Gävle

Kose

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Gävle
Hoj
Triumph Speed Triple -06
Satan va morgonpigga folket är!!! Jag är nattsuddare med kraft! Men ska försöka få tummen ur och ta mig ur bingen... :)

Hehe... Tanken är att komma hem i skaplig tid så man hinner ut på stan och kika på lite :tuttar och kanske ta nån :öl. Intresset verkar aningen kyligt här på SH men folk kan ju dyka upp ändå. :)
 

Kazzr

Äntligen sommar :)
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
Varadero xl1000-02
Upptäckte, till min stora glädje, nyss denna tråd. Tyvärr kan jag inte hänga på idag, men gärna(!) en annan dag :banana. Är alldeles ny hojåkare och lite less på att gasa ensam runt Gävle, ingen i vänkretsen har nämligen hoj.
Kul att tråden lever ännu. :hej
 

Petrol Head

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
R1 -09, KTM 450 EXC -07, Honda CBR 600 Fs
Hehe... Tanken är att komma hem i skaplig tid så man hinner ut på stan och kika på lite :tuttar och kanske ta nån :öl. Intresset verkar aningen kyligt här på SH men folk kan ju dyka upp ändå. :)

Jäkligt skoj idag! Synd bara att vi var tvungna att byta rutt... Pilsner nu på kvällen är heller inte fel, men ska ut och lära syster köra lite nu.
Hoppas fler hakar på nästa vända :)
 

Kazzr

Äntligen sommar :)
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
Varadero xl1000-02
Vart var ni nå´nstans om man får fråga, och hur många blev ni till slut?
Kanske åker ut en liten sväng idag, men vi får se. Nå´n som är sugen att hänga på? Runt 15-snåret.....?? Vart kan vi bestämma då, kom gärna med förslag :tummenupp Årsunda kanske?? Är ny i sta´n och har aldrig vart där.
 
Last edited:

Kazzr

Äntligen sommar :)
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
Varadero xl1000-02
Kl 15.30 åker jag från JET söder för att leta mig mot Årsunda för hågade medcyklister.
 

Kazzr

Äntligen sommar :)
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
Varadero xl1000-02
Vi och vi.......det blev jag :D. Men kul var det! Det som är mindre kul är att fem veckors semester tagit slut :mad:
Jag kommer att hålla koll här för ev utflykter. Blir väl kanske svårare nu med tanke på att jag har ständig em, men helgerna är ju fria :banana
 

Kose

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Gävle
Hoj
Triumph Speed Triple -06
Jäkligt skoj idag! Synd bara att vi var tvungna att byta rutt... Pilsner nu på kvällen är heller inte fel, men ska ut och lära syster köra lite nu.
Hoppas fler hakar på nästa vända :)

Ja, det vart en riktigt bra tripp! Gött!:banana Javisst men det lär bli fler turer. Huvudsaken är ju att klara sig från regn så långt det går och se det från den ljusa sidan; nu får vi ju utforska den vägen en annan gång... :yoparty

Ja, det vart ju jag och Petrol Head här.. Turen blev som följer;
Gävle-Hofors(R80)-Långshyttan-Stora Skedvi-Torsång-Ornäs-Smedsbo(här hade vi tänkt åkt mot Rexbo/Insjön men ändrade pga regntunga moln)-Falun-Enviken-Svärdsjö-Lumsheden-Kungsgården och sen tbx till Gävle. Ganska precis 26 mil blev det. :D

Nu blir det inge åka för mig på ett tag dock, blir framgaffelrenovering så fort som möjligt. Högra gaffelbenet dryper olja så jag ska försöka hinna med det i veckan men jag får la se.. Trist! :huvet

Vi och vi.......det blev jag :D. Men kul var det! Det som är mindre kul är att fem veckors semester tagit slut :mad:
Jag kommer att hålla koll här för ev utflykter. Blir väl kanske svårare nu med tanke på att jag har ständig em, men helgerna är ju fria :banana

Tyvärr har ju allt roligt ett slut.. Men desto större anledning att åka på helgerna då! :Bugar Vi får styra upp en tur framöver. :)
 
Last edited:

Kazzr

Äntligen sommar :)
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
Varadero xl1000-02
Absolut! Jag är med :rock. Trist med framgaffeln......
By the way, nå´n som vet var man vinterförvarar hojen billigt o bra runt Gävle??
 

Kose

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Gävle
Hoj
Triumph Speed Triple -06
Absolut! Jag är med :rock. Trist med framgaffeln......
By the way, nå´n som vet var man vinterförvarar hojen billigt o bra runt Gävle??

Kolla med Johan Källberg här på SH, han har garage men jag vet inte hur det är med plats.
 

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sandviken, Boänge
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Behöver du bara förvaring så har min polare grymt bra förvaring i Åshammar.
Dock ingen möjlgihet till mekande.

// Lasse
 

Kazzr

Äntligen sommar :)
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
Varadero xl1000-02
Behöver du bara förvaring så har min polare grymt bra förvaring i Åshammar.
Dock ingen möjlgihet till mekande.

// Lasse

Ja, jag behöver bara förvaring. Förmedla gärna kontakten, har två andra förslag oxå men undersöker gärna fler.

/ Lasse
 

aundray

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
--
Hej,

jag är för tillfället i Edsbyn på semester. Idag la jag omkull hojen i ett dike (på en extremt gropig väg mellan alfta och bollnäs). Vad jag kan se så har inget tagit skada, men styret eller gaffelbenen har vridit sig för styret går emot tanken när man vrider fullt åt höger. Så jag vill att någon tar sig en titt på den. Jag skulle även behöva ett nytt bakdäck.

Finns det någon verkstad i gävle eller i närheten som ni kan rekommendera? Helst med däck på lager så man slipper vänta på leverans.

Jag har en honda hornet 08. 180/55/ ZR17 är bakdäckets dimensioner.

Tack på förhand!
 

R1Widde

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Hofors
Hoj
-98 Yamaha R1
Hej!
Jag har ett bakdäck 180/55 -17 Michelin Pilot Power 2ct att sälja för en billig peng. Kört en bandag på det. Så riktigt fint.

Vh Erik 0705758843
 

Petrol Head

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
R1 -09, KTM 450 EXC -07, Honda CBR 600 Fs
Kanske lite sent på tänkt, men tänkte höra om de är någon som är på på en vända imorn söndag? Har ingen väg bestämd eller så, men de går att googla fram i tid. Håller vädret sig på sin glada sida så blir de kanske en längre tripp. Avresa från gävle vid... 15? Någon som är på?
 

Kazzr

Äntligen sommar :)
Gick med
26 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
Varadero xl1000-02
Kanske lite sent på tänkt, men tänkte höra om de är någon som är på på en vända imorn söndag? Har ingen väg bestämd eller så, men de går att googla fram i tid. Håller vädret sig på sin glada sida så blir de kanske en längre tripp. Avresa från gävle vid... 15? Någon som är på?

Ska försöka, har lite att stå i imorron men det kanske kan gå.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top