Funktionellt eller mode?

Om ni har L vanliga sweaters, vad har ni på en sweater ni ska dra över er? Blir den inte jobbigt fladdrig om den är för stor?

Har ibland använt min gamla hockeytröja och dragit utanpå och enda problemet har varit att få den över huvudet och ner över axlar/rygg. Eftersom tröjan är rätt tunn känns fladdret inte så värst mkt. Men eftersom det sitter ett stort klubbmärke (Stockholms bästa lag :Bugar) riskerar men att bli omkullåkt av avundsjuka "hejarklacksledare" från andra klubbar.....

Om ni har L vanliga sweaters, vad har ni på en sweater ni ska dra över er? Blir den inte jobbigt fladdrig om den är för stor?

Jag kliver upp en storlek så passar den bra över stället..

I frågan om varför så är det ju för att man har klubbloggan på och
för att det stoppar dom värsta iskalla vindarna genom stretchen..

Skönt att Piteå kan komma och berätta vad som är mode o inte.....

Grön fleecejacka från lantmännen = inte fest

Grön fleecejacka från lantmännen, vänd ut & in = fest

:)

Skönt att se en nollåtta berätta vad som är mode där nere, så vi pitebor inte får förutfattade meningar om folket i storstaden ;). :ironi:

Själv kör jag inte med nåt utanför min skinnjacka, fast nog hade det varit skönt att slippa svabba bort döda humlor när dom har suttit ett tag. Det går ganska fört för en humla (blöt fläck) att torka när man ligger och kör 8 mil till närmsta granne, samt kör slalom mellan isbjörnarna som vi gör här uppe varje dag på den 2 veckor långa sommaren som vi har här uppe. :mera ironi:

Nu ska jag iväg i goovädret och köra hoj =)
:krama

//Robert

Jag åker oftast i hoodie över stället.

Argument:

1. Mitt Lindtstrandsställ; sitter bra, är säkert, var billig men är fantastiskt fult med massa tribalmönster på ryggen i sann moppefukko-anda. Hoodien skyler helt enkelt den pinsamma designen!

2. I perforerat ställ med massa spandex blir det kallt om det är < skitvarmt grader. Hoodien jämnar ut det på ett lagom bra sätt.

3. Luvan håller faktikst nacken lite från drag.

4. I brist på fickor i stället har jag nånstans att stoppa kort/telefon mm när man stannar och ska ta en fika.

Jag åker oftast i hoodie över stället.

Argument:

1. Mitt Lindtstrandsställ; sitter bra, är säkert, var billig men är fantastiskt fult med massa tribalmönster på ryggen i sann moppefukko-anda. Hoodien skyler helt enkelt den pinsamma designen!

Definitivt en bra anledning! :tummenupp

Tvätta en tröja i maskin eller dra över skinnstället med en fuktig trasa som tar typ 10 sekunder? Enklare? Nej. Jag lovar att dom flesta gör det för att dom tycker att det ser tufft ut, och det må ju vara, men erkänn det för bövelen. :mattias
Du är välkommen hem till mig och försöka tvätta rent mitt skinnställ på tio sekunder. För närvarande är det uppskattningsvis 10 000 insektslik på mitt skinnställ. På alla liken har mjukdelarna ruttnat bort och kvar finns bara skeletten som är hårda som diamant. Alla försök att få bort dem har varit förgäves. Jag planerar nu att köpa ett nytt skinnställ istället. Man känner sig ju inte så himla tuff när man går runt i Sveriges största gravplats för insekter.

Du är välkommen hem till mig och försöka tvätta rent mitt skinnställ på tio sekunder. För närvarande är det uppskattningsvis 10 000 insektslik på mitt skinnställ. På alla liken har mjukdelarna ruttnat bort och kvar finns bara skeletten som är hårda som diamant. Alla försök att få bort dem har varit förgäves. Jag planerar nu att köpa ett nytt skinnställ istället. Man känner sig ju inte så himla tuff när man går runt i Sveriges största gravplats för insekter.

Jo, väljer man att vänta ett halvår på att tvätta bort skiten så kan jag förstå att det är svårt. Jag har då aldrig haft några som helst problem att får bort flugor från mina skinnställ.

Jo, visst har jag haft tröja över mitt tokventilerade helställ. Det hjälper faktiskt en hel del mot kylan på kvällskvisten, såvida man inte ligger över 150km/h.
Tror banne mig det skulle vara varmare att köra inrullad i dasspapper eller klä sig i Sparlivs plastkasse än köra en vårkväll i raceställ. :huvet

Däremot gör ju ryggpuckeln att man ser ut som en jävla quasimodo i långkallingar som kablat i brallan.:mad:

Nu har jag inte läst hela tråden men jag kan svara för mig iaf.
Jag har tröja utanpå för att jag tycker mitt skinnställ är fult, för att det värmer på kalla kvällar, stoppar vinddrag i halsen och nacken, och vid regn så blir jag inte blöt i armvecken utan fukten tas upp i tröjan.

Ok, nu måste jag bara ställa frågan.... Det här med att dra på sig en sweatshirt utanpå skinstället (jackan) fyller det ngn funktion eller är det bara en modegrej?

Jag drar själv på mig en sweatshirt utanpå stället ibland och när jag sen sitter där och känner tyget fladdra (i 100+) brukar jag fundera på varför jag drog på tröjan? Kommer nog fram till samma sak varje gång, att jag gjorde det för att jag sett så många andra ha det..... (smart kille?) :rolleyes:

Nå?

Jag brukar ta på en tröjja över skinnstället när det är kallt och nån extra t-shirt under men inte annars. Tar jag på tröjan under skinnstället så blir det skitjobbigt att röra på sig. För tajt. :)

Kör helst utan något annat över skinnstället men har provat både tröja och skaljacka!

Om det är kallt ute och jag måste ha på mig något så blir det skaljackan som är helt suverän då den inte släpper igenom varken vind eller regn och håller dig varm! Ska du ha en liknande så köp ett riktigt märke(typ north face, fjällräven och mountain hardware) utan huva och ordentliga dragskor!

Tröjan åker bara upp och fladdrar samt stör men kan funka ibland vid "medeltemp" men är samtidigt skitsvår att få på sig då jag är svincool med puckel på skinnstället!!

Själv brukar jag kränga på mig en skitig gammal Afghanjacka anno -67 över stället, när det blir lite kyligt i luften. Pälskragen värmer fint mot halsen.

Problemet är bara att jag blir stannad av polisen och intagen för drogtestning så jävla ofta.:va

Softshelljacka utanpå tycker jag är riktigt bra. Vindtätt och strechmaterial. Jackan kan sitta tajt utan att bli obekväm.
Är det skapliga plusgrader så räcker pajen.

tröjjan torkar snabbare än skinstället när de regnar på vägen till å från jobbet

Bonzo; skrev:
Själv brukar jag kränga på mig en skitig gammal Afghanjacka anno -67 över stället, när det blir lite kyligt i luften. Pälskragen värmer fint mot halsen.

Problemet är bara att jag blir stannad av polisen och intagen för drogtestning så jävla ofta.:va

:D Funkar bra ihop med en red, gold &green-lackad hoj.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman