"Fusk" Spärra till mellanklass?

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Tjena, det är så att jag är 19 år och inte kan ta obegränsat mc kort än tycker 34 hk är förlite , är sugen på att sälja min Supra och köpa en R6:a och fusk spärra den ifall man blir stoppad tex blackbox som man kunde ha på moppe när man var yngre eller dylikt finns det något bra sätt? inte meckat med motorcyklar så mycket så vet inte ifall det funkar ! Mvh

en fågel viskade i mitt öra att man kommer åt å "peta undan" strypningen på nyare r6 som styps med gasstop... :)

Fan varför köpte jag strypsats :(.. måste vara smidigare med blackbox ;o?

men syftade mer på om det finns någon lätt och snabb lösning på det ifall man skulle bli stannad bara -,- det var bara ett "exempel" sa inte att det fanns till mc haha , tröttnat på bil inte fritt alls

Det spelar ju ingen roll om du kan knäppa till en strömbrytare som ger dig mindre effekt än original om hojen inte är strypt på pappret också. Eller du tänkte bänka med blackbox och regbesiktiga också? Polisen kollar nog i sina papper innan de kollar hur hojen faktiskt går, så blir du stoppad med en hoj som har full effekt i papprena så åker du nog dit ändå. Även om hojen just då går som en påse bajs.

nejnej:P inte så jag menade, syftade mer på att skaffa en r6:a och mellanklasskort regga den som mellanklass 25Kw sen ta bort spärren och köra med en "obegränsad" Som är mellanklass reggad i papprena hur testar snuten ifall den är spärrad eller inte? och ja går det att ha typ en blackbox eller dylikt som man kan sätta på när man väl blir stannad

och ni som snackar ni om moppar? vad fan ska jag köra moppe för ifall jag har bil ? haha har ni inget bättre för er så skit i att skriva något istället bättre för alla.

Last edited:
nejnej:P inte så jag menade, syftade mer på att skaffa en r6:a och mellanklasskort regga den som mellanklass 25Kw sen ta bort spärren och köra med en "obegränsad" Som är mellanklass reggad i papprena hur testar snuten ifall den är spärrad eller inte? och ja går det att ha typ en blackbox eller dylikt som man kan sätta på när man väl blir stannad

Jag tror inte att blackbox är rätt väg att gå oavsett. Polisen lär väl vara vana vid såna vid det här laget så... Jag skulle då bli misstänksam om jag stoppade en kille med en r6:a som bara varvade ca 3000 varv.

finns det inga andra knep då? :p typ mappa om ecu'n till 2 stegs eller dylikt?

och ni som snackar ni om moppar? vad fan ska jag köra moppe för ifall jag har bil ? haha har ni inget bättre för er så skit i att skriva något istället bättre för alla.

Med den där attityden blir du inte långvarig här, det kan jag lova. Folk här uppmuntrar inte direkt ditt beteende (ung människa som skaffar sporthoj och rycker strypningen direkt) av flera olika anledningar, och börjar du dessutom "tuffa dig" mot folk som påpekar att du beter dig som ett omoget fucko så är jag ganska säker på att du blir både illa omtyckt och bannad illa kvickt.
Men för all del, fortsätt du med bilen i så fall. Den har du ju i alla fall vana av och rätt behörighet för, så slipper vi fler ungdomar med starkare hoj än vad de klarar av och som inte bara ger oss hojåkare dåligt rykte utan även tenderar att köra ihjäl sig ganska direkt.

Bara så att du vet så stödjer inte heller jag den här typen av fasoner:) Jag vet lyckligtvis inget "bra knep" för att slippa undan att åka fast när man framför ett fordon man inte har lov till, men gjorde jag det så är jag inte så säker på att jag skulle tala om det heller;) Skaffa dig för det första ett körkort, sen en hoj som du får framföra på det. Det blir bäst för alla:tummenupp 25 kw räcker gott till en början, det är värre än alla moppar och dylikt som du någonsin har provat och duger gott till att piska mysiga 70-vägar.

Last edited:

Konstigt att du får påhopp när du beter dig som en 15-åring som vill plana toppen och sätta på 75cc. Kolla moppeforumet på zatzy, dem har säkert några bra-och-ha-knep

Det är väl bara en fråga? Jag sa absolut inget som var otrevligt eller likande till något för att dem ska hoppa på mig och säga att jag ska köra moppe? Tycker bara sånna kommentarer är så jävla onödiga & omogna.

Det är väl bara en fråga? Jag sa absolut inget som var otrevligt eller likande till något för att dem ska hoppa på mig och säga att jag ska köra moppe? Tycker bara sånna kommentarer är så jävla onödiga & omogna.

Jag tyckte i alla fall att det var ganska otrevligt formulerat. Och visst, det är onödigt otrevligt formulerat av de där som tyckte att du skulle köra moppe också. Men själva meningen med deras uttalande är absolut inte onödigt. Du är bara en i mängden av unga som vill ge sig ut på en stor och effektstark hoj direkt och köra så gummit ryker. Och visst, det kan man väl tycka är skitcoolt. Men faktum är att effektgränserna finns till av en anledning, och många ovana förare som direkt hopar på för många hästar kör ihjäl sig. Vore trist om du också blev en bit "dålig statistik".

Jag tycker att du ska skriva in dig på en körskola, ta lite lektioner och få smak för hojlivet, och sen skaffa dig en lagom mellanklassad hoj när du väl har ditt körkort. Man får ta och lära sig krypa innan man kan gå, och ingen börjar springa direkt. I sinom tid får du ju köra din ostrypta r6:a, helt lagligt dessutom. Och då vet du, förhoppningsvis, hur du ska hantera all effekt på ett ansvarsfullt sätt:tummenupp

onödiga och omogna var orden för dagen.

Strypt hoj = ferrari med fiat-panda-motor = coolt
Blackboxadhoj = zatzyfucko + sporthoj + shorts + flipflop + dålig självkänsla = ej coolt

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: ft
Jo jag förstår vad du menar, tycker personligen att det är ens egna val inte direkt så att jag tänkt sätta mig på en r6:a och bara dra gasen i botten direkt, men 34 hk är inte mycket.... totaltmeningslöst att köpa en hoj och köra med 34 hk kunde åtminstånde varit 70-80

Att köra ostrypt med mellankort är ditt egna beslut anser jag , Dock så finns det moraltanter på forumet som du säkert har märkt.
Detta lär du dig ganska fort om man är på forumet ett tag.
Och jag tycker bara det är löjligt hur ni som kommenterar helt onödiga inlägg "gå tillbaka till moped"....Killen nämner ett exempel som finns moped för att vi ska förstå.

Last edited:
håll i minnet att vi pratar om 34hk på en hojj som inte väger så mycket....

Inte direkt så att du ska strypa ner en bil på 1 ton,.

Jo jag förstår vad du menar, tycker personligen att det är ens egna val inte direkt så att jag tänkt sätta mig på en r6:a och bara dra gasen i botten direkt, men 34 hk är inte mycket.... totaltmeningslöst att köpa en hoj och köra med 34 hk kunde åtminstånde varit 70-80

Du har... provat?
Oavsett, om du inte ska ha en gammel skorv till R6:a så betyder det att hojen är "helfordonsgodkänd". Detta känner du säkert till från bilvärlden också.

Härav finns det endast en typ av strypning som är godkänd, och det är den som är godkänd enl. EU-direktiv. Detta är således den enda strypning som du kan typa in. End of story
Vill du ha någorlunda kul med hoj, prova en motard :tummenupp
Det är inte farten som är nöjet :)

Det är tämligen uppenbart för Harry om en R6 är strypt eller ej...

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!