Full Bore Usa-däck

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Sprang på detta däckmärket, ngn som vet mer om detta märke eller är det ngn form av "badge engineeringdäck"? är det ngn som har testat det? hyfsat bra priser iaf (säljs hos dackonline.se)

http://www.fullboretires.com/products.html

Intressant. Jag satt precis och sökte efter samma sak eftersom även jag hittade dessa på Däckonline!

sök och du ska finna:) Shinko är i alla fall väldokumenterat

Tänk på att full bore USA inte tillverkas i USA. Kanske tur det. Det intressanta är varifrån de köper sin Teknik?

Nej.............[/

vet du om det är ett nytt märke lr har du hört talas om det innan?

Vad menas med "badge engineering"?

Däcken är väl bara en ny kinesisk uppstickare gissar jag?
Borde dyka upp lite tester förr eller senare som kanske säger något om hur väl de lyckats.

Vad menas med "badge engineering"?

Däcken är väl bara en ny kinesisk uppstickare gissar jag?
Borde dyka upp lite tester förr eller senare som kanske säger något om hur väl de lyckats.

daewoo matiz heter numera chevrolet matiz, samma bil fast annat namn, e du med? shinko är väl fd yokohama? rätta mig om jag har fel:)

Däck är absolut inget man snålar på bätte köpa riktiga däck man vet att man kan lita på ist för det där....

daewoo matiz heter numera chevrolet matiz, samma bil fast annat namn, e du med? shinko är väl fd yokohama? rätta mig om jag har fel:)

Stämmer. Shinko köpte upp delar av yokohama efter att deras fabrik rasat. Fast shinko har tillverkat gummi sedan 1946 och är en av världens största tillverkare. De köper dock sin teknik från japan.

I chevas fall så kan jag inte fatta att de slår sin påse ihop med daewoo. dessutom sätter de sitt emblem på skiten.

då är det bättre att sätta shinko på yokohama

Menar du att shinko är samma som yokohama fast annat namn (och kanske pris) eller att yokohama har bytt namn till shinko?

I chevas fall så kan jag inte fatta att de slår sin påse ihop med daewoo. dessutom sätter de sitt emblem på skiten.
De kanske lyfter sitt märke med den manövern. Jag tycker det är lite roligt att den med chevamärke drog mer soppa när dom testade bilarna mot varandra :D

Last edited:
Så kan vi hålla oss till ämnet?

Nån som testat detta däck Full Bore Usa?

Om ni går ihop och betalar dem så kan jag gå med på att testa dem;)

Så kan vi hålla oss till ämnet?

Nån som testat detta däck Full Bore Usa?

Om ni går ihop och betalar dem så kan jag gå med på att testa dem;)

Men skämtar du eller, du kan ju inte mena allvar?

Vet inte om du missat det men han som skapade tråden kör faktist moppe (Honda alltså) och då kanske dom här däcken funkar helt ok.
Men på en riktig hoj som suzuki så kan man inte köra på några moppe däck!

Fast vad vet jag du kanske har en honda som ligger hemma och skräpar?

Om man nu ska snåla med däcken så handla beggade mönstrade från en raceåkare i STK600. Då får man finfina däck som har allt mönster kvar i de delar man använder på gata.

Så, spring och köp nu!

/ Jens

välkänt för vad?

För att vara hala....:banana

Spanar man in DOT koden på Full Bore så tillverkas de av något kinesiskt bolag. Detta i sig är ingen garanti för att de är usla då många av de stora tillverkarna har fabriker i fjärran östern. Haken är bara att denna fabrik inte tillverkar några andra MC däck som säljs i västeuropa.....

Jag tror jag avstår även dessa däck....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...