Masonit skrev:Att man alltid ska behöva förklara sig inför "er" [Tm]
...
Ja, att behöva motivera sina påståenden måste vara plågsamt. Speciellt rasism, de argumenten brukar vara klockrena.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Masonit skrev:Att man alltid ska behöva förklara sig inför "er" [Tm]
...
juha01 skrev:Snackade med en polare just i telefon.
Gjorde en lite "kartläggning" av arslena hemma.
Vi rablade upp tio personer som vi tyckte att det har skitit sig för. (sitter inne, misshandlar osv)
Ingen av dom har gifta föräldrar, alla har varit arbetslösa, bråkstakar i skolan, mobbare osv. osv.
Nu är det iofs sig så att vi inte har någon förort eftersom byn är mindre än en förort, men det har alltid varit fattiga socialfallsbarn. Man ser snabbt ett mönster!
Kan också säga att inga invandrare fanns att ta upp förutom finnar och danskar av den enkla anledningen att det fanns inga mängder i vår by när vi växte upp. Diskussionen blev lite mer enkel när ingen kunde skylla på färgen utan på den egentliga orsaken.
Vi kom iofs ingenstan om VAD man skulle göra åt detta. Önskar man visste vad som borde göras...
Masonit skrev:Vi svenskar framstår av många utanför Sverige som lugna och "anonyma" i vårat beteende. Många av oss svenska tycker att många invandrare är hetsiga och högljuda. Detta kan säkert ligga i generna men mestadels kommer det genom uppfostran och kultur.
\Masonit
juha01 skrev:Det gör man titt som tätt men det går inte att utvisa en svensk medborgare. Har du läst hela tråden?
McFille skrev:Att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken är onekligen sant, men tror någon verkligen att det är för att människor som kommer ifrån andra länder än sverige är mindre ärliga och våldsamma i sin natur?![]()
McFille skrev:Min mening är att det snarare är ett integrationsproblem. Att komma till ett helt nytt land, ofta tvingade pga. flykt från krig eller förföljelse, är inte något som är helt enkelt att hantera.
McFille skrev:Man skall lära sig ett helt nytt språk och kultur, och dessutom skall man hitta ett jobb bland arbetsgivare (inte alla dock) som tycker att invandrare är ett "jäkla pack".
McFille skrev:Jag har ingen universallösning på problemet, men ett steg är att inte klumpa ihop alla människor med sociala problem i samma område.
McFille skrev:Försöka blanda upp de olika samhällsgrupperna så alla får se hur andra har det och hur DE kan ha det.
McFille skrev:Om man placerar alla med liknande social bakgrund, rik eller fattig, bråkig eller skötsam, på samma plats så blir det lätt en "vi mot dom" attityd, vilket leder till ännu större klyftor och integrationsproblem.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=341873&previousRenderType=2Markus skrev:
korvgubbe skrev:http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jspd=572&a=341873&previousRenderType=2
...känns som ett relevant inlägg i debatten!
här då:Markus skrev:Ja, verkligen.
"Den efterfrågade sidan finns inte på DN.se"
korvgubbe skrev:
Markus skrev:Jag läste den igår, en massa lösa antaganden. De konstaterar både det ena och det andra men de underbygger inte med exempel eller fakta.
Chris Ash skrev:Låter som Sporthoj.com
Markus skrev:Faktiskt. Tur att det här inte är sveriges största dagstidning och att få här utger sig för att vara experter eller får mina skattepengar för att skriva dåliga rapporter.
Markus skrev:Turkarna, Grekerna, Jugoslaverna och Finlänarna som kom på 60 och 70-talen behövdes på arbetsmarknaden, de klarade det galant måste jag säga.
korvgubbe skrev:Har du läst själva rapporten? DN sammanfattar den ju bara... I sammanfattaningar och Abstracts brukar man ju sällan ha med mycket mer än resultatet och en kort diskusison om denna..
juha01 skrev:Men komihåg att då skrek varven, gruvorna, sågverken, stålverken etc efter folk! Man kunde knalla in till en småbas kl sju på morgonen. Kvart över började man jobb heltid!
Var ju iofs inga bra jobb, men dom kände sig behövda och tjänade egna pengar..
Markus skrev:Det är bitvis ganska allvarliga antaganden, jag hade som läsare gärna sett fakta och inte antaganden.
korvgubbe skrev:Får väl helt enkelt se om man kan ordna en kopia på själva avhandlingen då... Min erfarenhet från mitt eget knåpande med C-uppsats var att jag inte kunde kläcka ur mig ett påstående somj ag inte underbyggde med någon form av metod... Allt ifrågasattes, stöttes och blöttes.. Har svårt att tänka mig att en docent och en doktorrand kan skriva saker som saknar vetenskaplig grund..
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |