Fz1 ?

Rätt igen, skiten var såklart tvärtom. Rött till svart, svart till blått. Nu sitter tail tidyn iaf på äntligen och fungerar. Bara lite finlir kvar med att hänga upp sladdarna snyggt.
Men fan vad skillnad det gör mot elefantsnabeln som är original :)
Skumt att det är så, jag trodde R&G bara hade gjort fel på min skyltbelysning.

Ja det blir ett jävla lyft på utseendet. :-)
 
Skitsnyggt ?

Ev kan du få stuka till tail tidyn lite mer så inte skylten tar i hjulet vid fjädring.

Blinkersen blev riktigt bra med rökfärgat Klas ?
Vinkeln gör nog att det den ser mindre vinklad ut än den är, men ska nog dra lite till ja. Blev inte helt färdig. Nummerskylthållaren gick såklart inte på, så ska borra i nummerskylten direkt och fästa så istället. Den där lilla reflexen som följde med och som jag klistrade fast, är den laglig?
 
Så, då var man helt färdigpillad med allt med hojen nu och redo för våren. Slog hål i nummerskylten med en mejsel. Gick fint det med ? Att så små saker kan göra så mycket för utseendet.. uploadfromtaptalk1454876611811.jpg
 
Så, då var man helt färdigpillad med allt med hojen nu och redo för våren. Slog hål i nummerskylten med en mejsel. Gick fint det med ? Att så små saker kan göra så mycket för utseendet.. View attachment 427148
Den blir så mycket "argare" med sakerna du gjort nu

Jag håller på med småpill på gixxern inför sommaren. Väldigt tillfredsställande och kostar inte så mycket.

Röktonade mina blinkers med biltemas färg.
62987bcd473e6cfdf1fbbe9ac0d149e1.jpg


7cb91ced62fad6db501b0fbaca64874f.jpg


438407a47b59df5d1610236e325a4b05.jpg
 
Den blir så mycket "argare" med sakerna du gjort nu

Jag håller på med småpill på gixxern inför sommaren. Väldigt tillfredsställande och kostar inte så mycket.

Röktonade mina blinkers med biltemas färg.
62987bcd473e6cfdf1fbbe9ac0d149e1.jpg


7cb91ced62fad6db501b0fbaca64874f.jpg


438407a47b59df5d1610236e325a4b05.jpg
Ja, den har gått från att nästan vara lite ful med sitt krom, orangea och svansnabel till att nu se riktigt jävla fet ut. Bara motormods kvar, men det får nog vänta lite...tror jag ?

Funderade först på att spraya bara som du, men var osäker på hur det skulle bli så köpte nya glas istället. Pallar inte kladda och ha mig :)

Riktigt grym hoj du köpt. Läcker som fan ?
 
Ja du, jag sökte överallt verkligen. Ville precis som du bara få bort det fula orangea. Blinkersen i sig är ju inget konstiga. Gav upp ett tag, sen råkade jag bara snubbla över en Nederländsk sida som sålde det. Här säljer dom https://www.mpartz.com/turn-signal-lenses-yamaha-fz1-fazer-06-13-smoke-p-7789
Fick precis mina och har inte hunnit sätta på dom ännu, men ser ut att passa iaf. Ska nog kränga på dom ikväll så kan jag ge rapport på dom

Tack för det!
Passade dom bra?
 
Tack för det!
Passade dom bra?
Fick inte till dom hundra procent, men tror det mest hade och göra med den där tätningsbiten man fick klistra på som jag nog satte lite halvklöddigt. Rör sig bara om att man känner en liten kant på dom här och där, men annars sitter dom bra. Ska försöka perfekta till dom sen, men blinkersen i sig tror jag inte det är något konstigt med, mest handhavandefel förmodligen ?
Beställ är mitt råd. Gör väldigt mycket på utseendet. Tog ca 10 dar att få hem dom
 
Last edited:
Ja, den har gått från att nästan vara lite ful med sitt krom, orangea och svansnabel till att nu se riktigt jävla fet ut. Bara motormods kvar, men det får nog vänta lite...tror jag ?

Funderade först på att spraya bara som du, men var osäker på hur det skulle bli så köpte nya glas istället. Pallar inte kladda och ha mig :)

Riktigt grym hoj du köpt. Läcker som fan ?
Ja original ser dom ganska tråkiga ut. Din blåa färg är riktigt snygg, nästan snyggare än svart och vit som jag hade. (men bara nästan) ?

Tackar, tyvärr så finns det lite skavanker här och var men det ska åtgärdas innan sommaren, något ska man väl göra ?
 
Ja original ser dom ganska tråkiga ut. Din blåa färg är riktigt snygg, nästan snyggare än svart och vit som jag hade. (men bara nästan) ?

Tackar, tyvärr så finns det lite skavanker här och var men det ska åtgärdas innan sommaren, något ska man väl göra ?
Ja, helt klart en fördel att köpa i dessa tider. Gott om möjligheter att pula :)

Gillar min blå som fan. På foto har den dock en tendens att se ljusare ut än den är. Mkt mörkare och djupare färg i verkligheten
 
Det rymdes visst fler hojar än R6:or i min hjärna. En 2009 Limited Edition får mig knäsvag:
Yamaha FZ1 Fazer ABS Limited Edition.jpgYamaha FZ-1S Anniversary.jpg

Hur funkar en S i warpspeed på autobahn? Och med tanke på dess något svagare mellanregister; hur tar den sig ut ur hårnålar i Alperna?
 
Last edited:
Det rymdes visst fler hojar än R6:or i min hjärna. En 2009 Limited Edition får mig knäsvag:
View attachment 427693View attachment 427694

Hur funkar en S i warpspeed på autobahn? Och med tanke på dess något svagare mellanregister; hur tar den sig ut ur hårnålar i Alperna?

Grymt läcker i den färgsättningen faktiskt! Den lilla originalrutan ger en hel del turbulens vid högre fart, inte så bra vindskydd om du ska ligga långa sträckor i "warpspeed", räkna med bra tryck på hjälmen. Motorn är dock stark nog för riktigt höga farter. Ettan är väldigt högt växlad så någon raket ur en tajt hårnål är den inte med originaldrevning, med passagerare kanske den blir lite trög från riktigt låga farter men tillräckligt stark för passen skulle jag nog säga att den ändå är.

Jag hade en 07:as SA
 
Last edited:
Ni som kan fz. Vilket år kom den me r1 gaffeln? Tänkte dona mig en krona mm för fighterbygge
 
Grymt läcker i den färgsättningen faktiskt! Den lilla originalrutan ger en hel del turbulens vid högre fart, inte så bra vindskydd om du ska ligga långa sträckor i "warpspeed", räkna med bra tryck på hjälmen. Motorn är dock stark nog för riktigt höga farter. Ettan är väldigt högt växlad så någon raket ur en tajt hårnål är den inte med originaldrevning, med passagerare kanske den blir lite trög från riktigt låga farter men tillräckligt stark för passen skulle jag nog säga att den ändå är.

Jag hade en 07:as SA
Ja, kåpglaset är ju ganska upprätt, så det borde skapa en del turbulens.
Men mellanregistret då, är det sämre än på den R1-generation motorn kommer från (var det 02-03)?
 
Ja, kåpglaset är ju ganska upprätt, så det borde skapa en del turbulens.
Men mellanregistret då, är det sämre än på den R1-generation motorn kommer från (var det 02-03)?

Tror motorn byggdes på R1-motorn från -05
Jag har inte kört någon sådan men jämfört med R1 -08 kändes den inte speciellt stark i mellanregistret, den årsmodellen R1 var ju iofs lite av en best!. Drevning 1 upp fram gjorde att jag inte saknade mellanregister så ofta men då blev den också klart surrigare vid "normal" motorvägsfart... I warpspeed surrar det ju bra ändå ;) För touring vet jag inte om drevning är att rekommendera....
 
Tror motorn byggdes på R1-motorn från -05
Jag har inte kört någon sådan men jämfört med R1 -08 kändes den inte speciellt stark i mellanregistret, den årsmodellen R1 var ju iofs lite av en best!. Drevning 1 upp fram gjorde att jag inte saknade mellanregister så ofta men då blev den också klart surrigare vid "normal" motorvägsfart... I warpspeed surrar det ju bra ändå ;) För touring vet jag inte om drevning är att rekommendera....

Nej okej, drevning lägger vi ned - utom för bus då. Annars föreställer jag mig FZ-1S som en riktig allt-i-ett-hoj. Såg nu att du har en Z 1000SX, är inte de ganska likartade cyklar? Varför har du två av "samma" sort?

Och så undrar jag varför en del årsmodeller har guldiga gaffelben, skiljer innehållet något?
 
Last edited:
Tror motorn byggdes på R1-motorn från -05
Jag har inte kört någon sådan men jämfört med R1 -08 kändes den inte speciellt stark i mellanregistret, den årsmodellen R1 var ju iofs lite av en best!. Drevning 1 upp fram gjorde att jag inte saknade mellanregister så ofta men då blev den också klart surrigare vid "normal" motorvägsfart... I warpspeed surrar det ju bra ändå ;) För touring vet jag inte om drevning är att rekommendera....

Också nyfiken på hur du upplever 1000 SX jmf mot FZ-1? För och nackdelar med respektive?
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top