Frugan säger ifrån (Hojköp!)

min sambo säger exakt samma sak men nu har jag övertalat henne och hon letar efter häst för fullt..mitt tips är att få henne att villja ha en häst och intressera dej för hennes "aktiviteter" så löser det sej säkert..

Mona skrev:
2132497 Men vafaaaan! :4skrika Jag skulle bli överlycklig om min man bestämde sig för att köpa ny hoj - så kanske vi kunde åka lite tillsammans... Nu får jag bara köra ensam hela tiden... :(

/Mona

peter R1 skrev:
2132573 KOm ner till Trollhättan då så slipper min flickvän åka själv bland alla grabbarna: ) :):)

Eller så åker ni hit, är ett gäng tjejer som kör här i skövde :tummenupp Har lite funderingar på att starta samåkning för :tuttar men det har bara varit en officiel samåkning för året än så länge pga det förbannande vädret :huvet

:banana glad att man har samma intressen som sin kille, dock kräves lite *host* övertalning för att han skulle reg sig här :lol

Last edited:
Vet inte om denna ide varit uppe tidigare, orka inte läsa alla inlägg...

Men jag tyckte jag läste iaf att frun gillade hästar, i stället för att köpa en sproilans ny hoj, så köper du 2 beggade, och ger en till henne,, en järnhäst,,, häst som häst eller hur... :D Med lite övertalning så kommer det nog ordna sig... :tummenupp Bara att kämpa på :)

BigPhil skrev:
2132655 Jag det har jag, CX500 (host) och två GSX1100 den ena hårt trimmad.

Kanon !
Då är det "bara" att förklara hur mkt tryggare den här ny fina stabila hojen
är jämfört med de tidigare hojarna.

Ja menar GSX1100 oavsett ålder & trimm har ju en toppfart över 200 & nu när du inte längre kör som en 25 åring så kör du ju inte så fort.

Förklara att du vill ha Hondan för dess säkra & lugna vägegenskaper.
Hondan e´snabbare, men bara om man vill osv.....

BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

SKulle skriva på idag... (Annars utgår rabatten och den låga räntan)

Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.

Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.

Phil

Fick du till någon hojbeställning under veckan ? Det är nog många som sitter bänkade för att få veta hur denna spännade triller slutar.

Fruntimmer är som dom är. Dock låter det ju som att ni har andra problem än just "du får inte köpa en motorcykel".

Förstör inte du eran gemensamma ekonomi genom att köpa en hoj, så borde ni reda ut era övriga problem. D.vs låta den andra partnern vara "fri" och göra hur/vad/när som helst vad den känner för.

Jag är ung, men även vi unga kan ha insikt i hur man vill ha det i ett riktigt bra förhållande. :)

Gjør som jag: kjøp hoj om det ar det du vil ha,livet ar kort...jag har inte planerat att sitta på gamle hemmet och ångra på allt jag inte gjort.

BigPhil skrev:
2126309 Hästar! Hon hade en häst i många år. Idag äger hon ingen men jag sade för mindre en ett par månader sead att det vore OK att köpa, OM hon fixade nån att fixa stallet etc.

P

Har också det där "hästproblemet".
Olycksrisken på hästar bör väl vara i paritet med motorcycklar känns det som av egen erfarenhet. Sen var det bara att övertyga sambon att man inte skulle köra runt som en galning på slangen osv.
Lycka till med operation övertalning!
:tummenupp

Gabor skrev:
Eller åxå ställer du av dig själv och ger henne ingen lycka på låt säga 2-3 månader...då kommer hon på bättre tankar...seså, visa henne texten nu...

Den strategin funkar inte på alla kvinnotyper :) dvs inte säkert de bättre tankarna blir tilll din fördel..

Försök åstadkomma lite win-win-situation. Om du nu dragit hem-drömhojen, dra ett Biltema-kapell-över den i 14 dagar och laga mat, städa, vinka av frugan i förkläde när hon åker till jobbet, dammsug, plantera perenner, räfsa löv, ja sånt som frugan givit upp hoppet om att få se dig göra.
Tids nog är grollet om den inköpta hojen glömt och du kan långsamt börja närma dig den utan kraftiga motreaktioner.

BigPhil skrev:
2126309 Hästar! Hon hade en häst i många år. Idag äger hon ingen men jag sade för mindre en ett par månader sead att det vore OK att köpa, OM hon fixade nån att fixa stallet etc.

P

Tjernare!

Jag äger två hästar och en Yamaha TRX850 men nästa hoj blir nog en Fireblade. (om nu inte försäkringen vore så jäkla dyr)
Det går inte att jämföra ridning mot att köra MC. Rida är MYCKET farligare!!!
På hojen är det ju du själv som avgör farten och cykeln hoppar inte åt sidan eller tvärnitar för en soptunna, en plastpåse etc. etc..... Jag har ridit sedan jag var 6 år och slagit mig både gul och blå flera gånger. Nu när jag också kör hoj funderar jag verkligen på hur aningslösa folk är över hur farligt det kan vara med hästar, om man inte använder skallen.... precis som med hoj.
Hälsa frugan!
Kram :)

Jag tycker hela den här jävla tråden är så patetisk att den borde stängas.
Flytta för helvete isär om ni inte kan leva egna liv. Ni är väl för fan inte siamesiska tvillingar.

fick inte köpa hoj

det kan beror på att hon är rädd för att du ska dö eller skadas, du kanske kör lungt och fint men det finns idioter överallt. även i trafiken som kan köra på dig. Hon litar kanske på ditt omdömme i trafiken men inte på dem som kör runt omkring dig.

Hennes nej beror antagligen på det och inte på att du inte ska få ha ett eget intresse. 50% på rädsla för att du ska försvinna ur hennes liv och 50% besviken på att du tänkte skriva utan att fråga henne eller rättare sagt disskutera med henne om det innan. vi är komplicerade :)

Du kan väl prova att involvera henne mer i cykel köpet så kanske hon känner sig lite lugnare. Och nästa gång fråga och disskutera med henne innan du ska skriva på några papper, jag kan lova dig att hon kommer att acceptera ett köp lättare om hon får veta mer om vad som händer eftersom det är inte ditt liv och hennes liv utan erat liv, ni ska fatta beslut tillsammans eller iallafall vara medvetna om varandras beslut som ska fattas o.s.v.

lycka till!

Fist Woman skrev:
2174905 Jag tycker hela den här jävla tråden är så patetisk att den borde stängas.
Flytta för helvete isär om ni inte kan leva egna liv. Ni är väl för fan inte siamesiska tvillingar.
:rofl Vad jag fattar så har Big Phil redan köpt hoj.....
Denna tråden kommer tydligen att överleva ändå?? :va

Lennart skrev:
2175471 :rofl Vad jag fattar så har Big Phil redan köpt hoj.....
Denna tråden kommer tydligen att överleva ändå?? :va

Jäpp, en fin, ny CBR1000RR 2006, sitter ut i garaget. :banana

Antar att Fistis inte såg andra tråden. Undrar varför man läser tråd som man inte gillar? Troligtvis av samma anledning att folk titta på olyckor medans de åker förbi.

Typ

Phil

Det viktiga nu phil är att ta med henne på dom första turerna så det inte blir så "hemligt" med hoj utan hon ser vad som väntar även när du åker själv på hojen, köp ett ställ till henne o kör ut till nåt glasställe o se solen gå ner i horisonten, det funkar, jag har testat: ):) :)

grattis till hojköpet!

jag tycker att det här är en lite knepig situation.

om det bara handlar om att hon tycker att det kostar för mycket pengar samt att du kommer att spendera lite mer tid utan henne så är det ju fullständigt skitsamma. då är det bara att köpa direkt.
men om det är så att hon inte vill att du ska köpa hoj för att hon är väldigt rädd för att du ska köra ihjäl dig blir det lite en annan sak. det är nog inte så kul att veta att ens tjej typ sitter hemma och gråter av rädsla varje gång du är ute och kör för att hon är så rädd för att du ska köra ihjäl dig.

bmwjohan skrev:
2176258 jag tycker att det här är en lite knepig situation.

om det bara handlar om att hon tycker att det kostar för mycket pengar samt att du kommer att spendera lite mer tid utan henne så är det ju fullständigt skitsamma. då är det bara att köpa direkt.
men om det är så att hon inte vill att du ska köpa hoj för att hon är väldigt rädd för att du ska köra ihjäl dig blir det lite en annan sak. det är nog inte så kul att veta att ens tjej typ sitter hemma och gråter av rädsla varje gång du är ute och kör för att hon är så rädd för att du ska köra ihjäl dig.

Men hallå!!! :7peta Släpp det här nu......han har köpt en hoj......

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman