Fy för katter!

Väl rutet Barrow!
Detta med att katter per automatik lägger sig på motorhuvar & vässar klorna är ju bara fånigt....vår katt har aldrig lagt sig där, inte grannens heller..eller våra andra grannar som har två katter....:va.
Däremot är ju hundar fenomenala på att demolera ytterdörrar & parkettgolv med sitt hasande. (det gnälls det inte lika mkt om)
Kattmänniskor & hundmänniskor är ett intressant fenomen, personligen litar jag inte på mäniskor som inte gillar katter.

Som någon redan sagt, skaffa en egen katt. Katter som bor i samma område har ett fantastiskt socialt regelsystem som innefattar alla katter i området och deras revir (så icke-kattägare visas ingen hänsyn). Det finns regler om allmän väg/stig, tomtgränser, "vem-får-utmana-vem" för att störa ordningen etc. Jag har själv katter och alla grannar har katter och jag ser ju varje dag att t ex katten Rune när han går förbi alltid tar den "allmäna vägen/stigen" och att min Tarzan sitter på vår tomt och tittar på grannkatten Nelly men inte går dit och stökar, det är endast okastrerade hankatter som ställer till problem och det är ju ett annat ämne (skäms alla hankattägare som inte kasterar).

Som någon redan sagt, skaffa en egen katt.
Ursäkta, men detta måste vara det näst mest imbecilla förslaget näst efter "skaffa en hund". Om man inte vill ha lösa djur på gården är väl att införskaffa ett permanent lite kontraproduktivt? Allergiker, hur gör dom? Djurhatare, ska de verkligen äga djur?

Bor man i tätbebyggt område ska man inte ha lösa djur som springer omkring. Gäller även smygknarkande hundägare som tycker det är ballt att gå omkring med vovven okopplad, det spelar ingen roll hur väluppfostrad den är så ska kopplet vara på. Jag är själv kattägare men har ingen förståelse för det här med katters rätt att springa omkring och skita ner, vill man ha katter som lever fritt får man flytta ut på landet.

Dessutom så anser jag att man inte är kattmänniska bara för att man har katter. En kattmänniska för mig är en människa som inte har problem med att klä sig i urtvättade mysbyxor samt sliten vit t-shirt som är två storlekar för stor. Bland folk alltså, hemma skiter jag i vad folk har på sig. Men just detta fenomen ser man på katt/hundutställningar, väldigt märkliga människor som dessutom oftast luktar illa och merparten av dem har nog inte tvättat håret på flera veckor. Konstigt nog så är väldigt många av dessa människor antingen väldigt korta och tjocka eller långa och smala.
Detta är hund/kattmänniska i mina ögon. Och om du ställer ut hunden/katten för att du tycker det är så jävla skoj.
Jag har inga förutfattade meningar om folk, bara så ni vet :D

Jag ville bara förtydliga att jag INTE är kattmänniska trots 3 katter och registrerad kattkennel.

Ursäkta, men detta måste vara det näst mest imbecilla förslaget näst efter "skaffa en hund". Om man inte vill ha lösa djur på gården är väl att införskaffa ett permanent lite kontraproduktivt? Allergiker, hur gör dom? Djurhatare, ska de verkligen äga djur?

Bor man i tätbebyggt område ska man inte ha lösa djur som springer omkring. Gäller även smygknarkande hundägare som tycker det är ballt att gå omkring med vovven okopplad, det spelar ingen roll hur väluppfostrad den är så ska kopplet vara på. Jag är själv kattägare men har ingen förståelse för det här med katters rätt att springa omkring och skita ner, vill man ha katter som lever fritt får man flytta ut på landet.

Tack! Jag sitter och skakar på huvudet åt alla förslag och påhejare om att jag ska skaffa egen katt. Jag har ju försökt att välja ett kattfritt liv även om jag kan tycka katter kan vara väldigt gulliga. Dvs jag har full förståelse om någon tycker om katter, men jag tycker mig sakna förståelse från dessa människor att jag inte vill ha katter hos mig.

Någon skrev att jag var värsta mitt-i-naturen-mannen som kunde se skillnad på olika sorters bajs... Hmm...klart jag inte kan men jag kan se om det är en katt eller grävling som rör sig på tomten och självklart kan jag se skillnad på dessa djur men har varken lust eller möjlighet att ägna livet åt att sitta kattvakt.

Dessutom så anser jag att man inte är kattmänniska bara för att man har katter. En kattmänniska för mig är en människa som inte har problem med att klä sig i urtvättade mysbyxor samt sliten vit t-shirt som är två storlekar för stor. Bland folk alltså, hemma skiter jag i vad folk har på sig. Men just detta fenomen ser man på katt/hundutställningar, väldigt märkliga människor som dessutom oftast luktar illa och merparten av dem har nog inte tvättat håret på flera veckor. Konstigt nog så är väldigt många av dessa människor antingen väldigt korta och tjocka eller långa och smala.
Detta är hund/kattmänniska i mina ögon. Och om du ställer ut hunden/katten för att du tycker det är så jävla skoj.
Jag har inga förutfattade meningar om folk, bara så ni vet :D

Jag ville bara förtydliga att jag INTE är kattmänniska trots 3 katter och registrerad kattkennel.

Nej, du är bara lätt knepig. :fakta

Jag är absolut kattfrälst, inte fan ser jag något nöje/behov i att släpa runt kelgrisarna på uställningar, eller springa runt i mysbrallor för det.

Jävligt egna, charmiga och självständiga djur, kapabla till att tänka själva (något vovvarna saknar), och när de väljer att dela med sig av lite kärlek, då känner man sig verkligen utvald av dem, de kommer precis när de själva behagar - katter rockar. :fakta

/J

enligt lag får dom springa lösa...men enligt lag är det också så att dom ej får använda grannarnas trädgård som toa...
om dom förstör typ dynor till utemöbler osv så är det kattägaren som är skylldig till detta..
har själv haft problem med grannens katt eller kvaterets katter och har därför pratat med djuskydsmyndigheten om detta därför vet jag...
annars röstar jag för Råttgift!..
vill jag ha en katt köper jag en själv...

men katten kan ju inte hjälpa det! sant men inte jag i häller! fortfarand kattägarens ansvar...

om jag skulle ha 15st ungar som springer till grannarna o förstör eller springer in i deras kök o äter upp deras mat kan jag inte hjälpa det...ungarna förstår ju inte att dom gör fel.....
Tack för mig...

Nej, du är bara lätt knepig. :fakta

Jag är absolut kattfrälst, inte fan ser jag något nöje/behov i att släpa runt kelgrisarna på uställningar, eller springa runt i mysbrallor för det.

Jävligt egna, charmiga och självständiga djur, kapabla till att tänka själva (något vovvarna saknar), och när de väljer att dela med sig av lite kärlek, då känner man sig verkligen utvald av dem, de kommer precis när de själva behagar - katter rockar. :fakta

/J

katter tänka sj???om dom kan det så påstår jag att alla! katter har fel i huvudet...inte fan äter man skit mm...
pröva att be dom hämta tidningen! om dom inte gör det är det då för att dom inte vill eller för att dom inte fattar?
katter äter,skriker,skiter o fäller..

Last edited:
katter tänka sj???om dom kan det så påstår jag att alla! katter har fel i huvudet...inte fan äter man skit mm...
pröva att be dom hämta tidningen! om dom inte gör det är det då för att dom inte vill eller för att dom inte fattar?
katter äter,skriker,skiter o fäller..

Du har aldrig haft katt va? :)

Du har aldrig haft katt va? :)

jo och hund och hamster,ökenråtta,fågel mm
men det hör inte hit.
saken är den att jag vill inte ta hand om andras djur.
vet att det inte är kattens fel utan ägere som inte kan ta hand om sina husdjur..
och när ägarna ej tar sitt ansvar blir det kattens fel ty det är den som springer in genom mitt fönster o äter av min mat eller skiter i min trädgård eller skiter i sandlådan där små barn ska leka

tycker du sj det e ok?

Last edited:
jo och hund och hamster,ökenråtta,fågel mm
men det hör inte hit.
saken är den att jag vill inte ta hand om andras djur.
vet att det inte är kattens fel utan ägere som inte kan ta hand om sina husdjur..
och när ägarna ej tar sitt ansvar blir det kattens fel ty det är den som springer in genom mitt fönster o äter av min mat eller skiter i min trädgård eller skiter i sandlådan där små barn ska leka

tycker du sj det e ok?

Nej, men jag tyckte dina kommentarer tydde på att du aldrig vistats nära katter, det är jäkligt intelligenta djur det är frågan om... :)

Vi väljer att ha våra katter som innekatter (de har ändå 140 kvadrat att remma runt på), av just den anledningen att det finns folk som stör sig.

Hur resonerar du över vilda djur som skiter i din trädgård, och skatan som skiter på din nytvättade bil? :va

/J

Nej, men jag tyckte dina kommentarer tydde på att du aldrig vistats nära katter, det är jäkligt intelligenta djur det är frågan om... :)

Vi väljer att ha våra katter som innekatter (de har ändå 140 kvadrat att remma runt på), av just den anledningen att det finns folk som stör sig.

Hur resonerar du över vilda djur som skiter i din trädgård, och skatan som skiter på din nytvättade bil? :va

/J
jag kan förstå folk som gillar katter det är inte det. men bli påtvingad det på det sättet ogillar jag.
att du valt att ha dina som inne katter tycker jag e bra... annars ska man bo på en gård eller dyligt.. d katter jag haft fick inte gå ut,inte ens i trädgården...
det är som att låta en 5åring slicka på en klubba sen tar man den i från dom.
beträffande vilda djur...ja det är ju vilda djur så det kan man inte göra så mycket åt...
fåglarna som skiter på min bil ber jag bestämt att dra åt helvete!

men mina arga ord o uppfattning riktar sig till dom personer som typ NU går vi o köper katt! sen släpper vi ut dom o låte andra ta ansvar för dom o annat folk lida för det.
finns inte mycket som är värre än att sitta på altanen o solen steker o kattkissosen kommer som en käftsmäl från altanplattorna

o ang om katter e smarta kan ju diskuteras....hävdar bestämt att dom enbar går på instinkt och inlärning

Last edited:
Lite OT men katter är ju bara för ensamma stackare som inte har förmågan att skaffa riktiga människovänner.

Katter är fräscha djur, dom vill inte sköta sina bestyr på synliga och fräscha ställen och väljer där det är undanskymt och grävvänligt. Antagligen ser din tomt ut som en toalett. Prova snygga upp den lite.

Då lånar jag er rabatt när jag behöver göra ifrån mig nästa gång. Lovar att sopa över det.

Lite OT men katter är ju bara för ensamma stackare som inte har förmågan att skaffa riktiga människovänner.

Hur många katter har du?

Last edited:
Fy fan va bittra personer det finns, blir fan mörkrädd... Hur i helvete gör ni när fåglarna skiter på era bilar/motorcyklar, vem gnäller ni på då? Kom igen...
Vidare tycker jag att det är HELT sjukt att folk ens överväger att ta livet av dessa underbara djur, bara för att de kissar eller bajsar på fel ställe. Snacka om skev syn på vedergällning.

Katter är fräscha djur, dom vill inte sköta sina bestyr på synliga och fräscha ställen och väljer där det är undanskymt och grävvänligt. Antagligen ser din tomt ut som en toalett. Prova snygga upp den lite.

Tycker du sandlådan är ett frächt ställe att skita i?? har bilder på när grannens katt sitter o skiter i ungarnas sandlåda här ut... o andra sidan har jag inga små barn med det har grannen men det är rätt åt dom när ungen kommer in med munnen ful med kattskit...deras katt..
två flugor i en smäll!...kattskiten försvinner o dom slipper köpa barnmat.

Fy fan va bittra personer det finns, blir fan mörkrädd... Hur i helvete gör ni när fåglarna skiter på era bilar/motorcyklar, vem gnäller ni på då? Kom igen...

Vidare tycker jag att det är HELT sjukt att folk ens överväger att ta livet av dessa underbara djur, bara för att de kissar eller bajsar på fel ställe. Snacka om skev syn på vedergällning.

:arsele.
nu skriver du säker något dum eller annat skit för du inte har något att komma med och för att du vet att jag har rätt:tungan
kan man inte hålla reda på sina djur så ska man inte ha några.
om fåglarna skiter på min bil så säger jag jävla fåglar!
men kan inte göra något åt det mer än tvätte den igen.
men katten kan jag göra något åt,ägarens ansvar så då driver jag det så långt jag bara kan

Last edited:
Mina Päron fick besök av en katt som gillade att lägga sig på motorhuven (antagligen för att det var lite värme där från motorn) det hände flera gånger.
Samma katt smet in i huset när morsan hämta tidningen på morgonen.
Vi blev inte sura ,det var en mycket go katt. Han fatta allting man sa till honom. Jag kunde säga till katten följ med mig till busshållplatsen ,och den bara gjorde det.

Väl rutet Barrow!
Detta med att katter per automatik lägger sig på motorhuvar & vässar klorna är ju bara fånigt....vår katt har aldrig lagt sig där, inte grannens heller..eller våra andra grannar som har två katter....:va.
Däremot är ju hundar fenomenala på att demolera ytterdörrar & parkettgolv med sitt hasande. (det gnälls det inte lika mkt om)
Kattmänniskor & hundmänniskor är ett intressant fenomen, personligen litar jag inte på mäniskor som inte gillar katter.

Mina Päron fick besök av en katt som gillade att lägga sig på motorhuven (antagligen för att det var lite värme där från motorn) det hände flera gånger.
Vi blev inte sura ,det var en mycket go katt. Han fatta allting man sa till honom. Jag kunde säga till katten följ med mig till busshållplatsen ,och den bara gjorde det.

du tror inte att det var för att den följde efter dig??? eller du tror att den tänkte AA busshållsplatsen!!! där allla bussar går!! jippi!

det är ok...folk får gilla katter det går mig inget...men folk får respektera dom i som inte gör det..

Väl rutet Barrow!

att det inte gnälls ang hundar som repar parkettgolv misstänker jag är att dom hundarna som repar parkettgolvet bor antagligen i huset...det är ju inte så att det är grannens hund som springer in o gör det...hade det varit så så kan jag lova att det blevit liv:)

Last edited:

Jag fick också besök av en katt som gillade att ligga på min huv. Som tur var hade jag en bil med larm och paniklarmfunktion. Ett tryck på knappen så var den katten borta för alltid.

Är det en liten sandlåda så bör de lägga ett lock över den. Är det en stor sandlåda med gungor och sånt så får föräldrarna lära dem att inte stoppa skit i munnen. Min syssling var helt vit kring munnen av all fågelskit han mulat i sig. Snart 30 år sedan men han får fortfarande höra det.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back