Då har man hamnat i tidningarna...

Helt missat de här, skönt att de gick såpass bra!

Jobba på med återhämtningen så får vi ta en tur till våren, lovar att tanka innan den här gången :)
 
Jag tog körkortet på en en breva 750 så motorkonfiguration ala tvärställd v-twin med tillhörande kardan känner jag mig rätt hemma med! Den guzzin som skulle kunna bli en kandidat är v7 stone. Enkel, lätt och avskalad, precis som jag gillar det. Racerversionen är snygg men passagerarplats och möjlighet att ha bagage är ett krav.
Nu blir detta lite OT med tanke på att tråden faktiskt handlar om att du lever (tack och lov!) trots att du använde din Honda på älgjakt... Men, jag känner till ett par V7-ägare och de är väldigt nöjda! Snygg hoj, gott ljud, fin på vägen. Effektsvag förstås, för den som vill gasa rakt fram, men det är du ju van vid. Och det ju ändå kurvhastigheten och kurvorna som är roliga! :)
 
Idag, under lunchen bestämde jag för att sätta en milstolpe - nämligen besöka en MC butik! Jag välkomnades av en vacker syn av diverse 2-hjulingar med en lätt doft av gummi, metall och suspekta vätskor. Med andra ord hade jag kommit rätt!

Jag provsatt en hoj för att testa om rörligheten i högerfoten var tillräcklig för att jag skulle kunna operera bakbromsen utan att trycka ner den med hälen. Det gick! Det var dock en liten fördröjning mellan att jag ville trycka ner tårna tills musklerna svarade på kommandot, men jag har hela vintern att jobba på saken. Kraften i benet räckte dock inte att parera med så jag höll på välta den hojen jag satt på, men klarade mig tack var det en närliggande pelare jag kunde ta tag i. Att kicka gick inte så bra heller, men det kommer, även om det är tveksamt att jag kommer behöva nyttja den egenskapen.

Precis efter att jag klivit av kom en farbror till mig och började snacka. Han sa att hans son äger just den hojen som jag precis satt, en xt125x. Han berättade hur hojen upplevdes, hur de har moddat den samt diverse annat. Det visade sig att han ska sälja den till våren, då sonen ska gå upp till mellanklass. Utifall den minimala risken skulle inträffa att jag är på jakt efter en ny hoj samtidigt som han ska sälja bytte vi nummer. En xt125x kändes som en trevlig hoj som jag satt fint på. Perfekt för sommarens skogsvägtouring i fjällen! :)

Nu när jag har satt referenspunkten ska jag sikta på att kunna parera en 125a med högerbenet om en månad. Om ytterligare en ska jag se hur den manövern går med en tyngre hoj. Skadar aldrig med lite extra inspiration till rehaben! :)
 
Fy fan inge kul läsning men skönt att det gick så bra som de gick under omständigheterna.

Krya på dig! :krama
 
Nu är man återigen på 2 hjul! Slutade med en liten encylindring fyrtaktare - som det ska va! Känner mig riktigt nöjd med köpet, speciellt efter att ha bytt ut det höga originalstyret mot ett sportigare och snyggare. Ska bli så gött att åter igen vara ute på vägarna, njuta av landskapen, campa i skogen och dra på festivaler! Nu återstår det bara att köpa ny personlig utrustning, från topp till tå (bokstavligt talat!)

Vad gäller benet så klarar jag numera gå skapligt utan hjälpmedel en kortare sträcka, annars använder jag en hemmabyggd käpp. Med andra ord ser jag inga hinder för att fortsätta köra, allt från en vända på favoritvägen i krokarna till äventyr ute på någon kontinent nånstans i världen! :)
 

Bifogat

  • IMG_1153.jpg
    IMG_1153.jpg
    244.2 KB · Visningar: 235
Last edited:
Jag gillar att du verkar få ut så mycket av din åkning med hojar som är väldigt basic, det är faktiskt en konst i sig det!
 
Fast är det verkligen det?

En sann motorcyklist tycker att framförandet på två hjul är intressant. Inte vad man har för spec eller vilket märke det är.

:)
 
Mycket tänkvärd läsning! Din inställning och vilja att komma tillbaka gillar jag! Det vi andra kan lära oss av detta är att ingen av oss är odödlig!
Håll gärna denna tråd levande så vi får vara med om din resa tillbaka till tung hoj och ett fullt fungerande ben igen! :)
 
Vilken historia, och vilken återhämtning, va duktig du är Pledians :) Min sambo föll från taket av stugan (kring 2m höjd) 5 juni 2012, bröt smalbenet och mycket i fotleden (trasslade in sig i steget), på högersidan ... samma som dig, flera ops för att fixa till allt. Rehaben tog lång tid, men sommaren 2013 var han åter på hoj igen :banana Han haltar också lite grann, och har fått köpa en annan mc stövel för högerfoten, med bredare skaft för han är stel i fotleden, men annars så kör han i princip helt normalt :tummenupp Och det kommer du göra å :yoparty Förresten, vi kör moppe ibland också (Honda MT5) och ifjol fick jag alltid kicka igång hans åt honom, men i år går det bättre för han att göra det själv, så länge det inte behövs alltför många spark ;) (Han har faktiskt nu tagit bort allt "metallskrot" från benet, vilket man kan göra först ett år efter grejerna opererats in, ifall man får besvär av dem, villket han hade)
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top