Fy fan vilken sjuk människa...

McB skrev:
Ju äldre de blir, desto mer accepterad blir åldersskillnaden, trots att den aldrig ändras. Konstigt va?

Ingen är barn om tjejen är 26 och mannen är 52.

Som vuxen kan man ju välja själv ;)

McB skrev:
Ju äldre de blir, desto mer accepterad blir åldersskillnaden, trots att den aldrig ändras. Konstigt va?

Teoretiskt sett: Han föds 12:00 och hon 12:15. Kl. 12:30 så är han dubbelt så gammal, utan att det märks. Ifall de då gifter sig borde det vara "accepterat"?

Den där gifta-sig-kurvan ser nog lite halvkrokig ut. :tungan

Tjet skrev:
Teoretiskt sett: Han föds 12:00 och hon 12:15. Kl. 12:30 så är han dubbelt så gammal, utan att det märks. Ifall de då gifter sig borde det vara "accepterat"?

Den där gifta-sig-kurvan ser nog lite halvkrokig ut. :tungan

Människan är underlig.

OT, men ändå inte: i många kulturer där döttrar gifts bort sker detta vid väldigt låg ålder, oftast före 15 år. Dessutom mot sin vilja i de allra flesta fall. Det är helt och hållet accepterat och sker i kulturer närmare besläktad med vår än vad många tror. Varför accepterar vi det som en kulturell betingelse som "inte går att göra något åt", medans två personer som är kära och av fri vilja har sex fördöms omgående?

McB skrev:
Människan är underlig.

OT, men ändå inte: i många kulturer där döttrar gifts bort sker detta vid väldigt låg ålder, oftast före 15 år. Dessutom mot sin vilja i de allra flesta fall. Det är helt och hållet accepterat och sker i kulturer närmare besläktad med vår än vad många tror. Varför accepterar vi det som en kulturell betingelse som "inte går att göra något åt", medans två personer som är kära och av fri vilja har sex fördöms omgående?

Hade det inte anmälts av föräldrarna hade ingen brytt sig.... kanske respektives vänner iofs men tjejen hade ju knappast anmält det o definitivt inte killen(som var gift).

Mavve skrev:
Hade det inte anmälts av föräldrarna hade ingen brytt sig.... kanske respektives vänner iofs men tjejen hade ju knappast anmält det o definitivt inte killen(som var gift).

Jag är inte så säker på det, jag... Om jag hade haft en jämnårig vän som inledde ett förhållande med en 13-åring så skulle jag inte stillasittande se på. Jag kanske inte skulle ha polisanmält dem, men i alla fall försökt prata med killen. Hade jag haft en personlig relation till flickan, då vet jag inte vad jag hade gjort...

McB skrev:
Varför accepterar vi det som en kulturell betingelse som "inte går att göra något åt", medans två personer som är kära och av fri vilja har sex fördöms omgående?

Kanske därför att vi lever i det mest politiskt korrekta landet i världen där man med nöd och näppe lyckas fördöma kvinnlig könsstympning, men längre än så går vi inte i vår kritik mot ociviliserade kulturer? "Alla lika - alla olika" du vet;)

För övrigt skulle det vara intressant vid vilken ålder man kan ha sex av "fri vilja", att en del här tycker 13 är ok är ju nu klargjort men hur är det med 12? 11? 10? 9? 8? 7? 6? 5? 4? 3? 2? 1? 0?

Markus skrev:
Kanske därför att vi lever i det mest politiskt korrekta landet i världen där man med nöd och näppe lyckas fördöma kvinnlig könsstympning, men längre än så går vi inte i vår kritik mot ociviliserade kulturer? "Alla lika - alla olika" du vet;)

Jävla hyckleri.

Chris Ash skrev:
Yeah....all in the name of rock n roll....13 år är ingenting nuförtiden.

Jag gillar Iggy Pop bättre. När han efter ett gig tar med sig vad han tror är en tjej upp på rummet och upptäcker att det i själva verket är en transvestit, vad gör han då? Jo, Iggy backar inte utan spänner på som vanligt. Efteråt myntar han uttrycket "Arsle som arsle". :rofl

Det finns killar som kan passera för 16-17 år när de är 13.

Det finns tjejer som kan passera för 17-18 när de är 13.

De är visserligen 1 av 100 eller så men de finns. Och båda könen kommer in på krogen osv. Så jag ser hur detta skulle kunna hända. Förjävligt ändå, naturligtvis.

Tolka inte detta fel nu. :7peta

Bo_jahn skrev:
Det finns killar som kan passera för 16-17 år när de är 13.

Det finns tjejer som kan passera för 17-18 när de är 13.

De är visserligen 1 av 100 eller så men de finns. Och båda könen kommer in på krogen osv. Så jag ser hur detta skulle kunna hända. Förjävligt ändå, naturligtvis.

Tolka inte detta fel nu. :7peta

Jag har en vän som för ett tag sedan hamnade i en väldigt prekär situation som kan härledas till just det här. Han är jämnårig med mig, men detta hände för två år sedan när han var 25. Under en kväll på krogen träffar han en tjej som han inleder en konversation med, och de tu fattar efter ett tag tycke för varann. Enligt honom var hon väldigt mogen i sitt sätt, och han tänkte aldrig på att fråga efter hennes ålder. Han förutsatte att hon var i 20-årsåldern eller strax under.

Efter ett par dagars intensivt umgänge men utan att ha gått "hela vägen", trots att hon flera gånger hade tagit initiativet, nämner han henne vid namn för en kompis som händelsevis råkar känna flickans mor. Det visar sig att hon precis har fyllt 14 och därmed är olovlig. Min vän gjorde omedelbart klart för flickan att han inte ville göra sig skyldig till barnarov och bad henne återkomma om ett par år om hon fortfarande var intresserad. Så vitt jag vet har de inte pratat sedan dess.

It's a sick world... :3freak

så om en man e 40år och tjejen 15 år, då är det ok enligt lagen.....???

Ravetrancer skrev:
så om en man e 40år och tjejen 15 år, då är det ok enligt lagen.....???

Enligt lagen, ja. Vid 15 är du byxmyndig. Dock kan man fråga sig hur accepterat ett dylikt beteende är av samhället.

McB skrev:
Jag har en vän som för ett tag sedan hamnade i en väldigt prekär situation som kan härledas till just det här. Han är jämnårig med mig, men detta hände för två år sedan när han var 25. Under en kväll på krogen träffar han en tjej som han inleder en konversation med, och de tu fattar efter ett tag tycke för varann. Enligt honom var hon väldigt mogen i sitt sätt, och han tänkte aldrig på att fråga efter hennes ålder. Han förutsatte att hon var i 20-årsåldern eller strax under.

Efter ett par dagars intensivt umgänge men utan att ha gått "hela vägen", trots att hon flera gånger hade tagit initiativet, nämner han henne vid namn för en kompis som händelsevis råkar känna flickans mor. Det visar sig att hon precis har fyllt 14 och därmed är olovlig. Min vän gjorde omedelbart klart för flickan att han inte ville göra sig skyldig till barnarov och bad henne återkomma om ett par år om hon fortfarande var intresserad. Så vitt jag vet har de inte pratat sedan dess.

It's a sick world... :3freak

Jepp. Vet du vad som är ännu sjukare? Jag råkar veta att de som är 14 år och också ser ut som 14 år (enligt mig), även de kan få komma in på diverse 18+ ställen. Hur tänker ägarna egentligen? Tar de inget ansvar utan tänker bara på pengarna? Och hur jävla full ska man inte vara för att ragga på en som verkligen ser ut som 14 år??? :3freak Såvida inte det är just det man är ute efter... :kocko

Helt sjukt.

Last edited:
Varför bryr ni er så hemskt mycket om just det här? :va Det var ju 13 åring och en 26 åring som var ihop. Det är sjukt javisst men det händer RIKTIGA gruppvåldtäkter på typ 1-12 åriga flickor och pojkar hela tiden.

honkiie skrev:
Varför bryr ni er så hemskt mycket om just det här? :va Det var ju 13 åring och en 26 åring som var ihop. Det är sjukt javisst men det händer RIKTIGA gruppvåldtäkter på typ 1-12 åriga flickor och pojkar hela tiden.

Ja, och vi bryr väl oss om det också? Bara för att man tar upp ett problem förringar man inte alla andra.

McB skrev:
Ja, och vi bryr väl oss om det också? Bara för att man tar upp ett problem förringar man inte alla andra.

Nej jag vet, jag tycker likadant men det var som fult att starta en tråd som heter Fy fan vilken sjuk människa om det här när det finns till exempel den där pappan som hyrde ut sin dotter till äldre män och tog bara bensinpengar i betalning. ungefär som att skapa en tråd: världens mest skrämmande film scream, eller fy fan vilken snabb bil saab 9000 turbo -88 original. Förstår du hur jag menar? :pannkyss

en liten tjejvän till mig är 14 år och hade sex med en 29åring :va Dock visste hon inte att han var 29 förrän efteråt :gnissla

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8