Fy fan!!!

juha01 skrev:
Vill du verkligen det!? Tänk på hurdana dagens dörrvakter är! Undrar vilka som skulle få komma in då! :hihi

Fördom fördom!! :fatta! Alla vakter är inte... vad du nu menar.. dumma i huvet kanske?

Jag jobbar själv i dörren på några ställen i stan och om jag får säga det själv så är jag nog den trevligaste vakten av alla :hihi
Men visst kan man lacka ur på folk som inte förstår sitt eller andras bästa och bör lämna stället med eller utan polisbil. Fast slänger man ut en sån så är man ju dum i huvet enligt hans åsikt... :confused:

Men snälla Chris Bach,korvgubbe mfl och alla ni som försvarar dessa idioter. Jag är inte själv svensk och en hel del vänner är också utlänningar. Men aldrig har någon av oss gått ut och misshandlat folk och hållt på med jävelskap bara för vi inte är helsvenskar! Sluta att försvarar dessa jävla idioter som förstör och misshandlar folk. Min släkt har bott här i 30 år utan att göra en fluga förnär.De som inte kan sköta sig ska ut med huvudet före på en gång! Detta har inget med rsaism och göra, utan detta jävla pack har inget att göra i Sverige. Hit kommer man som utlänning för att få det lite bättre, dvs vara med och hjälpa Sverige, jobba, umgås med svenskar,utlänningar osv. Klarar man inte av dessa enkla regler/lagar som finns i Sverige så har man inte tillräkligt med IQ för att få stanna heller. Så alla mesiga Svenskar som är rädda för att börja protestera mot dessa as är också dessa medbrottslingar till att ni själva sedan blir misshandlade. Det löjlas ju runt med dessa människor så man inte tror det är sant. Detta gäller även svenskar som inte kan sköta sig. Hårdare straff och sedan utvisning om man inte är född här. Så sluta och tro att alla är rasister bara för att vi har insett att dessa araber/chilenare/turkar/jugoslaver(jag själv)/pakistanier/spaggar osv folkslag som är i detta landet är överrepresenterade i brottsstatistiken. Och att de inte får några jobb är till stor del bullshit. Man kan inte gå till arbetsförmedlingen, skriva in sig och hoppas på att få ett Vd jobb. Alla måste vi kämpa för att lyckas hitta ett jobb idag. Gäller både svenskar som utlänningar. Har väl flera kompisar som är svenskar och högutbildade men som inte får något jobb för det, medans abduhlla får ett av dessa jobb med samma utbildning, är det då rasism mot svenskarna då eller. Blir så jävla trött på allt gnäll från er fundamentalist anirasister som hela tiden måste förvara idioter som bär sig illa åt, för att ingen ska tro att ni är rasister eller har främlingsfientliga åsikter.

ps.stavfel sov kan förekomma :3freak
Och nej jag är varken rasist eller svensk så kom inte och säg att det luktar brunt. Jag och mina utländska kompisar, släkt osv vet däremot hur man bör sköta sig när man får komma till ett bra land som Sverige.

Last edited:
tassen skrev:
Ibland undrar man hur en del tänker...

Hårda tag , tja...hur skulle du själv göra om du vart utsatt för misshandeln.
Eller din flickvän nerslagen å du ser på..??
Eller är du en av dessa som drar runt å spöar folk för att du tycker att det är kul eller inte har något att göra..??

Mankanundra ibland med tanke på dina inlägg..

Vad menar du? Jag hade personligen inte gjort så mycket mer än polisanmält det. Jag hade inte mått bättre av att några stackars missanpassade puckon sitter i fängelse resten av sitt liv, den saken är klar. Då hade jag hellre mött samma människor 10 år senare med uppordnade och lyckliga liv.

Maxxi skrev:
Men snälla Chris Bach,korvgubbe mfl och alla ni som försvarar dessa idioter. Jag är inte själv svensk och en hel del vänner är också utlänningar. Men aldrig har någon av oss gått ut och misshandlat folk och hållt på med jävelskap bara för vi inte är helsvenskar! Sluta att försvarar dessa jävla idioter som förstör och misshandlar folk. Min släkt har bott här i 30 år utan att göra en fluga förnär.De som inte kan sköta sig ska ut med huvudet före på en gång! Detta har inget med rsaism och göra, utan detta jävla pack har inget att göra i Sverige. Hit kommer man som utlänning för att få det lite bättre, dvs vara med och hjälpa Sverige, jobba, umgås med svenskar,utlänningar osv. Klarar man inte av dessa enkla regler/lagar som finns i Sverige så har man inte tillräkligt med IQ för att få stanna heller. Så alla mesiga Svenskar som är rädda för att börja protestera mot dessa as är också dessa medbrottslingar till att ni själva sedan blir misshandlade. Det löjlas ju runt med dessa människor så man inte tror det är sant. Detta gäller även svenskar som inte kan sköta sig. Hårdare straff och sedan utvisning om man inte är född här. Så sluta och tro att alla är rasister bara för att vi har insett att dessa araber/chilenare/turkar/jugoslaver(jag själv)/pakistanier/spaggar osv folkslag som är i detta landet är överrepresenterade i brottsstatistiken. Och att de inte får några jobb är till stor del bullshit. Man kan inte gå till arbetsförmedlingen, skriva in sig och hoppas på att få ett Vd jobb. Alla måste vi kämpa för att lyckas hitta ett jobb idag. Gäller både svenskar som utlänningar. Har väl flera kompisar som är svenskar och högutbildade men som inte får något jobb för det, medans abduhlla får ett av dessa jobb med samma utbildning, är det då rasism mot svenskarna då eller. Blir så jävla trött på allt gnäll från er fundamentalist anirasister som hela tiden måste förvara idioter som bär sig illa åt, för att ingen ska tro att ni är rasister eller har främlingsfientliga åsikter.

ps.stavfel sov kan förekomma :3freak
Och nej jag är varken rasist eller svensk så kom inte och säg att det luktar brunt. Jag och mina utländska kompisar, släkt osv vet däremot hur man bör sköta sig när man får komma till ett bra land som Sverige.

Vad är det du får till "försvar" av dessa brottslingar? Att jag inte tycker att 25 år i fängelse är rätt väg att gå?

Maxxi skrev:
Så sluta och tro att alla är rasister bara för att vi har insett att dessa araber/chilenare/turkar/jugoslaver(jag själv)/pakistanier/spaggar osv folkslag som är i detta landet är överrepresenterade i brottsstatistiken.
Jo, men det är ju inte pga dom är utlänningar.
Utan att dom hamnar i den fattiga samhällsgruppen och samlas ihop till klumpar i förorter.

Maxxi skrev:
Men snälla Chris Bach,korvgubbe mfl och alla ni som försvarar dessa idioter.

Vad har du knaprat?!
Jag har inte någonstans försvarat dessa puckon. Mitt första inlägg i denna tråd var att jag ville att denna typ av brott(oprovocerat våld på öppen gata) skulle straffas HÅRDARE!!...

Hur får du det till att försvara förövarna??????? :kocko

eus skrev:
Utan att dom hamnar i den fattiga samhällsgruppen och samlas ihop till klumpar i förorter.

Det är helt riktigt!
Men vad spelar det för roll då? Rättfärdigar det deras bereende eller vad menar du? Fakta är att dom inte sköter sig, skit samma vilken orsak det har.

Skalman skrev:
Och du tror på allvar att danskarna tar emot packet? I Danmark kör de inte med silkesvantar, som i Sverige! För övrigt hade jag gärna sett att Skåne tillhört Danmark istället för Sverige, alternativt självstyre i Skåne. Men det är en helt annan historia.

Jag försökte vara ironisk, men det kanske inte var så självklart så jag ber om ursäkt :rolleyes:

Trango_B skrev:
Det är helt riktigt!
Men vad spelar det för roll då? Rättfärdigar det deras bereende eller vad menar du? Fakta är att dom inte sköter sig, skit samma vilken orsak det har.
Nej det gör det inte.
Det går inte att försvara men förklara.
Visst man kan skicka ut dom, men som Chris Ash sa "Vart skickar vi svenska medborgare?"

eus skrev:
Dålig ursäkt,, har själv växt upp ganska fattigt om man ska se det med svenska mått mätt även mina kompisar och inte fan har vi gått ut och misshandlat, rånat folk osv. Samma floskel om och om igen.
Varför har man rätt att misshandla folk för man är uppfödd i den "fattiga samhällsgruppen"??

Jag tycker att det behövs en utredning, eventuellt en fritidsgård också. Då slutar dummisarna att bråka.

Maxxi skrev:
Varför har man rätt att misshandla folk för man är uppfödd i den "fattiga samhällsgruppen"??

Man förstår inte lika bra om mamma och pappa inte har råd med AMG och 2-vånings i Djursholm.

Maxxi skrev:

Det är väl ALDRIG någon som hävdat att det är en ursäkt!?!?! Däremot är det en del av en förklaring...

Det är ingen som förnekar att invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken MEN:
även OM alla brott skulle begås av invandrare så skulle det fortfarande inte vara detsamma som att ALLA invandrare är brottslingar.

Dessutom försvarar INGEN brottslingar. Det jag och några andra vill betona är att sociala faktorer är den bidragande faktorn snarare än hudfärg och ursprung.

Maxxi skrev:
Dålig ursäkt,, har själv växt upp ganska fattigt om man ska se det med svenska mått mätt även mina kompisar och inte fan har vi gått ut och misshandlat, rånat folk osv. Samma floskel om och om igen.
Det ger dom ingen rätt att bete sig som du gör.
Som jag sa innan, det går inte att försvara men förklara

Sen är det långt ifrån alla som misshandlar å står i

korvgubbe skrev:
Dessutom försvarar INGEN brottslingar. Det jag och några andra vill betona är att sociala faktorer är den bidragande faktorn snarare än hudfärg och ursprung.

Det vet nog alla nu, presentera ett förslag till lösning. Eller en idé åtminstone.

Känns som om ämnet är färdiganalyserat. Det kanske är dags att tala om åtgärder?

Jag har klart och tydligt sagt att jag inte på något sätt försvarar misshandeln!! Tvärtom! Men vad det gäller straff, ja där kan vi diskuttera. Klart dom ska ha ett straff, eller hur, men vilket straff då?. Som dom flesta här inne tycker att dom inte är riktigt friska, ja, är det inte bättre att ge dom ett straff med vård i? Jag tror inte i min vildaste fantasi att dessa grabbar skulle vara ett dugg bättre när dom har suttit 15 år på kumla... DÅ är dom förmodligen ännu värre maskiner!

Detta varför invandrarna gör brott.
Titta tex vilka som är överviktiga i dagens samhälle! Ja, inte är det överklassen i alla fall. Det är också en såndär sak som syns så tydligt, och det skulle inte förvåna mig om invandrarna var dom tjockaste om trettio år.

Kan man inte hitta på kreativa lösningar hur man ska slippa att segrera människorna...
Måna har inne säger också;"jag har många kompisar som är invandrare, men". Ja, kan vi inte titta på vad som skiljer just denna "bra" skara från dom dåliga? Vart har dom vuxit upp? Vilka kunde dom umgås med? Allt!!
Det kommer säkert en röd tråd så småningom!! Det är POLITIKERNAS fel enligt mig, eftersom man inte lyckats med mer än att flytta in majoriteten i storstadförorterna. Flytta in alla sveriges arbetslösa (och helst med skuld hos kronofogden) vita på hissingen så blir det bara en tickande bomb..

Men det ät klart. Min farmor tyckte lite illa om mig när jag åkte hoj för att "man läser ju så mycket om dessa mc-gäng som bara krigar."

Men det roliga är ju att många skriver: " Jo problemet är att alla invandrare bor på ett ställe, detta skapar ett problem då de hamnar i fel sällskap, hade de däremot fått växa upp bland svenskar skulle de anpassa sig bättre och inte ha så dåligt inflytande på varandra ute i förorten" så ni menar ju då att utlänningar överlag är bråkigare och stökigare eftersom det smittar av sig på resten av utlänningarna som de umgås med eller bor nära. Ännu en floskel att ju mer invandrare som samlas på samma plats har dåligt inflytande på varandra och att de då bli stökiga. Är det samma sak med svenskar då? 900 personer som bor i ett svenskt villakvarter är dåligt inflytande för de andra svenska grannarna. 3 av dessa svenskar i villakvarteret bråkar, är det då så att de andra 897st också måste börja bråka då eller? Knappast! Detta händer inte i det svenska villakvarteret , men däremot så händer det i förorten där invandrarna bor. Är det så att dessa invandrare inte har en egen vilja/värderingar/ moral osv utan måste de bete sig som sina grannar? Ingen har förbjudit de invandrare som bor i förorten att söka sig till ett annat område med mer svenskar så att de kan integreras. Ingen förbjuder dem att söka ett arbete istället för att gå på bidrag som de har vant sig vid sedan de kom hit för 10 år sedan. Ingen förbjuder dem att ta ett lagerjobb som duger åt oss svenska arbetare. Ingen förbjuder de att ta ett arbete med lite mindre betalt i början för att komma in på arbetsmarkanden, detta leder till att de får umgås med svenskar ,lära sig språket, kultur osv. För att sedan när de har lärt sig detta sikta in sig på ett högre jobb. Inget svenskt företag anställer en civilingenjör från Irak som endast talar arabiska med svensk knackig brytning. Så är det för alla, en svensk utbildad tjej/kille får inte Vd jobbet direkt, är det rasism, nej det handlar om att skaffa sig livserfarenhet/jobberfarenhet innan man klarar av ett högre jobb.

Last edited:
Maxxi skrev:
... så ni menar ju då att utlänningar överlag är bråkigare och stökigare eftersom det smittar av sig på resten av utlänningarna som de umgås med eller bor nära. ...

Eh?! Jag förstår inte riktigt hur du kan misstolka så mycket..
Jag skulle nog snarare säga:

Sätter man alla arbetslösa som inte behärskar språket på samma ställe kommer det bli problem eftersom de då bara umgås med andra som inte kan språket eller har jobb.
På så sätt finns det ingen som de kan lära sig språket av och heller inga nätverk genom vilka man får kontakter som ger jobb...

Jag har fått alla mina jobb genom kontakter. Hade jag däremot bara bott och umgåtss och haft folk i min omgivning som själva var arbetslösa skulle jag ju inte haft någon som jag kunde få jobbet av..

Klart som fan det blir problem......

Men markus behöver inte oroa sig. Jag tycker inte vi ska flytta asylsökande till östermalm för den sakens skull!

eus skrev:

Varför hamnar dom i den fattiga samhällsgruppen??? Jo, pga att dom är utlänningar...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman