motardnisse skrev:
Mmmm! glöm inte att du har ett ägaransvar också, Hur kommer det sig att DU inte gjorde nån lite koll på bilen INNAN besiktningen? Förmodligen varför de inte lyfte upp din hoj var nog att minimera skador på ditt sidostöd då du tydligen har en Ducati där de är väldigt ömtåliga!
Nästa gång du ska besikta hojen: Var med vid besiktning och var inte rädd för att fråga vad de kollar efter då du faktiskt betalat för en tjänst.
Jag kan nog själv skriva en bok om både bilar samt mc där kunder har antingen försökt meka själva eller inte gjort nåt då de trodde inte att det skulle vara så allvarligt som det såg ut att vara!
Visst ASB har ett visst ansvar likaså har DU, Tänk på hur många olika märkesrelaterade fel de ska komma ihåg i huvudet oavsett fordon samtidigt de ska vara trevliga och ev svara på dina frågor! Nu vet inte jag vart du besiktade men många kanske inte märker hur många punkter de kollar på bara genom att känna på ett ställe alt skaka, vrida mm.
Som sagt gå med och fråga nästa gång du besiktar något fordon och kom ihåg ingen är felfri!
Jag vet inte var du jobbar men mitt företag tar ut ca 550:-/tim för mitt jobb. Då förväntar sig kunden att få det som är avtalat, kanske inte Rolls Royce-kvalité på jobbet men inte heller Trabant-kvalité, om du förstår.
När man då läser allas inlägg om att en del hojar går igenom utan anmärkning, trots brister, medan somliga har problem trots att allt är i sin ordning, det känns ju inte helt rätt för en myndighet som man är tvungen att anlita.
Jag har inga problem med att bilprovningen sätter 2-or på mina fordon om det dom anmärker på grundas på fakta.
Läs själv om de som säger att man skall åka på en extradag för då har dom inte ljudmätarn med sig. Kallas det för kvalité???
Det kanske går lättare för en del som när du skrev till Punkar´n: " Vem var det som besiktade din hoj? "står längst ner till höger på protokollet"
Känner några där! "
För några veckor sedan besiktade en SH-medlem sin Fireblade och han råkade känna personen på bilprovningen så de snackade i tio minuter och sen var det bara och betala, ingen tittade på hojen. Det kanske var nån annan där och skakade och kollade när ingen såg. Han var nöjd men dt är väl inte riktig rätt i alla fall.
Man kanske skulle lära känna någon och köpa sig lite bättre tur på ASB, den oberoende fordonskontrollen.
MVH
/Fredrik