Gått ner 30km/h i toppfart!

jag antar att din är avstrypt i kröcken ?

min toppar ca 125 bara men då är det bara ypvs:en som är avstryp tror det sitter nogåt kvar i kröcken i böjen :(

okeej :o provade min polares dt nyss och den går otroligt mycket bättre än min!

Provade med hans krök på min men den gick inte nå bättre, möjligtvis väldigt väldigt lite men knappt märkbart.

Ger snart upp hojen när jag inte vet vad det är:huvet
 
okeej :o provade min polares dt nyss och den går otroligt mycket bättre än min!

Provade med hans krök på min men den gick inte nå bättre, möjligtvis väldigt väldigt lite men knappt märkbart.

Ger snart upp hojen när jag inte vet vad det är:huvet
Kolv

Förgasare

Ypvs

reedventil

soppafilter

luftfilter

koppling


Kolla det!
 
Kolv

Förgasare

Ypvs

reedventil

soppafilter

luftfilter

koppling

CDI-box

Kolla det!
 
Nu har jag låst ypvsen på öppet läge, jävlar vilket drag på höga varv :D

Men det är fortfarande en sak som är skumt. den varvar ut som fan i 5an och kan gå upp i hög hastighet men sen när man växlar upp till 6an så går den inge fortare om man inte ligger i en nerförsbacke :va alltså den vill inte varva ut på 6an
 
Nu har jag låst ypvsen på öppet läge, jävlar vilket drag på höga varv :D

Men det är fortfarande en sak som är skumt. den varvar ut som fan i 5an och kan gå upp i hög hastighet men sen när man växlar upp till 6an så går den inge fortare om man inte ligger i en nerförsbacke :va alltså den vill inte varva ut på 6an
Tyskstrypningen är kvar.. Vissa inporterade hojar har nån skum strypning som här kopplad till hastighetsmätaren. Testa på skoj att skruva av hastighetsmätarwiern å se om den går fortare..
 
Tyskstrypningen är kvar.. Vissa inporterade hojar har nån skum strypning som här kopplad till hastighetsmätaren. Testa på skoj att skruva av hastighetsmätarwiern å se om den går fortare..

Den är inte tyskimporterad och jag har inte ens hastighetsmätarvajern ikopplad. har digitalmätare nu.
 
Det är nånting som är fel på hojen, något som inte är som det ska.

Den går som fan nu och varvar hur bra som helst i 5an och har bra axx. Men sen när man växlar till 6an så går den bara ner i hastighet hela tiden och det händer inget fast man håller full gas, känns nästan som att den håller på att skära ihop. :va
 
Det kan ju inte vara mycket annat än att den inte orkar... Alt. något är fel på förgasare/filter.

Har väääldigt svårt att tro att det sitter någon kännare som vet vilken växel man har i och stryper på sexan..
 
Det kan ju inte vara mycket annat än att den inte orkar... Alt. något är fel på förgasare/filter.

Har väääldigt svårt att tro att det sitter någon kännare som vet vilken växel man har i och stryper på sexan..

Får väl kanske ta och pröva dreva ner den ett kugg fram då och se om den orkar :)
 
Men den har väll orkat förr lr hur?

Jaa asså när vi köpte den så orkade den väl varva ut, men det är den här sommaren som jag har upptäckt att den har gått ner i toppfart o att den är ovanligt slö på 6an :/ så egentligen borde det inte vara det som är felet:va
 
har du låst ypvs:en nu ? skulle va roligt att veta skillnaden mellan låst och uppställd :)
 
kolla kolven / kolvringar. ja hade samma problem.. nu skar den i förrgår :(
 
Last edited:
kolla kolven / kolvringar. ja hade samma problem.. nu skar den i förrgår :(

okeej det var ju inge kul :/ aa borde kanske kolla hur kompen är på hojen, men nu har jag drevat ner den och om man varvar ut helt på 5an och sedan växlar upp till 6an då varvar den ut även på 6an och går snabbare än med förra drevet :)

När man har låst ypvsen så blir den mer som en cross, ingenting nästan på låga varv men sen när man kmr upp i varv så sticker den mitt i allt som fan, riktigt kul att köra så, för min axxar ju betydligt bättre nu än vad den gjorde innan :yoparty
 
okeej det var ju inge kul :/ aa borde kanske kolla hur kompen är på hojen, men nu har jag drevat ner den och om man varvar ut helt på 5an och sedan växlar upp till 6an då varvar den ut även på 6an och går snabbare än med förra drevet :)

När man har låst ypvsen så blir den mer som en cross, ingenting nästan på låga varv men sen när man kmr upp i varv så sticker den mitt i allt som fan, riktigt kul att köra så, för min axxar ju betydligt bättre nu än vad den gjorde innan :yoparty

ooh :) vad har du för drev nu då?
 
okeej det var ju inge kul :/ aa borde kanske kolla hur kompen är på hojen, men nu har jag drevat ner den och om man varvar ut helt på 5an och sedan växlar upp till 6an då varvar den ut även på 6an och går snabbare än med förra drevet :)

När man har låst ypvsen så blir den mer som en cross, ingenting nästan på låga varv men sen när man kmr upp i varv så sticker den mitt i allt som fan, riktigt kul att köra så, för min axxar ju betydligt bättre nu än vad den gjorde innan :yoparty

Inte bara en känsla du får då? Att den accar fortare asså, för är ypvs öppen så är den öppen - låst eller inte. Alltså borde den ju accelerera bättre med ypvs i icke låst läge för den får mer kräm på botten o orkar dra ifrån direkt ist. som nu bara på höga varv.

Spetsigare register gör att man upplever saker som pigga. Det är vetenskap.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top