Gått ner 30km/h i toppfart!

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
jag antar att din är avstrypt i kröcken ?

min toppar ca 125 bara men då är det bara ypvs:en som är avstryp tror det sitter nogåt kvar i kröcken i böjen :(

okeej :eek: provade min polares dt nyss och den går otroligt mycket bättre än min!

Provade med hans krök på min men den gick inte nå bättre, möjligtvis väldigt väldigt lite men knappt märkbart.

Ger snart upp hojen när jag inte vet vad det är:huvet
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
okeej :eek: provade min polares dt nyss och den går otroligt mycket bättre än min!

Provade med hans krök på min men den gick inte nå bättre, möjligtvis väldigt väldigt lite men knappt märkbart.

Ger snart upp hojen när jag inte vet vad det är:huvet
Kolv

Förgasare

Ypvs

reedventil

soppafilter

luftfilter

koppling


Kolla det!
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Kolv

Förgasare

Ypvs

reedventil

soppafilter

luftfilter

koppling

CDI-box

Kolla det!
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Nu har jag låst ypvsen på öppet läge, jävlar vilket drag på höga varv :D

Men det är fortfarande en sak som är skumt. den varvar ut som fan i 5an och kan gå upp i hög hastighet men sen när man växlar upp till 6an så går den inge fortare om man inte ligger i en nerförsbacke :va alltså den vill inte varva ut på 6an
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Nu har jag låst ypvsen på öppet läge, jävlar vilket drag på höga varv :D

Men det är fortfarande en sak som är skumt. den varvar ut som fan i 5an och kan gå upp i hög hastighet men sen när man växlar upp till 6an så går den inge fortare om man inte ligger i en nerförsbacke :va alltså den vill inte varva ut på 6an
Tyskstrypningen är kvar.. Vissa inporterade hojar har nån skum strypning som här kopplad till hastighetsmätaren. Testa på skoj att skruva av hastighetsmätarwiern å se om den går fortare..
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Tyskstrypningen är kvar.. Vissa inporterade hojar har nån skum strypning som här kopplad till hastighetsmätaren. Testa på skoj att skruva av hastighetsmätarwiern å se om den går fortare..

Den är inte tyskimporterad och jag har inte ens hastighetsmätarvajern ikopplad. har digitalmätare nu.
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Det är nånting som är fel på hojen, något som inte är som det ska.

Den går som fan nu och varvar hur bra som helst i 5an och har bra axx. Men sen när man växlar till 6an så går den bara ner i hastighet hela tiden och det händer inget fast man håller full gas, känns nästan som att den håller på att skära ihop. :va
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Det kan ju inte vara mycket annat än att den inte orkar... Alt. något är fel på förgasare/filter.

Har väääldigt svårt att tro att det sitter någon kännare som vet vilken växel man har i och stryper på sexan..
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Det kan ju inte vara mycket annat än att den inte orkar... Alt. något är fel på förgasare/filter.

Har väääldigt svårt att tro att det sitter någon kännare som vet vilken växel man har i och stryper på sexan..

Får väl kanske ta och pröva dreva ner den ett kugg fram då och se om den orkar :)
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Men den har väll orkat förr lr hur?

Jaa asså när vi köpte den så orkade den väl varva ut, men det är den här sommaren som jag har upptäckt att den har gått ner i toppfart o att den är ovanligt slö på 6an :/ så egentligen borde det inte vara det som är felet:va
 

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
vara
Hoj
dt125r -svart och röd
har du låst ypvs:en nu ? skulle va roligt att veta skillnaden mellan låst och uppställd :)
 

Filip_w

Medlem
Gick med
30 Oct 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha DT125R
kolla kolven / kolvringar. ja hade samma problem.. nu skar den i förrgår :(
 
Last edited:

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
kolla kolven / kolvringar. ja hade samma problem.. nu skar den i förrgår :(

okeej det var ju inge kul :/ aa borde kanske kolla hur kompen är på hojen, men nu har jag drevat ner den och om man varvar ut helt på 5an och sedan växlar upp till 6an då varvar den ut även på 6an och går snabbare än med förra drevet :)

När man har låst ypvsen så blir den mer som en cross, ingenting nästan på låga varv men sen när man kmr upp i varv så sticker den mitt i allt som fan, riktigt kul att köra så, för min axxar ju betydligt bättre nu än vad den gjorde innan :yoparty
 

Filip_w

Medlem
Gick med
30 Oct 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha DT125R
okeej det var ju inge kul :/ aa borde kanske kolla hur kompen är på hojen, men nu har jag drevat ner den och om man varvar ut helt på 5an och sedan växlar upp till 6an då varvar den ut även på 6an och går snabbare än med förra drevet :)

När man har låst ypvsen så blir den mer som en cross, ingenting nästan på låga varv men sen när man kmr upp i varv så sticker den mitt i allt som fan, riktigt kul att köra så, för min axxar ju betydligt bättre nu än vad den gjorde innan :yoparty

ooh :) vad har du för drev nu då?
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
okeej det var ju inge kul :/ aa borde kanske kolla hur kompen är på hojen, men nu har jag drevat ner den och om man varvar ut helt på 5an och sedan växlar upp till 6an då varvar den ut även på 6an och går snabbare än med förra drevet :)

När man har låst ypvsen så blir den mer som en cross, ingenting nästan på låga varv men sen när man kmr upp i varv så sticker den mitt i allt som fan, riktigt kul att köra så, för min axxar ju betydligt bättre nu än vad den gjorde innan :yoparty

Inte bara en känsla du får då? Att den accar fortare asså, för är ypvs öppen så är den öppen - låst eller inte. Alltså borde den ju accelerera bättre med ypvs i icke låst läge för den får mer kräm på botten o orkar dra ifrån direkt ist. som nu bara på höga varv.

Spetsigare register gör att man upplever saker som pigga. Det är vetenskap.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top