fyllesex inte alltid bra, riktiga nyheter..

eus skrev:
Nej det verkar inte finnas några vetenskapliga undersökningar om psykoser pga cannbisbruk.
Länken du fick av mig var bara en ren faktalänk om cannabis

De som vill legalisera cannabis för annat än medicinskt syfte - är du en av dem - tror du att de ofta väger in den faktiska existerande risken att drabbas av mer eller mindre svåra psykiska problem som en direkt effekt vid bruk av cannabis?

sportarn skrev:
Nån som kan förklara för mig vad det är för skillnad mellan sprit och smuggelsprit :va

När man dricker smuggelsprit måste man ha sjörövarlapp på ena ögat och skrika "Haaaar, haaaaaar and a bottle of rum". En papegoja på axeln ger bonuspoäng. Sålunda, finsprit är dyrare men enklare att förtära. Smuggelsprit är bra mycket billigare men förpliktigar att man måste ragga tag i erforderlig utstyrsel.

Markus skrev:
De som vill legalisera cannabis för annat än medicinskt syfte - är du en av dem - tror du att de ofta väger in den faktiska existerande risken att drabbas av mer eller mindre svåra psykiska problem som en direkt effekt vid bruk av cannabis?
Nej, jag är inte en av dem så här har du inget å hämta :hihi

Markus skrev:
Vet du något om psykoser eller psykosliknande tillstånd som frammanats av tetrahydrocannabinol?

Inte mycket men endel, t.ex. att det är extremt ovanligt och att cannabis då endast är en av flera faktorer (bl.a. gener: det verkar som om endast personer med latenta psykotiska anlag är i riskzonen) som tillsammans utlöser en psykos.

Det finns helt enkelt inga fakta som säger att cannabis är farligt för en norm. person, trots forskning och försök att bevisa det, ändå förblir det olagligt. Medans lagliga droger som alkohol och tobak är bevisat farliga men fortfarande säljs. Den vite mannens kultur och rädsla för det okända..
Indianer har använt gräs i tusentals år och det tar ju inte kål på dem.

Äh vafan även om det är farlig bryr jag mig lagom mycket. Det är iaf. inte farligare för mig än när jag sätter mig på hojen. :tomten Tycker bara det borde vara ett fritt val (generalisera inte allt för mycket nu) för myndiga personer.

http://www.maps.org/mmj/nature100103.html

Ha en bra dag

Last edited:
blub skrev:
Indianer har använt gräs i tusentals år och det tar ju inte kål på dem.
Det var ju ett väldigt bra exempel... :hihi ...det går ju skitbra för dem nu för tiden.

Länken ovan innehöll väl tillräcklig med skit för att jag ska hålla mig borta från droger resten av livet också. Bland annat att du har det i kroppen mycket längre än du kanske tror så att du kör bil m m bland andra. Det är ju en trevlig tanke. :3freak

eus skrev:
Javisst, helt å hållet självförvållat

Hmm, jag var ju faktiskt ironisk men lika lite som det helt och hållet var självförvållat så var det helt och hållet någon annans fel. De var och är svaga för berusningsmedel och det är en stor del i att de i dag är en splittrad minoritet i misär. Jag har spenderat en hel del tid i reservat och sett en del och den vite mannen kan inte längre beskyllas för vad som pågår i dag.

Ninjaboy skrev:
Hmm, jag var ju faktiskt ironisk men lika lite som det helt och hållet var självförvållat så var det helt och hållet någon annans fel. De var och är svaga för berusningsmedel

Och jag som trodde att det var först när de kom i kontakt med sprit och div. sjukdomar och blev slaktade som deras kultur började dala (rasa) nedåt :confused:

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back