Funderingar efter söndagens REC på Knudan

Vad gäller funkisar är det kanske så att vi måste börja ställa in race när vi tycker att det är brist på kompetent funkis-personal. Först då kommer vi alla att ta problemet på allvar och göra nåt åt det...vad det nu innebär.

Jag hoppas att tävlingsledningen gör det. Vi ska inte köra utan flaggvakter efter en dödsolycka på min hemmabana kan jag medela att det är inte så kul när det händer och att köra räjs utan flaggvakter är livsfarligt. Knutstorp förra året på SM var ju lika dant, inga funkisar. Ställ heller in än kör farliga räjs! För det kommer att hända nått snart och då är det för sent!

björn

sen ska hoj-hållaren springa efter och putta på heller, tur för dom att jag hade koll..

ShowImage.asp

EDIT, FÅR VÄL LADDA UPP BILDEN IST DÅ SWEDIES SKITSIDA INTE KAN VISA EN BILDLÄNK

Bifogat

• ShowImage.jpg
    ShowImage.jpg
    34.1 KB · Visningar: 100
Last edited:
Det saknades funkisar precis som det så ofta gör, jag har haft otaliga trådar på SH och bönat och bett om fler frivilliga funkisar, i slutändan kommer vi förare att drabbas om vi inte gör något åt detta.

Vill vi köra race i framtiden så får vi hjälpa till att ragga funkisar, så är det bara, klubbarna gör sitt yttersta men vi måste alla hjälpa till.

Tackar för stödet! Det behövs. Funderar själv på att börja köra o då försvinner ju en funkis där iaf....
Sedan gällande tråden, så noterades flera händelser av funkitionärerna till tävlingsledningen. Det hjälper dock inte om en olycka sker, men vi var iaf observanta på vad som skedde.

Inför att varje förare måsta fixa en funkis till varje rejs.

Låter som en bra deal! Sedan skall varje funkis ta med sin familj som publik :D

Last edited:
Skriver mannen som jag höll på att torpedera förra året på Sviestad när han gick ut från depån rakt ut i idealspår.. :)
Nu var det iof bara träning och inget race, jag kollade bakåt men missbedömde att en 250SP kunde komma så snabbt, men du gjorde helt rätt som sa till mig, även jag kan lära mig att göra rätt på bortaplan.

:)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...