MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Mondeo ST220 är säkert en rolig bil, men det va ju det där med att kunna köra soppasnålt om man vill...
Har kört Skoda RS tidigare, tyckte väll att den va schysst. Gigantiskt lastutrymme bland annat. Men den är som sagt inte snygg på en fläck....
Har ägt en T4:a -98 (sedan) och den va jag grymt nöjd med vad det gäller bensinförbrukning och komfort. Visst hade den halvrutten väghållning men eftersom jag för det mesta kör relativt lugnt med bilen (brukar snitta 120 på både 70, 90 och 110 vägar) så behöver jag inte ha nån gocart heller.
Det som talar för Audi i jämförelse med V40 är följande:
* Kvalitétskänslan är överlägsen i Audin
* Lite mer status att åka Audi än volvo (fjantigt kanske, men köper man ny bil för en massa pengar är det inte helt oviktigt tycker jag)
* Bättre rostskydd i Audin
* Bättre lastutrymme i A4 eftersom volvo lyckats få dit en tröskel bak i volvon.
* snyggare än V40
Det som talar för V40 T4:
* Billigare i inköp, får en nyare bil som gått kortare om jag köper volvo för 150´
* Har tillräckligt med effekt, Audin skulle jag garanterat chippa och det kostar ca 8000:-
* Verkar som om V40 av dom sista årsmodellerna 02-04 har väldigt få fel, brukar ju vara så i slutet av en modellserie. Har dock läst om en del som drabbats av rost på sina 2-3 år gamla bilar.
* Trots att Audin är snyggare så hör ju V40 helt klart till en av dom snyggaste kombimodellerna.
Ähh, det vettefan. Ska ta o provköra en V40 T4 imorgon, va ju ett par år sedan jag hade min. Dessutom sägs det att Fas 2 (-01 och framåt) ska gå bra mycket bättre än min -98, och då tyckte jag ändå att den jag hade gick hur fint som helst.

Har kört Skoda RS tidigare, tyckte väll att den va schysst. Gigantiskt lastutrymme bland annat. Men den är som sagt inte snygg på en fläck....
Har ägt en T4:a -98 (sedan) och den va jag grymt nöjd med vad det gäller bensinförbrukning och komfort. Visst hade den halvrutten väghållning men eftersom jag för det mesta kör relativt lugnt med bilen (brukar snitta 120 på både 70, 90 och 110 vägar) så behöver jag inte ha nån gocart heller.
Det som talar för Audi i jämförelse med V40 är följande:
* Kvalitétskänslan är överlägsen i Audin
* Lite mer status att åka Audi än volvo (fjantigt kanske, men köper man ny bil för en massa pengar är det inte helt oviktigt tycker jag)
* Bättre rostskydd i Audin
* Bättre lastutrymme i A4 eftersom volvo lyckats få dit en tröskel bak i volvon.
* snyggare än V40
Det som talar för V40 T4:
* Billigare i inköp, får en nyare bil som gått kortare om jag köper volvo för 150´
* Har tillräckligt med effekt, Audin skulle jag garanterat chippa och det kostar ca 8000:-
* Verkar som om V40 av dom sista årsmodellerna 02-04 har väldigt få fel, brukar ju vara så i slutet av en modellserie. Har dock läst om en del som drabbats av rost på sina 2-3 år gamla bilar.
* Trots att Audin är snyggare så hör ju V40 helt klart till en av dom snyggaste kombimodellerna.
Ähh, det vettefan. Ska ta o provköra en V40 T4 imorgon, va ju ett par år sedan jag hade min. Dessutom sägs det att Fas 2 (-01 och framåt) ska gå bra mycket bättre än min -98, och då tyckte jag ändå att den jag hade gick hur fint som helst.