Gått ner 30km/h i toppfart!

tack för hjälpen :) jag har ingen varvräknare men jag prövade idag att gasa ganska höga varv o samtidigt vrida av tändningen, sen tog jag lös avgassystemet o kollade o den var redan öppen.

Mr Emcom, hur gör man för att låsa den på öppet läge hela tiden? Och blir det mkt skillnad mot för när den är som den är på min nu?
 
tack för hjälpen :) jag har ingen varvräknare men jag prövade idag att gasa ganska höga varv o samtidigt vrida av tändningen, sen tog jag lös avgassystemet o kollade o den var redan öppen.

Mr Emcom, hur gör man för att låsa den på öppet läge hela tiden? Och blir det mkt skillnad mot för när den är som den är på min nu?
Eftersom din redan är öppen så kommer det inte göra någon skilland. Och för dig som stutnar behöver du ett brett register med lite ork även på låga varv... Låser du den i öppet så tappar du all botteneffekt, så det skulle jag inte rekomendera...

Jag kopplade bort servomotorn och satte wirelås på wirarna (bra stavnign :s )
 
Eftersom din redan är öppen så kommer det inte göra någon skilland. Och för dig som stutnar behöver du ett brett register med lite ork även på låga varv... Låser du den i öppet så tappar du all botteneffekt, så det skulle jag inte rekomendera...

Jag kopplade bort servomotorn och satte wirelås på wirarna (bra stavnign :s )

okejokej.. då är man på ruta ett igen.

Vad fan kan det vara för fel!? :mad:
 
kan ju faktiskt vara så att kolven är sleten även om du bytte den förra sommarn :pannkyss det beror ju på hur långt du har kört samt hur du kört in den och hur du har kört i ren allmänhet
 
Har rengjort luftfiltret iaf o det blev ingen skillnad.

Aa det kan ju vara kolven men det känns ju konstigt om den redan skulle vara sleten :va
 
Fattar inte riktigt vad du menar, om jag kollat om jag har rätt munstycke elr vad?

Du har inte sletna lameller eller liknande? har samma problem som dig faktiskt :tungan min reser inte heller när man gasar längre :(

förresten är det inte avgassystemet så kan de ju va förgasarn o då blir de inte roligt :cdevil testa byt tändstift också.. de gjorde jag för ett tag sen o då gick den fint igen :tummenupp
 
Du har inte sletna lameller eller liknande? har samma problem som dig faktiskt :tungan min reser inte heller när man gasar längre :(

förresten är det inte avgassystemet så kan de ju va förgasarn o då blir de inte roligt :cdevil testa byt tändstift också.. de gjorde jag för ett tag sen o då gick den fint igen :tummenupp

Bytte lameller i höstas tror jag det var, o hårdare fjädrar o hela köret så det ska inte vara några problem. Ska pröva byta stift! tack för tipset :tummenupp
 
Har bytt tändstift men det hjälpte inte :/ jag vet iaf nu att den är väldigt svag, den gjorde lite mer än 110 i 5an o sedan när jag växlade upp till 6an så gick den ner i fart :mad:

Min polares DT är en 91:a och den har alltid gått bättre än min, den har accelerat mkt bättre och dessutom gått snabbare. Det är någonting som är annorlunda på min, men den är ju ostrypt antar jag. Kan det vara att ägaren innan mig hade fel munstycke? För han hade dep pipe på den när den var ute på blocket sen när jag skulle köpa hojen så satte han tbx originalsystemet.

Eller att de som har tagit bort strypningen har gjort det dåligt?:va
 
märks det inget spec när du kör? typ att den inte vill varva eller går dåligt på låga/höga varv eller nått? väldigt svårt att få fram vad felet är.. kan ju fan va vad som helst..

ett annat fel jag gjort är att hälla i för mkt olja i bensinen o då gick det dåligt som fan :D har du oljetank så se till att den går som den ska..
 
jag antar att din är avstrypt i kröcken ?

min toppar ca 125 bara men då är det bara ypvs:en som är avstryp tror det sitter nogåt kvar i kröcken i böjen :(
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top