FTP för kort och filmer från Gbg mm.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Finns det nån här som redan har en ftp och kan tänka sig att upplåta lite plats på den åt alla kort och filmer som tas på fester och körningar.

Tror att det är roliga kort på oss som många missar.

Tanken är att vi som tar kort och filmar lätt ska kunna upload:a material för att var och en som var med på resp. evenemang sen ska kunna hämta sakerna.

Kanske finns det bättre/lättare alternativ, kom isf. gärna med ideer och förslag.

//Mark

Jag har pm:at John som har ftp och frågat han vad som är tillåtet att lägga upp osv.

Även ställt frågan om det kanske skulle gå att hitta en lösning så GBG får en egen mapp för våra bilder/filmer på ftp:en.

Så får vi se vad han säger om det.

Enl denna tråden så skall det bara vara film på ftp:en
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=83118

Last edited:
Fick svar av John.

Hejsan Claes,

På Sporthoj-FTPn som det är nu, finns enbart möjlighet att lägga upp filmklipp. Allt som läggs upp där är också åtkomligt från webben.

Så, ni bör fundera på om ni vill ha en Göteborg-mapp som är offentlig, eller om ni vill ha en Göteborg-mapp för internt bruk.

Plats kan jag ordna med, men man bör veta vad man vill ha.

En snygg webbplats med uppladdning?
Ett ftp-konto med uppladdning?
Vad ska det finnas möjlighet att ladda upp för något? Är det filmer och bilder, eller är det andra saker också ?

Diskutera det lite i er tråd, så ska vi se vad jag kan ordna.

Mvh, John

Vad är intressant ?

För min del räcker det med en offentlig mapp som vi kan lägga våra bilder/filmer på , Dvs alla kan ladda upp och ladda hem oavsett om dom är GBG:are eller inte.

Men jag tycker vi beränsar all uppladdning till bilder och film som har med mc och gemensamma mc-fester/åkningar (stenhårt) annars har vi snart problem med att det ligger bådet det ena och andra i mappen.

Syftet som jag har förståt det är väl mest att ge alla tillgång till många bilder och filmer som ligger och skräpar på olika hårddiskar runt om i staden från just sådana tillfällen.

Last edited:
om det strular kan jag lägga in folk som användare till mitt galleri, bara hör av er. Klarar bilder (med tumnaglar mm) och filmer.

Långa farbron skrev:
svar av John.

Så, ni bör fundera på om ni vill ha en Göteborg-mapp som är offentlig, eller om ni vill ha en Göteborg-mapp för internt bruk.

En snygg webbplats med uppladdning?
Ett ftp-konto med uppladdning?
Vad ska det finnas möjlighet att ladda upp för något? Är det filmer och bilder, eller är det andra saker också ?

Diskutera det lite i er tråd, så ska vi se vad jag kan ordna.

Mvh, John

Vad är intressant ?

För min del räcker det med en offentlig mapp som vi kan lägga våra bilder/filmer på , Dvs alla kan ladda upp och ladda hem oavsett om dom är GBG:are eller inte.

Men jag tycker vi beränsar all uppladdning till bilder och film som har med mc och gemensamma mc-fester/åkningar (stenhårt) annars har vi snart problem med att det ligger bådet det ena och andra i mappen.

Syftet som jag har förståt det är väl mest att ge alla tillgång till många bilder och filmer som ligger och skräpar på olika hårddiskar runt om i staden från just sådana tillfällen.

Kanon Claes!

Min tanke var oxå en öppen/allmän Ftp, eller likn. som ska vara väldigt användarvänlig. Gärna en egen mapp eller likn. så man lätt hittar dit. Vet alla hur en ftp fungerar så skulle det vara en lösning som passar mig utmärkt. Kanske kan göra den grafisk genom explorer, så det blir idiotsäkert. Tråkigt att missa bilder för att folk tycker att det är krångligt att ladda upp korten/filmerna.

Förmodligen är det lättast om man zip:ar eller rar:ar ihop dom bilderna som man vill dela med sig av, o sen bara petar in på denna ftp eller dyl. med ett bra filmnamn som tex börjar med datum och sen nån bra beskrivning. Sen om vi har nån eldsjäl som vill göra fotogalleri av dom och lägga ut så vore väldigt kul.

Självklart ska denna del BARA innehålla aktuella bilder från åkningar och träffar såsom fester och dyl.

Mark skrev:
Kanon Claes!

Min tanke var oxå en öppen/allmän Ftp, eller likn. som ska vara väldigt användarvänlig. Gärna en egen mapp eller likn. så man lätt hittar dit. Vet alla hur en ftp fungerar så skulle det vara en lösning som passar mig utmärkt. Kanske kan göra den grafisk genom explorer, så det blir idiotsäkert. Tråkigt att missa bilder för att folk tycker att det är krångligt att ladda upp korten/filmerna.

Förmodligen är det lättast om man zip:ar eller rar:ar ihop dom bilderna som man vill dela med sig av, o sen bara petar in på denna ftp eller dyl. med ett bra filmnamn som tex börjar med datum och sen nån bra beskrivning. Sen om vi har nån eldsjäl som vill göra fotogalleri av dom och lägga ut så vore väldigt kul.

Självklart ska denna del BARA innehålla aktuella bilder från åkningar och träffar såsom fester och dyl.
Mestadels bilder?
Kanske ett liknande galleri?

media.lazzat.se

John skrev:
Mestadels bilder?
Kanske ett liknande galleri?

media.lazzat.se
¨
Ja, det hade såklart varit det absolut bästa.

Förstår bara inte vem som ska peta in bilderna i albumet, gör var och en det själv (hur då?) eller finns de script så att det görs automatiskt? :va

...vid närmare eftertanke är det nog för krångligt för er. Bättre med mappar som i explorer. Inte lika snyggt, men enklare att förstå sig på.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8