Gå in i kurvan rätt

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
så här :hihi Har lyckats få till några sånna här "liknande" grejer. Det är en skön känsla.

ppir0513a.JPG
 
När jag sa att jag blev våldtagen på banan förra torsdagen, så såg dom ut när dom bromsade om mig :skrämd
 
Så coolt. :tummenupp

Har lyckats en gång, av misstag, tänker inte försöka gå så brett in i böj igen. :gnissla (självklart var det ingen som såg heller. :( )Fattar fan inte hur det går att gå så brett och ändå ha koll?
 
Johan skrev:
Så coolt. :tummenupp

Har lyckats en gång, av misstag, tänker inte försöka gå så brett in i böj igen. :gnissla (självklart var det ingen som såg heller. :( )Fattar fan inte hur det går att gå så brett och ändå ha koll?

Kommer av sig själv till slut med senare o senare inbromsningar :)
 
Trott eller ej, jag har gjort ett par sånna där med budhojen :) Kan inte ta gift på att det rök om bakhjulet, men det studsar :banana Sen går det inte riktigt lika fort, om man nu ska haka upp sig på detaljer :hihi
 
yeah right att du har, känns så men inte är det så där brett
 
Johan skrev:
Så coolt. :tummenupp

Har lyckats en gång, av misstag, tänker inte försöka gå så brett in i böj igen. :gnissla (självklart var det ingen som såg heller. :( )Fattar fan inte hur det går att gå så brett och ändå ha koll?
Låna en rejsmotard (som du vågar vurpa då) och träna på det i en vecka så ska du se att det sitter ganska fort! :tummenupp
R2 skrev:
yeah right att du har, känns så men inte är det så där brett
Inte för att låta kunnig men oftast är det bredare än vad man tror :P Det svåra är att få det breda in i svängen, dvs hålla det ända tills din turnpoint

*edit, å sen spelar det inte nån större roll om det är motard eller sporthoj man gör det på, nästan så att det känns lättare på en sporthoj, fast man kan ju inte gå ut lika brett.
 
OlleR skrev:
Inte för att låta kunnig men oftast är det bredare än vad man tror :P Det svåra är att få det breda in i svängen, dvs hålla det ända tills din turnpoint

*edit, å sen spelar det inte nån större roll om det är motard eller sporthoj man gör det på, nästan så att det känns lättare på en sporthoj, fast man kan ju inte gå ut lika brett.

låta kunnig? ingen fara :D
säkert lätt på en motard, men....
 
OlleR skrev:
Jag började på sporthoj :P
och du hade regelbundet sladdar med den bredden som på bilden?
 
OlleR skrev:
Låna en rejsmotard (som du vågar vurpa då) och träna på det i en vecka så ska du se att det sitter ganska fort! :tummenupp

Inte för att låta kunnig men oftast är det bredare än vad man tror :P Det svåra är att få det breda in i svängen, dvs hålla det ända tills din turnpoint

*edit, å sen spelar det inte nån större roll om det är motard eller sporthoj man gör det på, nästan så att det känns lättare på en sporthoj, fast man kan ju inte gå ut lika brett.
Alltså okey att det fladdar å svajar lite i inbromsningen inför kurvor, men lägga upp den sådär så det blir ett sånt rökmoln tror jag inte någon på detta forumet reder ut.
Men det är klart, du kanske är den som kan.
 
eus skrev:
Alltså okey att det fladdar å svajar lite i inbromsningen inför kurvor, men lägga upp den sådär så det blir ett sånt rökmoln tror jag inte någon på detta forumet reder ut.
Men det är klart, du kanske är den som kan.

Grejen är väl den att det är nog en hel del som klarar av att lägga ett fett ställ med tillhörande rökmoln på väg in i svängen.
Problemen kommer när man ska ta med sig sladden in i svängen OCH tjäna tid på det.
Posörsladda är enklare än att sladda för att det ska gå fortare...
 
M:et skrev:
Grejen är väl den att det är nog en hel del som klarar av att lägga ett fett ställ med tillhörande rökmoln på väg in i svängen.
Problemen kommer när man ska ta med sig sladden in i svängen OCH tjäna tid på det.
Posörsladda är enklare än att sladda för att det ska gå fortare...
Tycker det är förvånansvärt sällan man ser det på RR-träningarna om det är såpass många som behärskar det...
 
R2 skrev:
och du hade regelbundet sladdar med den bredden som på bilden?
Nej, man måste börja nånstans.

eus skrev:
Alltså okey att det fladdar å svajar lite i inbromsningen inför kurvor, men lägga upp den sådär så det blir ett sånt rökmoln tror jag inte någon på detta forumet reder ut.
Men det är klart, du kanske är den som kan.
Jag vet inte om det brukar ryka eller inte (det kan nog nån som åkt efter på midlanda säga), har för mig att det är om du har fått stopp på hjulet, och då gör killen på bilden fel ändå så.

När det gäller motard så är det ett helt gäng killar på det här forumet som reder ut det. Kom över rädslan så gör du det nog själv också.

M:et skrev:
Grejen är väl den att det är nog en hel del som klarar av att lägga ett fett ställ med tillhörande rökmoln på väg in i svängen.
Problemen kommer när man ska ta med sig sladden in i svängen OCH tjäna tid på det.
Posörsladda är enklare än att sladda för att det ska gå fortare...
Så är det.

Äh jag ska inte säga nånting, bättre vara tyst å visa när man får läge, den svenska modellen helt enkelt.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top