Fuskar Rossi?

Är det ok att sticka ut foten såhär?

• Antal röstningar
    0
Tvärtom, jag ändrar mig mer än gärna om någon kan förklara på ett vettigt sätt. Tyvärr så verkar du inte vara rätt person för det eftersom du inte har någon lust att läsa vad jag faktiskt skriver.

Klart att man kan bromsa fortare om man hänger ut en fallskärm bakom hojen men att överkroppen skulle korta bromssträckan för en MotoGP-hoj som har bakhjulet i luften har jag fortfarande svårt att tro men du får gärna överbevisa mig med ett test eller liknande :)

Du har fått signifikansen förklarad för dig inlägg 85 & 112.
Men du verkar förstå/tro på matematik betydligt mindre än du tror på din egen ounderbyggda övertygelse (i vanlig ordning återigen).

Och sen när du i ditt inlägg 104 skriver ungefär såhär:

" Hur kan du tolka nedanstående som att röd är min favoritfärg:
Röd är min favoritfärg !"

...du argumenterar för en sak, men skriver tvärtom utan att begripa det. Då är det liksom kört att argumentera vidare.

3522552009_c584b5b10d_o.jpg

Jag älskar Rossi. Men jag har lärt mig att skilja mellan sak och person.

Knappast. Rossi hade inte vunnit i söndags om Lorenzo hade haft sitt ben dinglande vid sidan av hojen i sista kurvan.

Tror nog han hade kört om där antingen Jorges ben var där eller inte...

Egen observation vid fullt ax från rödljus: Verkar få mindre framhjulslyft om bromsbenet inte omedelbart sätts upp på fotpinnen utan i stället fritt får hänga och slänga bakåt till det är dags att peta i tvåan.

Samma sak fast tvärtom vid bromsning?

Egen observation vid fullt ax från rödljus: Verkar få mindre framhjulslyft om bromsbenet inte omedelbart sätts upp på fotpinnen utan i stället fritt får hänga och slänga bakåt till det är dags att peta i tvåan.

Hehe fortsätt inte ditt test, du kommer att skada dig...:näsblod

Javisst. Du sänker ju tyngdpunkten en aning. :tummenupp

Du har fått signifikansen förklarad för dig inlägg 85 & 112.
Men du verkar förstå/tro på matematik betydligt mindre än du tror på din egen ounderbyggda övertygelse (i vanlig ordning återigen).

Och sen när du i ditt inlägg 104 skriver ungefär såhär:

" Hur kan du tolka nedanstående som att röd är min favoritfärg:
Röd är min favoritfärg !"

...du argumenterar för en sak, men skriver tvärtom utan att begripa det. Då är det liksom kört att argumentera vidare.
Detta fenomen kallas även grisbrottning, grisen tycker det är kul men du blir bara trött och smutsig.

Visst hjälper luftbroms, annars hade ju GP förarna suttit upprätt hela racet.

Detta inlägg kommer troligen att vilja missförstås av vissa eftersom det innehåller saklig information istället för spekulation.

MotoGP-hojarna har så kraftiga bromsar att de utan problem kan slå runt om de trycker för hårt så lite ben eller överkropp hit eller dit lär inte ge någon skillnad. Men du får gärna köra ut och testa och överbevisa mig :)

Överkroppen hjälper väl till som en hävarm med luftmotståndet och trycker ner bakhjulet mot marken så du kan bromsa hårdare utan att slå runt.

min smått labile mc broder, tack för att du förstår vikten av att påpeka rätt teori i rätt tråd.

jag kan glädja dig med att det, till 99%, är just det syndromet rossi drabbats av. jag grundar det såklart på fakta:

1. rossi är italienare. italienare tänker på sex oftare än andra nationaliteter och det oavsett situation - http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0005/04/italien.html

2. rossi är en högpresterande varelse. det innebär med ord som ni andra förstår, att han är en tävlingsmänniska. det i sin tur betyder att rossi på det mentala planet, kan befinna sig både på tävlingsbanan men också tänka och fantisera på andra saker. eftersom han är italienare, tänker han på kvinnor och vad göra med dem.

3. rossi är en fysisk varelse. att med underkroppen, smeka tanken fram och tillbaka under en tävling, medför att det uppstår en 'vänlig & sympatisk friktion' i nedre delen av kroppen. då vi vet att rossi är italienare, så gillas det av den fysiska kroppen och faktiskt också på det mentala planet.

4. rossi är en man. vi vet dock, att rossi egentligen är en pojke; det pojkaktiga krulliga håret tyder på det, hans okontrollerbara fniss inför kamerorna tyder på det, behovet av att ha överdrivet många färger på hjälm och skinnställ tyder på det, ett porträtt av sig själv på hjälmen likaså. definitionen av en italiensk man, är dock att visa att man är just en man, oavsett situation. alla italienska pojkar vill vara män. vissa italienska kvinnor ser t.o.m ut som män. så stark är den kulturen.

5. rossi har inte mjäll. det betyder att han inte behöver bry sig om mjäll-flan som trillar ned på ansiktet och sålunda stör hans koncentration på tävlingen. och sexfantasierna.

detta är fakta pojkar, fakta.

näääh...håller inte med:banana

Det där med luftbroms köper jag inte för fem öre. Stoner tex bromsar från en bra bit över 300 km/h med ett finger, så ett knä/ben hit eller dit kan inte spela någon roll.

Jag har tävlat några år och kört en och annan mil på bana så jag är väl medveten om hur det fungerar men jag har ändå svårt att se att överkroppen skulle agera så mycket luftbroms att det gör någon märkbar skillnad under full inbromsning.

Du kan ju själv testa att bromsa lite hårdare och senare så ska du se att det ger en bättre varvtid än att bromsa tidigare och lösare i kombination med överkroppen så högt upp det går.

MotoGP-hojarna har så kraftiga bromsar att de utan problem kan slå runt om de trycker för hårt så lite ben eller överkropp hit eller dit lär inte ge någon skillnad. Men du får gärna köra ut och testa och överbevisa mig :)

Hahaha.... kört en och annan mil. Du måste skämta???

Tänk att så många hänger upp sig så mycket på uppenbara fysikaliska lagar att de slutar förstå vad de läser efter en mening eller två :hihi

Istället för att försöka ge mig åsikter som motsäger naturen, tex "Öh ba, prova att lixom bara sätta dig upp ba på rakan lixom på Anderstorp ba...", så kanske någon av alla experter kan berätta hur mycket senare Rossi och grabbarna kan bromsa enbart pga det extra luftmotstånd som överkroppens höjning orsakar (ja, jag skriver faktiskt att det finns ett luftmotstånd och ja, det påverkar bromsningen (tydligen otroligt viktigt att betona det ytterligare en gång, de första gångerna räckte ju inte, då blev det "grisbrottning")...). Det bör ju vara en jäkla bit eftersom det enligt samma experter är en självklarhet.

Last edited:
Back