Göra eget helsystem!

så om jag drar ett streck igenom mitten som på min ritning och sen förlänger alla strecken genom mitten strecket så ska jag mäta vinklarna där?:S hm om man kör med längder blev det lättare:) fast vinkeln beror ju på vilken grovlek kröken är på om största måttet ska vara 10cm.... suck vad komplicerat allt ska vara=D

Om du drar ett streck genom hela megafonen i centrum så ska vinkeln vara ca 8grader åt vardera håll. Hur grovt heddern är spelar ingen roll på vilken vinkel meggen får,,,,enda som händer är att den blir kortare . Om du bygger exakt samma grader som min på bilden så blir den ca 23cm till skarv revcona (10 cm dim) Skulle trop att din krök hamnar på den dim som jag har vid ingång megafon.
Du kan med fördel för ditt register i gammelfarfar ttn göra den 5cm längre om platt och utseende tillåter?
 
Om du drar ett streck genom hela megafonen i centrum så ska vinkeln vara ca 8grader åt vardera håll. Hur grovt heddern är spelar ingen roll på vilken vinkel meggen får,,,,enda som händer är att den blir kortare . Om du bygger exakt samma grader som min på bilden så blir den ca 23cm till skarv revcona (10 cm dim) Skulle trop att din krök hamnar på den dim som jag har vid ingång megafon.
Du kan med fördel för ditt register i gammelfarfar ttn göra den 5cm längre om platt och utseende tillåter?

okej då förstår jag man gör en tratt och sen kapar man av och svetsar kröken mot tratten:)
sen revkonan ska man mäta vinkeln från trattens väggar? eller mitten där med??
 
okej då förstår jag man gör en tratt och sen kapar man av och svetsar kröken mot tratten:)
sen revkonan ska man mäta vinkeln från trattens väggar? eller mitten där med??

Yes box....
revconan blir 45 grader från en centrumlinje JA. Utgå från ljudämparröret bara , i ditt fall 50mm perforerat rör ca 40-50 cm långt beroende på platts.. Det skilljer inte så mycket i decibell mellan 40 cm och 50 dämpardel.. Så kör 40cm högts och 48mm till 50mm inv mått i det raka perforerade rör som blir genom dämparen.
 
Yes box....
revconan blir 45 grader från en centrumlinje JA. Utgå från ljudämparröret bara , i ditt fall 50mm perforerat rör ca 40-50 cm långt beroende på platts.. Det skilljer inte så mycket i decibell mellan 40 cm och 50 dämpardel.. Så kör 40cm högts och 48mm till 50mm inv mått i det raka perforerade rör som blir genom dämparen.

tackar tackar då ska man bara se till att få råd med att trimma skiten nu då:huvet
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top