solhagaracing
SHR !
Trevligt med lite mekarbilder,,,Kompisen ska riva sin fzr motor snart pga 3ans växel hoppar..ska tipsa han om denna tråden 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ett litet tips som kanske kan vara intressant.
FZ750-motorn, som är snudd på identisk med FZR1000-motorn, har två (för mig) kända svaga punkter. Det ena är lagret på utgående axeln och det andra är just "frikopplingen" till startmotorn. Båda dessa kräver en total demontering av motorn vid reparation. Finns inget annat sätt att komma åt delarna. Jag vet dock att åtminstone en person här på forumet lyckades "fixa" startmotor-problemet bara genom att byta olja.
Så det kanske trots allt fanns en bra förklaring till varför nån tidigare ägare hällt i blaskig helsyntet i din maskin...
Ni två är fan inte friska nånstans...
Du har aldrig funderat på att köpa nåt som faktiskt funkar och köra på det en hel säsong?![]()


Du får gärna dela med dig av vad du vet om "startmotor-problemet" gäller det "bara" frikopplingen, eller fler delar ?
Personen som "lagade" sit oljud, körde på vad för olja ?
Jag har själv aldrig (peppar peppar...) haft sådana startmotorsproblem på mina hojar men jag kommer ihåg DEN HÄR diskussionen i FZ750-tråden för fyra år sedan. Nu vet jag inte alls om ni har samma problem men enligt hans inlägg den 1 april (....?!) så löste sig problemet tydligen efter att han bytt från Biltemas racing-olja till Shell Advance VSX 4 10w40.


Har du lust att sälja generatorn löst? Förutsatt att den fungerar då.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |