Växlar man inte till ettan innan man går till friläge inleds en självförstörelsefrekvens som mot slutet även tuggar i sig kolvarna.![]()
Har du dessutom biltemaolja i cykel så svär den åt dig och skickar grova sms via telemetri.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Växlar man inte till ettan innan man går till friläge inleds en självförstörelsefrekvens som mot slutet även tuggar i sig kolvarna.![]()
Haha, underbara minnen. Min första lånade enfield hade frilägen i hela lådan, trots att den var relativt nytillverkad. Spaken behövdes alltså aldrig, men man kom gärna åt den i uppförsbackar????Riktiga hojar har neutralläges-spak.
Den extra spaken, bara att trampa till med hälen så hittar lådan friläget.
View attachment 437515
Säg att man kommer i hundra knyck. Bankar i tvåan o motorbromsar. Hur bra är det för kopplingen ?
Säg att man kommer i hundra knyck. Bankar i tvåan o motorbromsar. Hur bra är det för kopplingen ?
Pff, 100 är ju knappt upp i effektregionen på varvräknaren i växel 2.![]()
Det gör jag varje varv inför Trösen ju![]()
Jag fick det problemet på min SV650S. Lösningen var Haynes manual. Sista möjligheten i felsökningsmanualen var orsaken. Muttern som höll inre kopplingskorgen var lös.En sån spak skulle jag behöva på min ducce för den har ett neutralläge som bara visar sig sporadiskt![]()
Jag fick det problemet på min SV650S. Lösningen var Haynes manual. Sista möjligheten i felsökningsmanualen var orsaken. Muttern som höll inre kopplingskorgen var lös.
Därför gick det inte få in neutralen. Men det gick att köra utan neutral. Utan att den frikopplade helt.
Äntligen hemma från Helsingland tog det faktiskt inte mer än en lång kväll i garaget med Haynes och sukkan att lösa det.
Det borde finnas en lösning till din ducce också ?
Eller 916 är konstruerad utan neutral ?
Nu vet jag inte vad du menar med att banka, men att åka på tvåan i 100 km/h; 'tycker jag är ganska normalt.Säg att man kommer i hundra knyck. Bankar i tvåan o motorbromsar. Hur bra är det för kopplingen ?
Nu vet jag inte vad du menar med att banka, men att åka på tvåan i 100 km/h; 'tycker jag är ganska normalt.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |