Gävle

steffo skrev:
2071325 Tjena! Vilka har varit ute och åkt nu då?
När det väl går att åka lite då åker man ju på århundradets influensa :mad:

Upp med lite bilder ni som varit ut så man har något att längta efter.....

Hade inte hojen stått i en jäkla snödriva så hade jag varit ute igår!! Får bli premiär nästa vecka istället .. :)

MrRoadSnail skrev:
2073646 Hade inte hojen stått i en jäkla snödriva så hade jag varit ute igår!! Får bli premiär nästa vecka istället .. :)
Samma här, hoppas på nästa vecka..trodde man skulle slippa se fler vita suckers falla från himmlen mer nu, men satan i gatan va det sket sej..

Var ute en sväng i onsdags, Hille kyrka t.o.r, brr skitkallt, lite mera värme tack!

Dogg skrev:
2085643 Var ute en sväng i onsdags, Hille kyrka t.o.r, brr skitkallt, lite mera värme tack!

Idag skulle det ju tydligen bli lite varmare. Nån som är sugen på att sitta barnvakt och låna ut en hoj? ;)

IDAG kan då ingen klaga på vädret! :tummenupp

Mötte LP på R80 ganska nyligen...

Forsberg skrev:
2087408 IDAG kan då ingen klaga på vädret! :tummenupp

Nee, idag var det härligt väder :banana
Blev en vända idag, mycket trevligt att våren verkar vara här :fyllisar

Var det när ZATZY muppen i Nissan GTI trodde han hade en chans mot en vårpigg Hayabusa kanske :-)
Bidde väl en 15mil idag, helt underbart att vara på vägen igen!

//Lasse

Forsberg skrev:
2087408 IDAG kan då ingen klaga på vädret! :tummenupp

lpdata skrev:
2087712

Förstår det. Såg btw en blåvit gixxer vid statoil gävlevägen när jag åkte från sandviken för en stund sen. Killen stod och åt glass eller något liknande. Mm .. sommarkänslor .. :)

lpdata skrev:
2087712 Var det när ZATZY muppen i Nissan GTI trodde han hade en chans mot en vårpigg Hayabusa kanske :-)

//Lasse

Nej det var ju inte det, funderade både 1 och 15 ggr på om det verkligen var du, för det gick så sakta... :hihi Tror det var mellan Forsbacka och Sandviken, och du var på väg västerut...

Yess :banana premiär i dag.. mycket trevligt att äntligen bekanta sej lite me Busan :) Mötte flertalet hojar lite här å där, alla hejade glatt, vicken nice känsla att vara i sadeln igen, känns som om det var 100 år sen..

Taco skrev:
2088151 Yess :banana premiär i dag.. mycket trevligt att äntligen bekanta sej lite me Busan :) Mötte flertalet hojar lite här å där, alla hejade glatt, vicken nice känsla att vara i sadeln igen, känns som om det var 100 år sen..

Grattis! Är det nu du önskar att du hade köpt en BMW istället? ;)

MrRoadSnail skrev:
2088329 Grattis! Är det nu du önskar att du hade köpt en BMW istället? ;)
Skulle inte vara helt fel me ett tyskt järn i pappas garage oxå, tyckte ju din kändes ovanligt smidig för å vara tourer :tummenupp ..men nu ska det åkas Busa ett tag framöver :kär

Forsberg skrev:
2087879 Nej det var ju inte det, funderade både 1 och 15 ggr på om det verkligen var du, för det gick så sakta... :hihi Tror det var mellan Forsbacka och Sandviken, och du var på väg västerut...

Då förstår jag att du funderade... jag hade varit på Elgiganten och hämtat en ny mobil åt farsgubben som jag hade innanför jackan.. och med en stor mage och ett paket inträngt i jackan så inbjöds det inte till några höga farter.

Lovar att det skall bli ändring på det idag, skall upp till Taco och kolla på hans busa idag och då är bara magen i jackan :hihi

Ja då har man tagit oskulden i år också, guuuuuuuud vad tråkigt det är att köra hoj! :hihi

Såg en svart Sv1000 som puttrade förbi här utanför igår.Schysst hoj....
Själv är jag inte ett dugg sugen!*hehe*
Tidig 40-års kris kanske?
Håll er på vägen i sommar,boys and girls!

Last edited:
Taco skrev:
2088991 Skulle inte vara helt fel me ett tyskt järn i pappas garage oxå, tyckte ju din kändes ovanligt smidig för å vara tourer :tummenupp ..men nu ska det åkas Busa ett tag framöver :kär

Det tyska järnet står nu på laddning och det körs japansk eu-moppe istället. Den första halvmilen var kul, sen insåg jag varför jag bytte hoj. :)

Tourer .. pfft .. ;)

Moi och Taco i Lingbo

Första turen i skinnställ för i år och färden gick till Lingbo. Slitet bakdäck, stor ovana och +3 i vägen gjorde att man var onödigt stel. Kul men kallt!

Btw, bara jag som tycker det är halt inne i stan? Fick släpp på södra kungsgatan i höjd med bocken när jag skulle in mot torget. Det är som något slags damm på vägen, snorhalt! Iofs, mitt bakdäck har lika mycket grepp som en stearinollad hockeypuck just nu så .. :)

MrRoadSnail skrev:
2098350 Första turen i skinnställ för i år och färden gick till Lingbo. Slitet bakdäck, stor ovana och +3 i vägen gjorde att man var onödigt stel. Kul men kallt!

Btw, bara jag som tycker det är halt inne i stan? Fick släpp på södra kungsgatan i höjd med bocken när jag skulle in mot torget. Det är som något slags damm på vägen, snorhalt! Iofs, mitt bakdäck har lika mycket grepp som en stearinollad hockeypuck just nu så .. :)

Dom är ju å sopar kungsgatan varenda morron ungefär... blir nog bra med lite regn.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman