Gävle

Hej på er

Eftersom det är här Gävleborna tycks hänga så lägger jag frågan här. (Hoppas ingen blir sur för det. :) )

Håller precis på med slutplaneringen för att ta mc-lappen till sommaren så jag kan göra er sällskap på turerna.

Vad har ni för erfarenheter av trafikskolornas mc-utbildning i Gävle?
(Brynäs trafikskola är utesluten eftersom de behandlade mig ganska illa när jag var där sist.)

Ansan's och Bil och trafikskolan är väl de som har mc-utbildning (Om man nu bortser från brynäs trafikskola)?

Jag har också hört rykten om att det ska finnas mc-utbildning ute på rörberg, någon som känner till den verksamheten? Telefonnummer?

PM:a mig gärna om det finns någon som är sugen att ställa upp som handledare för lite övningskörning. :Bugar

Mvh: Andreas - Som tjyvtränar på GP-slingan med vinterbilen. :hihi

God Kväll!

Jag tog kortet på Bil & Trafikskolan på söder. Fungerade ganska bra, men det var lite smårörigt med det administrativa, sen är det ju en liten bit till övningsplanen på Nynäs, vilket medför trista transportsträckor som kostar pengar.

Men, om jag var du, skulle jag ta kontakt Kenneth på Rörbergs MC, 0730217373. Jag var ut dit och snackade med han en vända i höstas och jag fick ett väldigt bra intryck. Körskolan är belägen på flygplatsen, med tillgång till stooooooora asfaltsytor, så där kan man hålla på hela lektionstiden. Han hade även riktigt vettiga cyklar, kommer dock inte ihåg modellerna. För övrigt en sympatiskt kille vad jag kommer ihåg. Det kanske finns folk som kört där som kan beskriva bättre.

Lycka till med kortet! :tummenupp

flyger skrev:
Vad har ni för erfarenheter av trafikskolornas mc-utbildning i Gävle?
(Brynäs trafikskola är utesluten eftersom de behandlade mig ganska illa när jag var där sist.)...

jag har tagit korten för både lätt & mellan kort hos Ansan. det har gått väldigt bra & jag tycker dom har ansträngt sig för att få det att funka.
det blev lite kaos i höstat då jag skulle ta mellan kortet, lite strul mellan vägverket & ansan, men när man pratade med dom så fixade dom en uppkörningstid åt mig inom en vecka :)
:tummenupp för ansan

Tackar för svaren! :tummenupp

Då står det nog mellan Ansans och Rörberg, ska ta och ringa Kenneth där.

Ansans har jag bara bra erfarenheter av!

Blir det nån åkning på sista april här i stan? :)

Jag tog kortet i Bollnäs på Driver. Dom har ju flyttat till Gävle nu, men vet inte om dom har nå mc:körning där?
Kan rek. dom i så fall..

skabe skrev:
Jag tog kortet i Bollnäs på Driver. Dom har ju flyttat till Gävle nu, men vet inte om dom har nå mc:körning där?
Kan rek. dom i så fall..

Kollade upp Driver's hemsida men de var väldigt dyra om man jämför men Ansan's. Ungefär lika mycket pengar mem hos Ansan får man 80 minuter istället för 55 minuter hos driver. Medans de Driver bara är 10kr billigare per lektion :va

flyger skrev:
Tackar för svaren! :tummenupp

Då står det nog mellan Ansans och Rörberg, ska ta och ringa Kenneth där.

Jag tog kortet på Rörberg förra året (med Kenneth som lärare). Rekommenderas varmt!

Speaking of kort, idag får man ju börja köra igen! Wohooo! :)

MrRoadSnail skrev:
Jag tog kortet på Rörberg förra året (med Kenneth som lärare). Rekommenderas varmt!

:tummenupp

MrRoadSnail skrev:

Man gratulerar , kanske man får se dig på vägarna till våren igen :tummenupp

MrRoadSnail skrev:

Jag tog mitt mitt kort ute hos Kenneth och Peter på Rörberg förra året jag med.Jag kan verkligen rekommendera dom

MrRoadSnail skrev:
Tack! Så fort snön försvinner lär jag dyka upp. :)

Det lär ju ta ett tag... :3freak :fyllisar :gråta :kulspruta :6surkart

Edit: Det här vädret talar ju för att välja rörberg som övningsplats. Där snöröjs det ju bra på plattan. :tummenupp

Övningsplatsen är väl till höger om plattan så att säga. (Om man står med landningsbanan bakom sig.)

Last edited:
Om två veckor kommer våren va eller hur var det? :)

Fasen va soft att åka ner och sätta sig vid vattnet vid änglarna i Boulongern och känna solen värma i fejjan

steffo skrev:
Om två veckor kommer våren va eller hur var det? :)

Fasen va soft att åka ner och sätta sig vid vattnet vid änglarna i Boulongern och känna solen värma i fejjan

nej fan, sluta nu :fatta!

jag måste ju hinna slänga ihop min först innan det får bli sommar :4skrika
fast man kanske kan sno farsans :hihi

SV-Lelle skrev:
Jag tog mitt mitt kort ute hos Kenneth och Peter på Rörberg förra året jag med.Jag kan verkligen rekommendera dom

Snygg hoj din polare i Bikers kör. Den blåvita tysken .. :tummenupp

Jag undrar om jag inte mötte han precis utanför Storvik nån dag förra sommaren. Ett magiskt möte, två preussiska hingstar emellan. Ljuv marschmusik uppstod.

flyger skrev:
Det lär ju ta ett tag... :3freak :fyllisar :gråta :kulspruta :6surkart

Edit: Det här vädret talar ju för att välja rörberg som övningsplats. Där snöröjs det ju bra på plattan. :tummenupp

Övningsplatsen är väl till höger om plattan så att säga. (Om man står med landningsbanan bakom sig.)

Nackdelen med Rörberg är hojarna, om de inte bytt ut fordonsparken. Kawasaki zr-7 genererar ju inte stånd direkt men å andra sidan vill man ju inte göra lågfartsbanorna/uppkörning med en stinn retta heller. :)

Jag har för övrigt en kanonsnabb och uber-vass rettakiller till salu. Kawasaki zr-7s, toppar 195 med förra sommarens konsultmässiga 93kg magnus-vikt ombord. Röd och jättefin. :tummenupp

Ja, fi fan.. har besiktning bokad 7/4, börjar bli skeptisk till den tiden om det här skiten aldrig tänker ge sej :död

Taco skrev:
Ja, fi fan.. har besiktning bokad 7/4, börjar bli skeptisk till den tiden om det här skiten aldrig tänker ge sej :död

Grabba tag i en släpvagn, så slipper man ge besiktarna någon möjlighet att dra pärlan i rullgruset...

besiktade min härk sista mars förra året, -3 när man kryssade R80 till Sandviken på morgonen :2cool

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman