Fy fan!!!

Chris Ash skrev:
Jaså det säger du? Inte högre krav än så?

Jag tycker nog att man måste vara åtminstone 180 centimeter lång, blond, blåögd och obefläckad av undermänniskogener minst 5 generationer tillbaka i tiden.

Undermänniskor kanske är att ta lite för mycket.
Jag känner faktiskt flera invandrare som är mycket trevliga och bra att ha att göra med.

Det är dock dom som missköter sig som hörs mest, och dom skall få riktigt hårda straff, min personliga åsikt.
Att det just var "invandrare" som utförde misshandeln i filmen var faktiskt inte förvånande :näsblod

korvgubbe skrev:
...men om din kritiska och analytiska förmåga är lika begränsad som du visar här lär den chansen vara ytterst liten...

Bryr mig faktiskt inte om vad just du tycker då du troligen även skulle försvara männen i filmen.
Din åsikt känns inte riktigt relevant då.

Fortsätt leva i din fantasivärld och tro att allt är guld och gröna skogar så blir det nog bra :tummenupp

Last edited:
burner skrev:
Bryr mig faktiskt inte om vad just du tycker.
Fortsätt leva i din fantasivärld och tro att allt är guld och gröna skogar så blir det nog bra :tummenupp

Eh..!? Nu är du nog allt ute å cyklar(kanske ett lämpligare fordon f.ö.). Jag har väl aldrig hävdat at allt är guld och gröna skogar...

Hrm.. bara av ren nyfikenhet:
- vilket program läser du just nu? Inte statsvetenskap eller humanism har jag listat ut...

burner skrev:
Bryr mig faktiskt inte om vad just du tycker då du troligen även skulle försvara männen i filmen.

...

Läsa hela tråden? Då kanske man kan ta dig för något över en femåring?

t-rex skrev:
Läsa hela tråden? Då kanske man kan ta dig för något över en femåring?

Känns inte så motiverat att föra en diskusison med någon som använder sig av argument såsom "Då kanske man kan ta dig för något över en femåring"

Ledsen, du får argumentera med någon på din nivå.

juha01 skrev:
Det är därför det bor mest outbildade, överviktiga, arbetslösa och invandrare i förorterna... Det är kassa gener i förortsluften.

Menade inte med säkerhet att gener skulle ha någon betydelse, men inte föds vi alla med samma förutsättningar iallafall.

\Masonit

burner skrev:
Känns inte så motiverat att föra en diskusison med någon som använder sig av argument såsom "Då kanske man kan ta dig för något över en femåring"

Åh, beklagar att jag trampade på en öm tå när jag inte tar folk seriöst som hävdar rasbiologiska skillnader på allvar..

Min nivå?.. Alltså ett underförstått erkännande att nivån var för hög för dig? :hihi :hihi

Hrm.. något som du kan stöta på under dina studier är begreppet "vetenskaplighet".. Det innebär att man inte kan påstå vad som helst tan bör ha någon form av vetensapligt stöd för det man kläcker ur sig..
Fast skulle du skriva in det i källförteckningen på en uppsats är jag säker på att dina lexaminatorer tar böcker om raslära från 1942 som fullt godkända källor...

Masonit skrev:
Menade inte med säkerhet att gener skulle ha någon betydelse, men inte föds vi alla med samma förutsättningar iallafall.

\Masonit

Ungefär.. Det finns dock ingen forskning som visat semband genetiskt vad det gäller denna diskussion.

Det jag menar att dom flesta brottslingar kommer från fattiga områden av den enkla anledningen att fattiga alltid har begått flest brott, oavsett invandring.

burner skrev:
Undermänniskor kanske är att ta lite för mycket.
Jag känner faktiskt flera invandrare som är mycket trevliga och bra att ha att göra med.

Japp, Achmed på jobb tex, han vet sin plats och beter sig nästan som en av "oss" (tm)! Inte bryter han så mycket heller!

burner skrev:

Om du f.ö. HADE läst tråden hade du set att jag INGENSTANS försvarar förövarna utan tvärtom eskar för hårdare straff vid den här typen av oprovocerat våld..
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1018483&postcount=11
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1020258&postcount=107

burner skrev:

Du är välkommen upp. Vad gäller läsande innan man skriver rekommenderar jag inlägg 11 i den här tråden.

burner skrev:
Att det just var "invandrare" som utförde misshandeln i filmen var faktiskt inte förvånande :näsblod

Precis som dom stackars tösarna som dog vid hallandsåsen. Misshandlade lämnades för att frysa ihjäl.

korvgubbe skrev:
...

Min nivå?.. Alltså ett underförstått erkännande att nivån var för hög för dig? :hihi :hihi

...

Hördududu! Det var mig och min nivå han gav sig på! :mattias

Jag tyckte bara det var så oehört festligt med

burner skrev:

...

Och han förväntar sig bli tagen på allvar.

t-rex skrev:
Hördududu! Det var mig och min nivå han gav sig på! :mattias
Jag tyckte bara det var så oehört festligt med
Och han förväntar sig bli tagen på allvar.

Ah.. såg det nu jag med men oavsett vem av oss han riktade det till så känns det ändå aningen löjeväckande...

För att använda ett vedertaget citat:

"Being lectured of you is like being lectured in Law and Order by Tony Soprano!"

Snackade med en polare just i telefon.

Gjorde en lite "kartläggning" av arslena hemma.

Vi rablade upp tio personer som vi tyckte att det har skitit sig för. (sitter inne, misshandlar osv)
Ingen av dom har gifta föräldrar, alla har varit arbetslösa, bråkstakar i skolan, mobbare osv. osv.

Nu är det iofs sig så att vi inte har någon förort eftersom byn är mindre än en förort, men det har alltid varit fattiga socialfallsbarn. Man ser snabbt ett mönster!

Kan också säga att inga invandrare fanns att ta upp förutom finnar och danskar av den enkla anledningen att det fanns inga mängder i vår by när vi växte upp. Diskussionen blev lite mer enkel när ingen kunde skylla på färgen utan på den egentliga orsaken.
Vi kom iofs ingenstan om VAD man skulle göra åt detta. Önskar man visste vad som borde göras...

juha01 skrev:
Snackade med en polare just i telefon.

Gjorde en lite "kartläggning" av arslena hemma.

Vi rablade upp tio personer som vi tyckte att det har skitit sig för. (sitter inne, misshandlar osv)
Ingen av dom har gifta föräldrar, alla har varit arbetslösa, bråkstakar i skolan, mobbare osv. osv.

Nu är det iofs sig så att vi inte har någon förort eftersom byn är mindre än en förort, men det har alltid varit fattiga socialfallsbarn. Man ser snabbt ett mönster!

Kan också säga att inga invandrare fanns att ta upp förutom finnar och danskar av den enkla anledningen att det fanns inga mängder i vår by när vi växte upp. Diskussionen blev lite mer enkel när ingen kunde skylla på färgen utan på den egentliga orsaken.
Vi kom iofs ingenstan om VAD man skulle göra åt detta. Önskar man visste vad som borde göras...

Jobb, det är nog nycklen ur skiten. Få folk att göra något vettigt istället för att driva runder, sen kanske inte det biter på alla men det är en start i.a.f.

t-rex skrev:
Jamen där satt den!!

Detta menar du eftersom....?

Att man alltid ska behöva förklara sig inför "er" [Tm]

Hade aldrig tidigare tänkt om ens gener påverkar ens beteende förräns Crish Ash så något om det. Jag har inte sagt att det påverkar ens beteende men även inte att det skulle vara tvärt om.

Vi svenskar framstår av många utanför Sverige som lugna och "anonyma" i vårat beteende. Många av oss svenska tycker att många invandrare är hetsiga och högljuda. Detta kan säkert ligga i generna men mestadels kommer det genom uppfostran och kultur.

\Masonit

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...