gå upp bakan med 25kw

Oroa dig inte för hastigheten, det kommer garanterat att behöva gå långsammare än vad du tänkt dig ;)

Visst går det absolut att dra upp hojen med 25kw men det blir lite bökigt. Skulle fundera på, som tidigare talare sagt, att skifta till ett annat drev, då blir hojen rappare och du kan ev köra med 2an i uppförsbacke!

de kan nog bli jäkligt tajt att koppla upp en 25kw på tvåan, krävs en hel del teknik för de!
iofs är väll inget omöjligt med pizzadrev.

Konsten att slanga handlar om ett förhållande mellan talang och effekt.
Har man inte det ena kan man kompensera med det andra.

Jag har ingen talang men jävligt mycke effekt.

ungfär som den här killen:

[YOUTUBE-ID]3B8BYKbbDok[/YOUTUBE-ID]

Hur går det för dig? Blir det något bakhjulsåkande :)

känner lite mer uppryck nu.. men men framhjulet reser sig icke än, men har inte hunnit träna så mycket mer än i lördags.. men ska väll försöka göra det snart igen när vädret blir bättre:)

Hur går det för dig?

En sporthoj är en sporthoj, tror dock dämparna tar mer stryk av att slå i nu i början :)
Prova slira lite lätt på kopplingen för känna av exakt var det tar innan du börja hugga så du inte slår över.

haha e de inte migge som är ute på sporthoj och tipsar och trixar, har du börjat köra på båge nu? de va på tiden;P

provade en polares fz6 25kw. inga som helst problem att få upp, krävs nog dock lite teknik;)

tjena shadow:brinnerup. Jag har en kawa zx6r som är strypt till 25 kw. Haha visst är det surt med strypningar. Jag tog kortet i maj förra året så har kört bra länge med 25 kw nu. Min erfarenhet med min hoj är att det inte går att slanga som den är nu. eftersom mitt max varv blir typ 9 till 10 tusen varv är det alldeles för dåligt. visst den rycker litegran och lyfter kanske 5 cm från marken. Har dock inte testat dreva den. Kan ju bero lite på vikten också. det är en 99a så den är lite tyngre än nyare 600a. man får ha allt bra tomt i tanken också. Hmmm på ngt sätt fick jag allt att handla om mig och det här hjäpte förmodligen inte dig. Men. xD
Lycka till!:)

hej, kom på en till grej. När verkstan bänkar hojen till 25 kw ser dem också till att förhållandet mellan motoreffekt och vikt inte överstiger 0,16 kw/kg. detta för att det ska vara omöjligt att gå upp på bakan. kan man det ändå är hojen inte korrekt strypt. sen vad som står på pappret och vad egentligen är kan ju skilja sig...
hur är din hoj strypt? jag vet inte hur många olika sätt som används. men på min har jag fyra st brickor i insugen som gör hålet tre ggr så litet...vilket jag förstås har kikat lite på ...hehe

hej, kom på en till grej. När verkstan bänkar hojen till 25 kw ser dem också till att förhållandet mellan motoreffekt och vikt inte överstiger 0,16 kw/kg. detta för att det ska vara omöjligt att gå upp på bakan. kan man det ändå är hojen inte korrekt strypt. sen vad som står på pappret och vad egentligen är kan ju skilja sig...
Haha. 0,16 kW/kg har absolut ingenting med att det ska vara omöjligt att gå upp på bakan. :rofl
Det är för att man inte ska kunna ha en hoj med 25 kW men som väger minimalt, exempelvis 100kg, för då blir motorn för stark i förhållande till vikten - för körkortsbehörigheten.

Behöver man ens fråga så känns frågan överflödig..hänger inte på kw antalet..man kan wheela med en moppe med..

Inga som helst problem att wheela med 25kw. Gjort det med CBR 600 f4i på 25kw. Originaldrevad...

Tränatränaträna! Jag har gjort det på en strypt GS500 och det funkar hur bra som helst.
Hur tror ni moppestuntarna gör? Lustgas?

känner lite mer uppryck nu.. men men framhjulet reser sig icke än, men har inte hunnit träna så mycket mer än i lördags.. men ska väll försöka göra det snart igen när vädret blir bättre:)

Hur går det för dig?
Just nu inte alls, hojen är kraschad så den blir inlöst.
Har inte kunnat bestämma mig för om jag ska köpa ny
hoj nu eller vänta tills kortet blir tungt 4juni nästa år :rolleyes:

Jag tror nästan att det bästa är att försöka studsa upp
den lite med hjälp av fjädringen, men det är ju bara att öva.
Lycka till!

Calle.s kör du också 25kw?
Japp, eller gjorde får jag väl säga nu...

Last edited:
Behöver man ens fråga så känns frågan överflödig..hänger inte på kw antalet..man kan wheela med en moppe med..

Läs första inlägget.. Frågan var inte om man kan.. frågan var hur man gör..
Haha. 0,16 kW/kg har absolut ingenting med att det ska vara omöjligt att gå upp på bakan. :rofl
Det är för att man inte ska kunna ha en hoj med 25 kW men som väger minimalt, exempelvis 100kg, för då blir motorn för stark i förhållande till vikten - för körkortsbehörigheten.

Tränatränaträna! Jag har gjort det på en strypt GS500 och det funkar hur bra som helst.
Hur tror ni moppestuntarna gör? Lustgas?
Jo det är det som är min poäng om folk med moppar och 125:or gör det hela tiden då borde det väll inte vara någo problem med en 25kw..

Men idag var jag på "konvention" borta vid honda city där de hade en wheeliemaskin där man fick prova att lära sig att slanga.. saken var att den enda sortens slangning man kunde utföra var den när man skulle får upp hojen jävligt långt upp och hitta balanspunkten. Och då snackar vi om att ligga i ungefär 70-80 graders vinkel..

Det jag vill åstadkomma, är en ca 45 kanske 50-55 graders vinkel på en slangning under acceleration.
Någolunda exempel:
[YOUTUBE-ID]7c2ciV8xLm0[/YOUTUBE-ID]

Just nu inte alls, hojen är kraschad så den blir inlöst.
Har inte kunnat bestämma mig för om jag ska köpa ny
hoj nu eller vänta tills kortet blir tungt 4juni nästa år :rolleyes:

Jag tror nästan att det bästa är att försöka studsa upp
den lite med hjälp av fjädringen, men det är ju bara att öva.
Lycka till!

Jo du jag är rätt taggad på att dra och prova med att använda fjädringen lite för att försöka få upp den mer.

Hoppas det löser sig med hojen.. men om du skaffar en ny kan du ju bara strypa den och sen strypa av den sen när du inte längre har begränsat kort:)

Hoppas det löser sig med hojen.. men om du skaffar en ny kan du ju bara strypa den och sen strypa av den sen när du inte längre har begränsat kort:)

Jo fast jag måste ju registrera om den också och det kostar pengar :S...
Har svårt att bestämma vad jag ska ha för hoj också, vill helst ner under
400kr/mån i försäkring och ha någon så ny sporthoj som möjligt, svår ekvation :va

Gjorde, vurpa på rörken eller har det hänt nått tråkigre som stöld? I vilket fall som helst så är det tråkigt att stå hojlös. Jag har gjort det nu hela sommaren i samma situation som dig, såg att du nämnde det tidigare. Mitt kort slår nämligen över till tungt den 30 aug så har inte köpt innan.. Men nu är säsongen nästan slut så det känns dumt att investera i någonting som kommer bli ståendes i 5 månader... Sitter o leker med olika ideer men bottom line är att jag är hojlös :död

Gjorde, vurpa på rörken eller har det hänt nått tråkigre som stöld? I vilket fall som helst så är det tråkigt att stå hojlös. Jag har gjort det nu hela sommaren i samma situation som dig, såg att du nämnde det tidigare. Mitt kort slår nämligen över till tungt den 30 aug så har inte köpt innan.. Men nu är säsongen nästan slut så det känns dumt att investera i någonting som kommer bli ståendes i 5 månader... Sitter o leker med olika ideer men bottom line är att jag är hojlös :död
Vurpa på rörken :rolleyes:... grymt surt att sitta hojlös och ännu jobbigare när man ser vad det kostar med garage här i området så jag kommer nog inte kunna köra på klassiker försäkring nästa år :(. Tänkte kolla upp smc-försäkringen, annars blir det förmodligen trygg-hansa och en FZR1000 -91 eller GSXR750 -90.
Grattis i förskott till det tunga kortet! Är ju ändå två månader kvar på säsongen minst och det är ju alltid kul att ha något att skruva på och pyssla med under vintern om man har plats :)

Jo fast jag måste ju registrera om den också och det kostar pengar :S...
Har svårt att bestämma vad jag ska ha för hoj också, vill helst ner under
400kr/mån i försäkring och ha någon så ny sporthoj som möjligt, svår ekvation :va

hmm beror väll lite på var du bor, men bor du i storstan som jag så är det svårare att få det så billigt med nyare än 00:a.. men vet inte var du bor men en lösning på problemet kan vara en smc kurs.. då dras premierna ner rätt bra!

Lycka til!l:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...