeln från trattens väggar? eller mitten där med??

okej då förstår jag man gör en tratt och sen kapar man av och svetsar kröken mot tratten:)
sen revkonan ska man mäta vinkeln från trattens väggar? eller mitten där med??

Yes box....
revconan blir 45 grader från en centrumlinje JA. Utgå från ljudämparröret bara , i ditt fall 50mm perforerat rör ca 40-50 cm långt beroende på platts.. Det skilljer inte så mycket i decibell mellan 40 cm och 50 dämpardel.. Så kör 40cm högts och 48mm till 50mm inv mått i det raka perforerade rör som blir genom dämparen.

Yes box....
revconan blir 45 grader från en centrumlinje JA. Utgå från ljudämparröret bara , i ditt fall 50mm perforerat rör ca 40-50 cm långt beroende på platts.. Det skilljer inte så mycket i decibell mellan 40 cm och 50 dämpardel.. Så kör 40cm högts och 48mm till 50mm inv mått i det raka perforerade rör som blir genom dämparen.

tackar tackar då ska man bara se till att få råd med att trimma skiten nu då:huvet

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul