Fylla, Baklås, Poliskvinnor och en trasig tå...

Det jag inte förstår varför din polare inte la sig i fosterställning och vek sig av garv så han tillslut behövde syre av ambulanspersonalen.

Jag ser fan ingen bild på dörren? Har någon tagit bort den?

I en toalettdörr monteras oftast en väldigt simpel låskista som tillåter dig att ha vred på insidan och en skylt på utsidan som visar om det är upptaget eller ledigt. Dessa kistor kräver allt som oftast bara en rak skruvmejsel för att låsa upp utifrån. Har du ingen nyckelskylt och dörren går i baklås öppnas den simpelt genom att bända loss skylten på utsidan och vrida om, sen är det öppet. Alternativt kan du bräcka sönder tryckesfallet med en mejsel i springan till dörren och öppna dörren.

Oavsett så går en toalettdörr bara att öppna utåt vilket resulterar i att du inte kan sparka IN den såvida du inte lyckas sparka bort hela slutblecket som sitter i karmen. Karmar är ofta ganska solida och går inte sönder så lätt.

Bra jobbat ändå! :)
/Daphi, Låssmed.

Måste säga att jag skrattar mer åt Nurseys tråd som länkades till i den här än åt denna... för du som lyckades med det här borde verkligen fundera över vad du dricker... för du hintar att det inte är första snedfyllan du haft.
Sen misstänker jag att du skar upp tån på resten av porslinsskärvan du högg med.

Måste säga att jag skrattar mer åt Nurseys tråd som länkades till i den här än åt denna... för du som lyckades med det här borde verkligen fundera över vad du dricker... för du hintar att det inte är första snedfyllan du haft.
Sen misstänker jag att du skar upp tån på resten av porslinsskärvan du högg med.

Ja jag fick mig ett gott skratt åt det med!:D Men Trineo...
Vem har sagt något om en snedfylla? Att jag var berusad har inte med dörrens funktion att göra, det har därimot låset på dörren.
Jag minns hela händelsen och vet att tån gick av när jag sparkade på dörren, benet i en tå skär man sällan av genom att trampa på keramik. :pannkyss
Efter jag sparkat på dörren då tån gick av höll jag upp foten direkt och la mig på rygg, när jag sedan såg att jag började blöda kraftigt så hängde jag upp foten i handfatet.
Att jag fortsatte hugga med skärvorna från den trasiga vattenbehållaren, trots de skärsår jag ådrog mig, kunde därimot ha en fyllefaktor.
Men vill man ut, och speciellt när man inte vet hur alvarligt skadad man är så kan man ta till drastiska metoder.
Mvh Canidae

I en toalettdörr monteras oftast en väldigt simpel låskista som tillåter dig att ha vred på insidan och en skylt på utsidan som visar om det är upptaget eller ledigt. Dessa kistor kräver allt som oftast bara en rak skruvmejsel för att låsa upp utifrån. Har du ingen nyckelskylt och dörren går i baklås öppnas den simpelt genom att bända loss skylten på utsidan och vrida om, sen är det öppet. Alternativt kan du bräcka sönder tryckesfallet med en mejsel i springan till dörren och öppna dörren.

Oavsett så går en toalettdörr bara att öppna utåt vilket resulterar i att du inte kan sparka IN den såvida du inte lyckas sparka bort hela slutblecket som sitter i karmen. Karmar är ofta ganska solida och går inte sönder så lätt.

Bra jobbat ändå! :)
/Daphi, Låssmed.

Tack för infon :tummenupp ..till nästa gång det händer :)
Min dörr öppnas precis som du nämnt. Dock hade jag inget att bända med förutom möjligen en tandborste...
Mvh

Last edited:
Då gör vi ett nytt försök med bilden :D

dakffaabi.jpg

Trist för dig. Men som du säkert vet är du helt kass på att sparka. En kompis som är är sämre på sparkar än mig tog en sån där på första sparken. Jag har dock inte fått tillfälle att testa. Möjligt att det är svårare än jag tror.

Trist för dig. Men som du säkert vet är du helt kass på att sparka. En kompis som är är sämre på sparkar än mig tog en sån där på första sparken. Jag har dock inte fått tillfälle att testa. Möjligt att det är svårare än jag tror.

Det hade vart kul å låta alla som vill få chansen att testa på att ta sig ut genom att sparka sönder samma dörr. (lång mening det blev där)
Jag har spelat fotboll många år i mitt liv så lite benmuskler har jag..
Blev själv allvarligt förvånad då jag inte lyckades.
mvh

Det hade vart kul å låta alla som vill få chansen att testa på att ta sig ut genom att sparka sönder samma dörr. (lång mening det blev där)
Jag har spelat fotboll många år i mitt liv så lite benmuskler har jag..
Blev själv allvarligt förvånad då jag inte lyckades.
mvh

Alltså jag vill inte snacka ner dig. Anledningen att jag yttra mig är för att jag stod utanför när en kompis sparka ut den på ett försök. Dock med karateteknik.

Vem har sagt något om en snedfylla? Att jag var berusad har inte med dörrens funktion att göra, det har därimot låset på dörren.
.... ... ... ...

Mvh Canidae
Mvh

Skulle nog påstå att lyckas man med allt det du lyckades med så har man nog åkt på en snedfylla av något slag.

Sen att ha sådana lås kvar på dörrar är defakto rent livsfarligt, säg att det var en unge som låste efter sig och sen började lägenheten brinna... så säg gärna till hyresvärden att byta i samtliga lägenheter då det är en potentiell dödsfälla.
Ungefär som alla plasthandtag från glada 70-talet, de som smälter när det blir varmt... försök att ta sig ut då.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra