Går den igenom besiktningen..?

PastaRacing skrev:
Jag vet inte var du jobbar men mitt företag tar ut ca 550:-/tim för mitt jobb. Då förväntar sig kunden att få det som är avtalat, kanske inte Rolls Royce-kvalité på jobbet men inte heller Trabant-kvalité, om du förstår.

När man då läser allas inlägg om att en del hojar går igenom utan anmärkning, trots brister, medan somliga har problem trots att allt är i sin ordning, det känns ju inte helt rätt för en myndighet som man är tvungen att anlita.

Jag har inga problem med att bilprovningen sätter 2-or på mina fordon om det dom anmärker på grundas på fakta.
Läs själv om de som säger att man skall åka på en extradag för då har dom inte ljudmätarn med sig. Kallas det för kvalité???

Det kanske går lättare för en del som när du skrev till Punkar´n: " Vem var det som besiktade din hoj? "står längst ner till höger på protokollet" Känner några där! "

För några veckor sedan besiktade en SH-medlem sin Fireblade och han råkade känna personen på bilprovningen så de snackade i tio minuter och sen var det bara och betala, ingen tittade på hojen. Det kanske var nån annan där och skakade och kollade när ingen såg. Han var nöjd men dt är väl inte riktig rätt i alla fall.
Man kanske skulle lära känna någon och köpa sig lite bättre tur på ASB, den oberoende fordonskontrollen.

MVH
/Fredrik

Ok!

Rättare sagt har jag jobbat 4 år på en station "5 år i ASB" och besiktat hojar under denna tid men jobbar nu på en annan station pga tröttnade på skifttiderna. Enda fördelen nån skulle ha om denne känner mig är att ev kunna få en tid för kontroll och inget annat. Personer som jag känner väl överlåter jag till en annan medarbetare för att inga missuppfattnigar ska uppstå! :fakta "företaget policy"

Finner ingen anledning varför jag ska riskera mitt jobb bara för att denne känner mig och tro att dennes fordon ska behandlas snällare. Tro mig jag har sett en hel del olika lösningar på saker som man inte trodde en motorcyklist skulle försöka med. Tycker jag har varit väldigt hjälpsam när jag har besiktat hojar samt även bett kunderna att försöka fixa felet på plats så de slipper komma tillbaka, sen kan inte jag ansvara för att andra personer på ASB inte sköter sig men helst ska det vara lika överallt.

Jag tar mitt jobb seriöst likaså gör du säkert också men att köpa sig tur hos mig går inte men kanske hos dig?

du skrev:
"känns ju inte helt rätt för en myndighet som man är tvungen att anlita."

Om man tog bort monopolet och gav verkstäderna rätten att sköta besiktning & service hur tror du att det skulle se ut då?
Nu är säkert ditt företag där du jobbar bra men hur tror du att det skulle se ut på andra ställen där kunderna inte har nåt val där ett företag underkänner ett fordon på en massa saker och sen reparerar fordonet på samma plats och tjänar pengar på det också? Jag tjänar inga pengar på att underkänna fordon vilket somliga kan tro. ASB är inget vinstdrivande företag, OM det nu skulle gå med vinst så läggs oftast pengarna på ev nya stationer mm

Du sade nåt ang en fireblade -> "ingen tittade på hojen. Det kanske var nån annan där och skakade och kollade när ingen såg."

Hur ska det vara? Vet inte ens killen om någon kollade på den när han stod och pratade med den han kände?

Det är lätt att dra alla över en & samma kam om det nån som borde veta det så är det väl du också om något skulle strula till det eller?

Som sagt försök att vara med under besiktning samt fråga vad han kollar på så borde du väl få valuta för pengarna eller så får du väl ha kvar din inställning ang ASB ang olika saker.
:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...