Frugan säger ifrån (Hojköp!)

BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

SKulle skriva på idag... (Annars utgår rabatten och den låga räntan)

Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.

Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.

Phil

Har du prövat Change of Heart :hihi

Two stroke man skrev:
2126657 Om jag inte minns helt galet så var det väl du som mer eller mindre fick order att köpa din gamla gixxer?! Och det skulle inte förvåna mig om du fick order att köpa den här oxå... :7peta

Nog för att jag har det bra men inte SÅ bra. Gixxern såldes för länge sedan... bytte till mig en Bandit 600N mot en gammal Audi fem år efter gixxern flyttat.
Sen såldes den och bla bla bla... det blev en GSX1400 iallafall.

Jag undrar hur många det är som sitter i samma sits egentligen?
Jag har varit där tidigare!!
Vi kanske borde lägga upp en speciell tråd med "1000 sätt att övertyga sin käresta att jag MÅSTE köpa en hoj"
Kunde ju bli en sorts guldgruva...
Jag vill att även denna sagan ska få ett lyckligt slut :)

polispolis skrev:
2126346 hjälp henne med hennes intresse (bygg stall och klappa häst), se om du kan bjuda henne på en provtur med din räsermaskin, ta med henne på lite mc aktiviteter så ska du se att det blir ordning på torpet.
så gjorde jag för att få sätta på turbo på busan :banana

Sydney skrev:
2126453 Din fru kommer omedvetet att hata dig om hon ser att du inte kan stå för det du vill.
Det ligger en del i dessa rader faktiskt, det är bara att göra det du vill, hon testar din vilja.

Tråden innehåller många bra och dåliga råd som sagt.

Mitt tips är att ta båten över till Gotland, hyr en "glidare" (Inte lika "farlig" som en sportis.) Ta med tält och så kör ni runt ön i en vecka. Grilla, drick gott, titta på solnedgången, rå om varandra och hon får samtidigt se vilken frihet det är med hoj. :pannkyss

Mitt problem var omvänt. Jag hade åkt mycke hoj och de hade inte min sambo. Han var vansinnig för att jag åkt utan skydd :7peta (helt rätt av honom) och vi var på väg att bryta för att jag ville åka förra sommaren. Men de slutade med att han köpte en gammal gixxer i höstas och under vintern köpte han full mundering till oss båda. Sen kom våren och då va den gamla gixxern inte så rolig så då fick jag den och han köpte en ny. :tummenupp

Jag hade liknande hemma men jag övertygade min fru att det var för mitt välbefinnande, terapi då jag har förmåga att jobba förmycket och ligga ibland på gränsen till utbrändhet. Jag slängde in en muta då hon är väldigt trädgårds intresserad så fick jag en hoj och hon ett nytt växthus. Det fungerade bra just den taktiken att Jag köper hoj och du får ett växthus, jag blir glad du blir glad.
Hade´

BigPhil skrev:
2126700 Mmm, Hon hade varit i min lägenhet i London med sin bästa vännina för at shoppa och ha kul.

Satan va dumt det låter i sammanhanget.P

Ja verkligen....HON kommer hem från en rolig vecka i London o säger att DU inte får köpa hoj. Eller rättare sagt..tar till lipen för att få som HON vill.

Låter som en ganska så ego brud i mina öron. No afence! :rolleyes:

Ibland får man faktiskt skita i vad ANDRA vill...och göra precis som man SJÄLV vill. Hur ska man annars kunna uppfylla vissa mål o drömmar.

Det ska inte behövas mutresor till spa, eller ännu värre "mutbarn" Den som vill köra hoj....ska göra det oavsett.

I min familj är det bara jag som kör. Min sambo har lagt av till förmån för jakt och fiske. Och nu vill inte han att jag ska köra, för det är ju "farligt".

"Äh sälj den där skiten" säger han. Och när jag sticker ut o ska köra, kommer det en sisådär 10 000 förmaningar "Vaffan nu kör du som folk, du vet vilja idioter det finns, o jag vill inte behöva åka till nåt jävla sjukhus" ja sånt där kläcker han ur sig. Inte så kul att höra men man får slå dövörat till.

Jag hindrar inte honom från att köpa båt, eller bössor eller åka på Vildsvinsjaktsresor till Tunisien eller vad det nu kan tänkas vara som han vill göra. Hans intressen gör honom nöjd och mina intressen gör mig nöjd. Man får lixom göra varandra nöjda. :)

Free your mind...and your soul will smile!! :tomten

//M

BigPhil skrev:
2126293 Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!

SKulle skriva på idag... (Annars utgår rabatten och den låga räntan)

Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.

Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.

Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.

Phil

Inte konstigt att hon blir helt ställt OM du INTE har snackat om att köpa hoj innan utan bara nu ska jag ha en ny hoj. Hon trodde kanske att det bara var något du tyckte var roligt att göra när du var ung och vad jag har läst i tråden så var du rätt "vild" med hojen då. Såg kanske bara framför sig hur du skulle skada dig allvarligt och hon skulle bli stående ensam med barnen.

Dessutom så är det ju inte vidare snällt att ställa krav på henne vad som ska göras för att HON ska kunna göra det hon älskar och mår bra av. Tänker nu på häst och stall där det bara var OM hon kunde fixa någon att göra vid stallet m.m. som hon kunde ha häst annars gick det inte.

Varför inte se till att fixa stallet och skaffa en häst till henne. SAMTIDIGT köper du en hoj till dig själv?? Eftersom pengar inte är något problem.
Det finns alltid hojar att köpa detta var inte den sista precis.

OCH du får en lyckligare fru på köpet plus att du själv blir lycklig :)

Ps barnpassningen får ni fixa sen :lol :lol

Jag skulle definitivt ta en grundläggande diskussion med frugan om vad man egentligen får och inte får inom ett förhållande, och vem som har rätt att neka den andre nåt. Tycker personligen att man aldrig ska hindra ens partner från att utveckla sig, förnöja sig, osv. Så länge det inte påverkar familjen i stort alltför negativt. Kan inte förstå par som håller på och förbjuder varandra att få leva SITT eget liv vid sidan om par-livet. Sen kan jag förstå om hon blir orolig, men det är fortfarande inget argument för att säga "nej, det får du inte". Hon själv verkar ju få leva ut sina intressen, och att ha häst är verkligen inte riskfritt.
Förklara för henne hur viktigt det här är för dig och avsluta till sist med att detta är nåt du måste göra! DU kan inte vika dig på saker som till sist skapar hat mot partnern.

BigPhil skrev:
2126715 Hm, jag jobbar på reklambyrå och hon jobbar 80% som lärare, dessutom skulle en större del av pengarna kommer från pengar som jag har ärvt av min Mor som dog i januari. Så pengar handlar det INTE om. Jag börjar inse att det handlar nog om makt, och en viss mått av oro för mig.

P

Hmmm...har inte följt hela tråden men jag hajar inte hur du och din tjej/fru kommunicerar :confused: Är det en dragkamp där en loosar eller en diskussion kring att hitta en lösning som ni båda mår bra av?

Om vi undantar alla :pangihuve "man eller mus", "det är ju din pengar -skit i kärringen" -råd du har fått (skulle jag ha den attityden mot min fru skulle hon ge mig en pungspark och dra på dagen...smarta brudar med självrespekt tar inte den där machoskiten...) så handlar ett förhållande om ömsesidig respekt och kompromisser. Fixar man inte det ja då tror jag man ska vara singel.

Min fru är helt ointresserad av hojar (so far....) och gillade INTE när jag köpte ny hoj -04. Hon visste att jag åkt mycket hoj tidigare och att den här passionen låg och bubblade. Tajmingen (vi hade precis blivit föräldar, köpt hus mm) var dock inte den bästa. Det var inte så mycket pengarna (även om det förekom diskussioner av typen "ok du lägger 80k på en hoj....det kan man köpa mycket möbler för...eller resa") utan framförallt var hon orolig att jag skulle köra ihjäl mig (hon plockade tom fram olycksstatistik...). Nu lyckade jag omvända henne men vår argumentation sjönk aldrig till den nivån att vi körde med känslomässig utpressning typ "gör du det här så älskar inte du mig" mm...sånt skulle jag ALDRIG ta. För då argumenterar man inte, då är det bara ett emotionellt chicken race med hotet om en skilsmässa vid målflaggan....och att skilja sig för en hoj eller en häst, då är man ute och cyklar verkligen.

Så frågan är: vad är din frus problem? Pengar är det ju inte eller? Är hon skraj för att du ska falla tillbaka i gamla ungdomsynder och köra ihjäl dig? Har hon en poäng i det eller inser du att du måste ta det lite lugnare nu som farsa? Eller handlar det om att hon är avis för att du lever en egen passion (vilket är enormt viktigt i ett förhållande) medan hon är för lat för att ta tag i det där med hästarna?

Sätt er nu ned och rensa luften. Lägg fram sakliga argument (ja jag vet att sånt är svårt....) men acceptera inte en massa hot, snyftvalser eller mutor.

Mao, jag är på din sida. Klart du ska ha hoj. Men det bli ju fan så mycket roligare om hon inte går och tittar snett på den...min fru tyckte för övrigt att min hoj var riktigt snygg + att hon såg att jag var lycklig när den äntligen stod på uppfarten. Och vem vill inte vara gift med en lycklig man :hihi ???

Men varför skall han behöva muta henne? Alla säger ge henne pengar, ge henne en häst..ett stalll..bla bla bla. Hon kan väl fixa det själv. Skall han kompensera henne för att han har ett intresse? Han låter ju redan som en man som bryr sig om sin fru och vad hon tycker (om än lite för mycket kanske) men varför skall han behöva köpa hennes tillåtelse?
Fel approach tycker jag

fazerfun skrev:
2129811min fru tyckte för övrigt att min hoj var riktigt snygg + att hon såg att jag var lycklig när den äntligen stod på uppfarten. Och vem vill inte vara gift med en lycklig man :hihi ???

Det är ju exakt det det handlar om... Antingen köper man hoj och är skitglad, eventuellt vurpar man och har man otur skadar man sig, har man riktigt oflyt kan man till och med dö. Alternativet är att gå omkring hemma och vara bitter resten av sina dagar och kasta avundsjuka blickar på allt med två hjul. Vad väljer du? :banana

KÖP! KÖP! KÖP! Det är väl du som bestämmer över dig själv eller???
Du kommer ångra dig varje gång du hör en båge annars!!!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman