Freddie Dobbs och the The Arctic Circle Roadtripp

En av hans mindre lyckade produktioner.
Tråkig filmatisering, tråkigt gäng, tråkiga hojar. HD cyklarna i avsnittet är ju pinsamt, får rulla upp en nästan ny HD i vanen for att det finns risk för låsning på framhjulet.

Dock är man säker på att nordkap ej blir ett resmål inom närmaste tiden. :)
 
Detta är alltså egentligen en övervakad utflykt? Med skåpbil och andra bekvämligheter. Det ser kallt ut i alla fall.
 
Detta är alltså egentligen en övervakad utflykt? Med skåpbil och andra bekvämligheter. Det ser kallt ut i alla fall.
Tur de har skåpbil med annars hade dikena utmed E6:an
varit förorenade med trasiga HD:hihi
Fast å andra sidan hur kul hade det varit med BMW GS för oss
som tittar på filmerna?
 
Hehe R1 edition.

"We started about 08:00 in the morning and arrived 5 hours later at Nordcap. No problems with the bikes, solid speed at 170mph, reliable machines, no breakdowns. Some kneepain unfortunalty from the riding positions and a fine for 60000 Euro from the Norwegian Police for speeding."
 
Detta är alltså egentligen en övervakad utflykt? Med skåpbil och andra bekvämligheter. Det ser kallt ut i alla fall.
Han brukar kunna göra bättre videos än det här. För jag håller med att det inte riktigt visualiserar en Nord Kap tur.
Vilket är synd.
Sen lär han ju inte vara så glad i att ha slut på batterier innan man kommer till sista 20 milen innan Nord Kap och få en passagerare för att dennes Harley gått sönder.
 
Hehe R1 edition.

"We started about 08:00 in the morning and arrived 5 hours later at Nordcap. No problems with the bikes, solid speed at 17 mph, reliable machines, no breakdowns. Some kneepain unfortunalty from the riding positions and a fine for 60000 Euro from the Norwegian Police for speeding."

Ändrade din text lite så den mer avspeglar trafikförhållanden i Norge upp till Nordkap under juli.


Med vänlig hälsning,
 
En av hans mindre lyckade produktioner.
Tråkig filmatisering, tråkigt gäng, tråkiga hojar. HD cyklarna i avsnittet är ju pinsamt, får rulla upp en nästan ny HD i vanen for att det finns risk för låsning på framhjulet.

Dock är man säker på att nordkap ej blir ett resmål inom närmaste tiden. :)
Håller med. Sardinien-resan i våras var riktigt bra men det här var så meh att jag ids inte fortsätta titta.
 
Last edited:
Nu är jag opartisk då jag kör Vespa men alla borde få veta, kör man Vespa blir det alltid fint väder, god mat och kamraderi. Så Vespa till Nordkap är ju mycket mer njutning.

Bra att ni vet detta inför framtida hojköp.

 
Nytt avsnitt. Han dumpar HD-möget och avsnittet blir riktigt bra direkt nu när han kör solo igen. Har aldrig sett någon vlog som kört på högra sidan neråt av Sverige så detta blir grymt!

He totally redeem himself!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top