TomK
hela världen är min rejsingbana
M:et skrev:Grejen är väl den att det är nog en hel del som klarar av att lägga ett fett ställ med tillhörande rökmoln på väg in i svängen.
Problemen kommer när man ska ta med sig sladden in i svängen OCH tjäna tid på det.
Posörsladda är enklare än att sladda för att det ska gå fortare...
Huvudet på spiken! Många gånger lönar det sig att bara gå rakt på, bromsa som sent fan och sedan svänga. Man förlorar lite på att hojen inte är uppstyrd i svängen lika mycket, men har å andra sidan kunnat bromsa hårdare och senare. Brukar gå på ett ut. Men jag vet folk som kan det där med sladd både in och ut och får någon tiondel extra i tidsvinst - men det har tagit dem lång tid av träning och mååånga hårda vurpor på vägen...

