fyllesex inte alltid bra, riktiga nyheter..

Mattias skrev:
Jag tror att alkoholen tar fram deras rätta jag, dvs slampan i dom.

jepp jepp, det bor en slampa i dem alla, gäller bara att komma på hur den lockas fram. Sprit fungerar på de flesta iaf som tur är.

En variant e ju att blanda en riktigt stöddig grogg o ställa bredvid sängen,vaknar man på morronen o ser nåt alltför hemskt e det ju bara att svepa den så är omdömet tillbaks på sin rätta nivå igen,sen e det bara att köra en repris på gårdagen. :tungan

saxat "Man vet inte vad man gör när man är berusad och många dricker för att våga göra saker de inte skulle vågat annars"
Precis, inte vågar, men vill!

saxat "Själv har de valt bort alkoholen av religiösa skäl."
:kocko Religon är bland det :3freak som finns (obs religon, inte tro).

Äh dumpa spriten och legalisera hampa, kommer spara samhället mycket i form av mindre brottslighet och sjukvårdskostnader :tummenupp

Alicia skrev:
Haha har du inte förstått att man ska slänga ut dom före frukost :hihi

Synd att inte alla fattar att dom måste ta ansvar för sina handlingar...
Oavsett om man är full eller inte!

:D Instämmer! Man går innan frukost eller strax efter man duschat! Allt annat är pinsamt om man inte menar allvar förstås!

Att skylla sina snedsteg på fyllan går inte, dock kan man säkert förklara sina handlingar på att man varit full, men man måste stå för det man gör.

Man måste kunna ta ansvar för sina egna handlingar. Och alla vet ju att ju mer man dricker desto snyggare blir alla brudar. Och har man supit så mycket att man fått med sig något så vidrigt hem att man får psykiska problem så är det nog tid att lägga spriten på hyllan. :D

Markus skrev:
Egen slutsats eller erkänd forskning?

De flesta nya (efter den totala skäp/skräck propagandan som staterna spred på 60 och 70 talet) studier visar att det finns två möjliga negativa effekter av marijuana: nedsatt spermatillverkning och lungcancer. Dock har det aldrig raporterats ett fall där gräs varit bidragande till lungcanser, jämnfört mot tobak som dödat tusentals (beräkningar uppe i 400'000/år). Hursomhelst behövar man ju inte röka det. De negativa psykologiska effekter som hittats vid långvarig användning är "möjlig nersättning av motivation" (de paranoida effekter vissa människor kan uppvisa är baserade på att hampa är olagligt).

De första stora neutrala undersökningarna tystades ner så mycket som möjligt (t.ex. WHO's) men på senare tid har fler och fler skeptiker fått ge sig. Här uppe i norden är vi rätt efter på denna front, jämnfört med övriga europa, får se vad sossarna hittar på! Själv kan jag väl tillägga att jag aldrig sett en "stoner" göra något aggresivt eller hamna på sjukhus, medans det sker rätt ofta med sprit i bilden.

P.S själv tar jag gärna ett halvdussin stop guinness på en pub medans jag kedjeröker ett paket lucky strikes, men fakta är :fakta oberoende av vad jag eller du tycker.

Last edited:
Frazze skrev:
Ja, det är ju sant, om man legaliserar allt olagligt så försvinner ju brottsligheten.
:3freak

Ah fel i kommunikationen, jag menade att de våldsbrott som begås pga. fylla inte skulle hända om krogarna var fulla med stenade hippies istället..

:cpparty

Last edited:
blub skrev:
Ah fel i kommunikationen, jag menade att de våldsbrott som begås pga. fylla inte skulle hända om krogarna var fulla med stenade hippies istället..

:cpparty
Det är väl inte direkt alla droger som verkar neråt så att säga. Drogade våldsmän är betydligt svårare att omhänderta än berusade som knappt kan stå upp.

Ninjaboy skrev:
Det är väl inte direkt alla droger som verkar neråt så att säga. Drogade våldsmän är betydligt svårare att omhänderta än berusade som knappt kan stå upp.

Helt klart, det finns droger som är mycket farligare än sprit. Men jag föreslog dock endast weed, vilket garanterat inte gör dig svårare att ta hand om (för polisen/utkastare), är även mycket osannolikt att du skulle behöva bli utslängd/inspärrad.. :pannkyss :1pajas

edit: tror tråden har spårat ur lite :va

Markus skrev:
Vet du något om psykoser eller psykosliknande tillstånd som frammanats av tetrahydrocannabinol?
Man kan få en oförklarlig lust att ta på sig svart skinnställ,svart hjälm,sätta sig på en busaturbo med kameror överallt o spela in några snabba resor.......typ mellan s-holm o uppsala t.e.x sen säljer man filmen så att man kan köpa mer röka o vänta tills nästa gång man får samma lust. (om det mot förmodan finns nåt i det jag beskriver som kan förknippas med nån ifrån verkliga livet så kan jag tillägga att jag såg en sån film igår o konstaterade följande,fy i helvete,saaaaaatan,åhhhhhhh nu smäller det,han måste ju va pårökt som en kamel,m.m m.m m.m) :rofl :tummenupp kopplar man bort alla moraliska aspekter så är det trots allt väldigt underhållande,,,,,,,,,,,å då menar jag inte rökat mvh//jacke P.s För att inte bli anklagad för att spamma sönder en tråd så lägger jag till följande. Fyllesex e inte så tokigt D.s

Last edited:
Markus skrev:
Jaha, men på länken du postar så såg jag inget om psykoser - jag läste inte hela texten, menar du att det finns info där?
Nej det verkar inte finnas några vetenskapliga undersökningar om psykoser pga cannbisbruk.
Länken du fick av mig var bara en ren faktalänk om cannabis

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back