Funnybiken, landmärke eller räjsbike?

jäklar vilken fart du har, är det _johanssons_ fantastiska handvevande som inspirerat dig månne??:D

Jepp, Det vet du:yoparty


Satan va ont de gör när man klämmer fingrarna mellan veven och plåtarna då man kör ut hålen

Plåtarna sticker ut över kanten och krockar nästan med veven

( körde borrmaskinet ett tag men det blir ingen känsla)
 
Asch, inte ska du ha chromemoly-plåtar. Klart du ska köra Svensk kvalite! Domex kanske?? Vad vill du ha?
 
Asch, inte ska du ha chromemoly-plåtar. Klart du ska köra Svensk kvalite! Domex kanske?? Vad vill du ha?


Det verkar som jag klarar mig utan några större masivjärn prylar

Det blir lite fyrkantsrör i stället , Lite sexigare än vinkeljärn



Är föresten sugen på funnybike kaross modell hayabusa -08 framåt

Kanske även modernare bakhjul med bedlock ( eller hur det stavas)

nån som har bra koll vart man hittar sådant??

Sporthoj är ju ibland bättre än google på att hitta hehe:yoparty
 
Det verkar som jag klarar mig utan några större masivjärn prylar

Det blir lite fyrkantsrör i stället , Lite sexigare än vinkeljärn



Är föresten sugen på funnybike kaross modell hayabusa -08 framåt

Kanske även modernare bakhjul med bedlock ( eller hur det stavas)

nån som har bra koll vart man hittar sådant??

Sporthoj är ju ibland bättre än google på att hitta hehe:yoparty

Dollarn är ju låg så...........
Det brukar dyka upp någon på e-bay i USA ibland, men det verkar inte finnas någon just nu.
Annars så har RC Components (tror att Motospeed säljer dom också.........men till ett högt pris) ett par modeller:
http://www.rccomponents.com/dragproducts/dragrwheels.aspx
 
Sarkofagen från Ryssland?:yoparty

Undrar var kedjan ska komma ut?:gnissla:tungan
 

Bifogat

  • Bild0246.jpg
    Bild0246.jpg
    216.9 KB · Visningar: 337
  • Bild0247.jpg
    Bild0247.jpg
    227.4 KB · Visningar: 374
Sarkofagen från Ryssland?:yoparty

Undrar var kedjan ska komma ut?:gnissla:tungan

Gruvligt snyggt, handvevning is the sheiiit!:yoparty

En liten fundering bara, är lådan bara till för att det ska bli enkelt att plocka loss motorn, eller är den även tänkt att ge mer vridstyvhet i ramen, mindre flex i motorblocket osv?
 
Gruvligt snyggt, handvevning is the sheiiit!:yoparty

En liten fundering bara, är lådan bara till för att det ska bli enkelt att plocka loss motorn, eller är den även tänkt att ge mer vridstyvhet i ramen, mindre flex i motorblocket osv?

I första hand för att fördela krafterna i motorblocket

Det kommer en lagerbock som suportar utgående lager (bredare lager)

denna stöder mot den bakre plåten

Sedan blir det även stödlager längst ut i vänstra plåten så som alla storhjulshojar kör med


Förhoppningsvis så ska detta ge mindra splittkrafter mellan axlarna i lådan , Önskvärt hadde varit att även förbinda ingående axelns vänstra lagring men detta skulle bli väldigt krångligt och kräva bearbetning utav blocken


Plåtarna ingår ju naturligtvis även i chassie konstruktionen
 
Kättinghål och ramverket som ska ympas fast i järnramen
 

Bifogat

  • Bild0250.jpg
    Bild0250.jpg
    216.4 KB · Visningar: 268
  • Bild0251.jpg
    Bild0251.jpg
    224.3 KB · Visningar: 260
  • Bild0252.jpg
    Bild0252.jpg
    218 KB · Visningar: 285
För första gången på egna ben ( Hjul ):yoparty

Bild 2 Saxmotor?:gnissla


Observera hur märkligt liten å nätt motorn ser ut ändå
trots dom enorma plåtarna
 

Bifogat

  • Bild0253.jpg
    Bild0253.jpg
    235.4 KB · Visningar: 371
  • Bild0255.jpg
    Bild0255.jpg
    223.5 KB · Visningar: 350
  • Bild0256.jpg
    Bild0256.jpg
    224.9 KB · Visningar: 341
  • Bild0254.jpg
    Bild0254.jpg
    231.4 KB · Visningar: 365
Se där jag!
Du fick i motorn :)
Ett grattis är väl på plats.

Ett stooort tack för hjälpen idag.
Gaffeln sitter numera som en smäck på trajan.
 
Som en T-34 i konstruktionen, rakt enkelt å inge tjafs.
Ska vi börja bygga kaross snart ?
 
Som en T-34 i konstruktionen, rakt enkelt å inge tjafs.
Ska vi börja bygga kaross snart ?


Japp , Fyrkantigt ska det vara nuför tiden:yoparty

Som han svampbob 4kant:D





Nån stålguru som kan svara på om Hardox 450 är lämplig att ympa in i konstruktionen?
 
För bästa skydd skall pansaret slutta Peter, fick du inte lära dig det på "Grundkurs Stridsvagn"?
 
Nån stålguru som kan svara på om Hardox 450 är lämplig att ympa in i konstruktionen?

Vad ska det ha för funktion?
Vanligaste applikationen är väl slitkanter på skopor och snöblad.......
 
Kommer de få väldiga påkänningar?

Har svårt att se varför man ska använda just Hardox till ett sånt ändamål, då det främst är avsett för att stå emot mekanisk förslitning på ett bra sätt.
En skyddsplåt (sprängskydd) eller dylikt hade också varit ett bra ändamål för en Hardox plåt som jag kan se det.

Men för ett fästöra räcker ett vanligt konstruktionsstål (S355) alldeles ypperligt till, såvida du dimensionerar det på ett vettigt sett men det är knappast något problem med tanke på tråden i övrigt. :)
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top