Går snååååålt

asfalt svarvare

stödhjulsförare
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Japp, old trusty och jag har planer, så därför lyfte jag av avgassystemet på den.
Avgasrören är nära på kalkvita i sina avlagringar på insidan och likaledes är avgasventilerna i samma färg.
Enl förra ägaren så skaffades en ny fugge brygga hos vår inhemska youtube stjärna (😁) och monterades och efter det "gick den" i varje fall.
Men, på ett gammalt härke som denna (Suzuki 850 g), med enligt utsago rengjorda fuggar....vad bör jag göra??
Att den gått snålt har jag förstått och "kompenserat" till viss del med att låta choken ligga på lite.
Är det huvud munstycke eller lågfart som felar eller allt??
Gasar jag satan går den bra (accpumpar som går in?)
Men trög o tjurig på låga varv (vilket med sidovagn inte är optimalt....ej heller med den xtra vikten)
Boka tid hos nån som orkar bry sej eller riva och rengöra/ kolla bestyckningen??

(Har ett 4-1 brölrör liggande numera som ska moddas från högerblås till vänsterblås- så knoddarna inte blir helt döva med holken på 😉, så ev ombestyckning kanske är nödvändigt oavsett...?)

//

Har du original luftburk?
Originalfilter eller ett tvättbart t ex K&N?
Ändrat lock till luftburken, borrade hål?
”Sportluftfilter” dvs separata som t ex K&N, Biltema/Kina mfl släpper ofta in mer luft (och skit) och kan kräva större huvudmunstycken.

Är förgasarraden till 850 kardan?
Sitter det originalmunstycken i? Värt att kolla.
Du kan behöva gå upp ett par steg, särskilt om du monterar ditt 4-1.
En 850G är väl rätt tunga och törstiga original. Sidovagn gör det inte bättre.

Sitter det rätt stift i? Lika vita dom. Det enklaste är ju att kolla ett stift när du börjar labba med munstycken.

En bra grej är att kolla ventilspelen.

Jag byter alltid till insex till flottörhusen när jag har loss förgasarna. På några motorer kan man då byta huvudmunstycken utan att lossa förgasarna.

Jag tror att det finns gott om billigare piratkopior på munstycken. Inte värt att köpa billigt.

En förgasarsynk skadar inte. Rätt ventilspel då.

Tja, jag har ju begåvats med lappmöglet här i södern, så dina tips tas med tacksamhet emot.
Dax att lyfta tank, kolla stift, kolla filter etc etc. "Förmodar" att fugge bryggan är till just denna modellen (jupp- kardan)
"Förmodar" även att denna motor är släkt med både 750 o 1000cc, så vissa basala mått är identiska över dessa tre storlekar (vilket innebär att fuggarna ev kan vara "fel")
Dax att ta tag i detta....kan ju va kul att ha en körbar maskin man slipper lirka med, och alla ystra 78 kusar kanske tittar fram...🤣 (Faktum är....jag är faktiskt impad över hur rapp den är trots löjlig effekt och aningen överviktig....nääää- tjock/fet/ tung!!!!
Lågt växlad gör den pigg.

//

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back