Funnybiken, landmärke eller räjsbike?

Hallå Rolle, PiPPi här med Audin som du slitsade skivorna till för två veckor sen. Bilen går bättre än nånsin tidigare. Tack för snabb, billig och bra service. Kul att se maskinverkstan också, ska damma av AutoCADen till vintern. Den här tråden är ju minst sagt inspirerande...

Mvh
PiPPi
 
Hallå Rolle, PiPPi här med Audin som du slitsade skivorna till för två veckor sen. Bilen går bättre än nånsin tidigare. Tack för snabb, billig och bra service. Kul att se maskinverkstan också, ska damma av AutoCADen till vintern. Den här tråden är ju minst sagt inspirerande...

Mvh
PiPPi


Farbror får väl ta sig ut till den norra sidan för att få lite "live" inspiration:yoparty


Har för mig att jag bjudit in tidigare också:D


Peter
 
Farbror får väl ta sig ut till den norra sidan för att få lite "live" inspiration:yoparty
Jo... visst är det så men nu när man slutat jobba i Kista (12 år tror jag det blev) och har tio minuter till jobbet i Västberga så är det ju långt även till Rolle...
Har för mig att jag bjudit in tidigare också:D
Jajamän. Det var ju det där med hur man tar sig hem från norra sverige efter att ha inmundigat öl.

OK, dags att skärpa till sig, grabben och jag håller på med övningskörning så vi får styra kosan norrut med kameran i högsta hugg.

Mvh
PiPPi
 
Wastegatus Erectus:yoparty

Faan va korkad man är som svetsar wastgaten UTAN att säta up den i jiggen igen

Nåja lite slipa så gick röret dit alla fall:banana

Vad kan man säga om det här med Kinakopior:huvet

Dom ser ju så fina ut men funkar inte riiiiktigt som orginalen ( wastegaten)

V-bandsklämmorna till exempel , Där är ju en orginal klockren i funktionen

Här får man liksom tvinga dit grejjorna , Blir väl lite handpåläggning där
så ska det nog funka sen
 

Bifogat

  • P1000219.jpg
    P1000219.jpg
    225.1 KB · Visningar: 321
  • P1000226.jpg
    P1000226.jpg
    223.5 KB · Visningar: 302
  • P1000225.jpg
    P1000225.jpg
    214.4 KB · Visningar: 305
  • P1000224.jpg
    P1000224.jpg
    225.3 KB · Visningar: 334
  • P1000223.jpg
    P1000223.jpg
    218.2 KB · Visningar: 296
  • P1000222.jpg
    P1000222.jpg
    217.8 KB · Visningar: 306
  • P1000221.jpg
    P1000221.jpg
    219.4 KB · Visningar: 329
  • P1000220.jpg
    P1000220.jpg
    213.6 KB · Visningar: 316
Wastegatus Erectus:yoparty

Faan va korkad man är som svetsar wastgaten UTAN att säta up den i jiggen igen

Nåja lite slipa så gick röret dit alla fall:banana

Vad kan man säga om det här med Kinakopior:huvet

Dom ser ju så fina ut men funkar inte riiiiktigt som orginalen ( wastegaten)

V-bandsklämmorna till exempel , Där är ju en orginal klockren i funktionen

Här får man liksom tvinga dit grejjorna , Blir väl lite handpåläggning där
så ska det nog funka sen

FRÄNT!!! :Bugar:yoparty
 
Inte så mycke idag då men väl en stödlagerbock till utgående axeln

Sedan kommer ett lager till utanför drevet

Tilltänkt kylarplacering

Stor tjock kylare håller imot bra när man depågasar mm
 

Bifogat

  • P1000233.jpg
    P1000233.jpg
    227.4 KB · Visningar: 224
  • P1000232.jpg
    P1000232.jpg
    226.6 KB · Visningar: 221
  • P1000231.jpg
    P1000231.jpg
    216.4 KB · Visningar: 205
  • P1000230.jpg
    P1000230.jpg
    225 KB · Visningar: 212
  • P1000229.jpg
    P1000229.jpg
    218.6 KB · Visningar: 204
Last edited:
Mycket fagert! :tummenupp


En liten parantes bara. Gillar du inte den rappliga v-bandsklämman som sitter vid ventiltallriken så passar en sån här rakt av.
Kan ha varit 2" med, lite osäker.
 
Snyggt och blankt! Fan vad mycket plats du har. Man skulle kanske rejka :D Tror du det går att börna sen?
 
Beställde just 2,5" laddrörs böjar ( alu)

Var hittar man prisvärda kopplingar till detta (ej slang och klämma)
 
fart

Tror nog att alla är rätt övertygade om fart,puts och effekt i dina byggen ! Blir kanon de där o jätte kul att se en stor slicks hoj växa fram.
Mvh Peke FB76





Twin entry blir det , Dock med "felparade" rör

Man har ju alltid sagt att 1 - 4an hör i hop och vise versa

Det som talar i mot detta resonemang är att MERPARTEN av alla rör

Std som aftermarket ligger just 1-2 och 3-4 , Man kan ju inte direkt säga att en modern 1000 går dåligt pga felparade rör


Jag är ganska övertygad om att det blir rejäl fart på bitarna även på detta vis

Turbon kommer bli en Switzer S300 ( 750 hk )

Avgashuset på bilden är dock ett HOLSET
 
Ett stycke Honda dragrajsingram ombyggnad fick gå lite före och sinkar bygget , Å andra sidan må man ha lite deg för å få till det

Uppflyttat undre lagerläge styrhuvud
samt swingaxel infästning uppflyttat


Tomten var dock och lämnade en generatorkåpa som raskt hamnade under fräsen och blev 20mm tunnare, Fantastiskt nog lika mycke som
den tjocka plåten bygger:yoparty

Dom blanka rören kom dom med idag
så nu väntar jag på en " throthlebody clamp" från America

Sen kan man börja med Plenumintercooler modulen som jag lovar kommer att förvåna en och annan:banana
 

Bifogat

  • P1000239.jpg
    P1000239.jpg
    223.9 KB · Visningar: 221
  • P1000238.jpg
    P1000238.jpg
    235.7 KB · Visningar: 237
  • P1000237.jpg
    P1000237.jpg
    232.6 KB · Visningar: 256
  • P1000236.jpg
    P1000236.jpg
    224 KB · Visningar: 271
  • P1000235.jpg
    P1000235.jpg
    213.2 KB · Visningar: 223
  • P1000234.jpg
    P1000234.jpg
    217 KB · Visningar: 259
El Gringo Kylarjävel

Svetsa grenrör =svårt njo visst

Svetsa kylare satansjävlarhelvetes å lite till

Trodde faanskapet var klar igår redan tills man trycktesta:huvet

Förvisso ny kylare men med bortkapade gammla gjutna gavlar

Lite bubbel i svetsen gör ju inte så mycket på andra grejor men på en kylare , Suck

Fick faktiskt uppfinna en ny svetsmetod " vacumsvetsning"

Kopplade vacumpumpen till kylet och fick på detta sättet bubblorna att sugas innåt i stället för tvärtom

Lite kinkit men nu såå:yoparty
 

Bifogat

  • P1000243.jpg
    P1000243.jpg
    214.4 KB · Visningar: 232
  • P1000244.jpg
    P1000244.jpg
    220.8 KB · Visningar: 213
  • P1000245.jpg
    P1000245.jpg
    238.3 KB · Visningar: 235
  • P1000246.jpg
    P1000246.jpg
    224.6 KB · Visningar: 211
  • P1000247.jpg
    P1000247.jpg
    226.3 KB · Visningar: 196
  • P1000248.jpg
    P1000248.jpg
    226.4 KB · Visningar: 190
Last edited:
Hej Peter!Blir det inte svårt med "bellypan" när kylarn är så långt bak???
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top