Fy fan!!!

Maxxi skrev:
Ännu en floskel att ju mer invandrare som samlas på samma plats har dåligt inflytande på varandra och att de då bli stökiga. Är det samma sak med svenskar då? 900 personer som bor i ett svenskt villakvarter är dåligt inflytande för de andra svenska grannarna. 3 av dessa svenskar i villakvarteret bråkar, är det då så att de andra 897st också måste börja bråka då eller? Knappast! Detta händer inte i det svenska villakvarteret , men däremot så händer det i förorten där invandrarna bor. Är det så att dessa invandrare inte har en egen vilja/värderingar/ moral osv utan måste de bete sig som sina grannar?

Right on!

\Masonit

Fy fan säger jag bara.

Skicka hem skräpet bara !!!

Till er som försvarar dom, jag skulle vilja er inställning den dagen te.x ditt barn eller fru åker på storstryk av "ett gäng invandrare", då är det inte så kul längre eller ?

burner skrev:
Fy fan säger jag bara.

Till er som försvarar dom, jag skulle vilja er inställning den dagen te.x ditt barn eller fru åker på storstryk av "ett gäng invandrare", då är det inte så kul längre eller ?

För att inte tala om ens barn blev misshandlade av tjockisar! Då skulle ni inte säga till dom "du är fin som du är"!
NacKskåT är den bästa medicinen.

Maxxi skrev:
Men det roliga är ju att många skriver: " Jo problemet är att alla invandrare bor på ett ställe, detta skapar ett problem då de hamnar i fel sällskap, hade de däremot fått växa upp bland svenskar skulle de anpassa sig bättre och inte ha så dåligt inflytande på varandra ute i förorten" så ni menar ju då att utlänningar överlag är bråkigare och stökigare eftersom det smittar av sig på resten av utlänningarna som de umgås med eller bor nära. Ännu en floskel att ju mer invandrare som samlas på samma plats har dåligt inflytande på varandra och att de då bli stökiga. Är det samma sak med svenskar då? 900 personer som bor i ett svenskt villakvarter är dåligt inflytande för de andra svenska grannarna. 3 av dessa svenskar i villakvarteret bråkar, är det då så att de andra 897st också måste börja bråka då eller? Knappast! Detta händer inte i det svenska villakvarteret , men däremot så händer det i förorten där invandrarna bor. Är det så att dessa invandrare inte har en egen vilja/värderingar/ moral osv utan måste de bete sig som sina grannar? Ingen har förbjudit de invandrare som bor i förorten att söka sig till ett annat område med mer svenskar så att de kan integreras. Ingen förbjuder dem att söka ett arbete istället för att gå på bidrag som de har vant sig vid sedan de kom hit för 10 år sedan. Ingen förbjuder dem att ta ett lagerjobb som duger åt oss svenska arbetare. Ingen förbjuder de att ta ett arbete med lite mindre betalt i början för att komma in på arbetsmarkanden, detta leder till att de får umgås med svenskar ,lära sig språket, kultur osv. För att sedan när de har lärt sig detta sikta in sig på ett högre jobb. Inget svenskt företag anställer en civilingenjör från Irak som endast talar arabiska med svensk knackig brytning. Så är det för alla, en svensk utbildad tjej/kille får inte Vd jobbet direkt, är det rasism, nej det handlar om att skaffa sig livserfarenhet/jobberfarenhet innan man klarar av ett högre jobb.

Självklart är det exakt samma sak med svenskar, det hoppas jag att du förstår. Hade man bytt ut varenda invandrare på Rosengård eller liknande mot svenskar med exakt samma sociala bakgrund och bytt ut Malmös svenskar mot invandrare som levde i samma situation hade det givetvis sett likadant ut.

Var vill du komma egentligen? Tror du också att invandrare som du själv tydligen är, är dummare och sämre än svenskar. I såfall är problemet mer skrämmande än jag insett.

burner skrev:
Fy fan säger jag bara.

Nej då åker SS-uniformen på direckt!!!!!!

Chris Ash skrev:
Självklart är det exakt samma sak med svenskar, det hoppas jag att du förstår. Hade man bytt ut varenda invandrare på Rosengård eller liknande mot svenskar med exakt samma sociala bakgrund och bytt ut Malmös svenskar mot invandrare som levde i samma situation hade det givetvis sett likadant ut.

Var vill du komma egentligen? Tror du också att invandrare som du själv tydligen är, är dummare och sämre än svenskar. I såfall är problemet mer skrämmande än jag insett.

Hade inte blivit likadant, handlar om uppfostran och hur långt "sina" har kommit i utvecklingen.

\Masonit

burner skrev:
Fy fan säger jag bara.

....eller som när min polare fick stryk av ett gäng gnälliga närkingar.. Fi faaen säger jag bara... dränk de där djävla ösk:arna i Svartån så hade man haft lite kul å kika på i kön till Strömpis...

- Dä ä fiint vääder..
- Idá ja!

NAkcskÅt!

Hem med packet bara å låt dem inte lämna Närke...

...eller faeen... när jag gick på Kungsholmen.. då kom nån stöddig djävel... Fan.. de borde spränga broarna till Kungsholmen så de inte kommer därifrån å sätta upp en mur åt andra hållet...

Masonit skrev:
Asså hur fungerar du? Blir du aldrig upprörd, kanske därför du kör
2-takt. :hihi

\Masonit

Jo klart jag blir, men antag att någon till mig närstående hade blivit misshandlad på detta sätt av invandrare. Ska jag börja hata invandrare då helt plötsligt? Det har jag ju inte den minsta anledning att göra. Finns ingen logik i det.....

Masonit skrev:
Hade inte blivit likadant, handlar om uppfostran och hur långt "sina" har kommit i utvecklingen.
\Masonit

Så svenskar långt ner på den sociala skalan är bättre uppfostrare än invandrare? Och invandrare högre upp är sämre än motsvarande svenskar?
Då är min fråga till dig, vad detta beror på? Eftersom de yttre faktorerna inte spelar in. Är det genetiskt betingat?

juha01 skrev:
För att inte tala om ens barn blev misshandlade av tjockisar! Då skulle ni inte säga till dom "du är fin som du är"!
NacKskåT är den bästa medicinen.

Jo, men nu är det nog inte så att "tjockisar" representerar största andelen av misshandelsfallen :gnissla

Chris Ash skrev:
Så svenskar långt ner på den sociala skalan är bättre uppfostrare än invandrare? Och invandrare högre upp är sämre än motsvarande svenskar?
Då är min fråga till dig, vad detta beror på? Eftersom de yttre faktorerna inte spelar in. Är det genetiskt betingat?

Inget snack om att de flesta invandrare är sämre uppfostrade än svenskar. Kunde man ju se på programmet Debatt när de diskuterade Rosengården, alla hade ju samma åsikt att föräldrarna var tvungna att ta större ansvar för sina barn. Uppfostran många får idag är ju från sina kompisar å det ser vi ju hur det blir...

Tror säkert det kan vara en del gener inblandat. Precis som att vara tjock eller smal, smart eller dum osv, kan påverkas av generna.

\Masonit

Masonit skrev:
Tror säkert det kan vara en del gener inblandat. Precis som att vara tjock eller smal, smart eller dum osv, kan påverkas av generna.

\Masonit

Ah...välkomna till rasbiologins underbara värld! Sporthoj.com är fantastiskt.....
:(

burner skrev:
Nu skall vi inte överdriva, men att skicka hem dom invandrare som inte sköter sig borde vara självklart !

Det gör man titt som tätt men det går inte att utvisa en svensk medborgare. Har du läst hela tråden?

Masonit skrev:

\Masonit

Det är därför det bor mest outbildade, överviktiga, arbetslösa och invandrare i förorterna... Det är kassa gener i förortsluften.

juha01 skrev:
Det gör man titt som tätt men det går inte att utvisa en svensk medborgare. Har du läst hela tråden?

Har inte läst hela, nej.
Mest skummat igenom.

För mig är Svensk och Svensk medborgare inte samma sak.

Svensk är du endast om du är född i Sverige, medborgare blir vem som helst efter några år i Sverige.

Men men, nu är det ju inte jag som bestämmer så låt folk åka på mer stryk bara :tummenupp :tummenupp

burner skrev:

Svensk är du endast om du är född i Sverige, medborgare blir vem som helst efter några år i Sverige.

Jaså det säger du? Inte högre krav än så?

Jag tycker nog att man måste vara åtminstone 180 centimeter lång, blond, blåögd och obefläckad av undermänniskogener minst 5 generationer tillbaka i tiden.

burner skrev:
Har inte läst hela, nej.
Mest skummat igenom.

Vi kanske borde ha samma regler som SS.. För att anses svensk måste vi bevisa vårt helsvenska ursprung tillbaka till 1725...
Vore inte det prima!
Så det inte kommer någon djävla andra generationens blatte och tror han är svensk och kan äta sill som oss bara för att han råkar vara född i SVerige?!

Det jag mår mest dåligt över just nu är att det faktiskt finns en chans att du får ett betyg från samma universitet som jag..
...men om din kritiska och analytiska förmåga är lika begränsad som du visar här lär den chansen vara ytterst liten...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman