Växlar man inte till ettan innan man går till friläge inleds en självförstörelsefrekvens som mot slutet även tuggar i sig kolvarna.
Har du dessutom biltemaolja i cykel så svär den åt dig och skickar grova sms via telemetri.
Växlar man inte till ettan innan man går till friläge inleds en självförstörelsefrekvens som mot slutet även tuggar i sig kolvarna.
Haha, underbara minnen. Min första lånade enfield hade frilägen i hela lådan, trots att den var relativt nytillverkad. Spaken behövdes alltså aldrig, men man kom gärna åt den i uppförsbackar????Riktiga hojar har neutralläges-spak.
Den extra spaken, bara att trampa till med hälen så hittar lådan friläget.
View attachment 437515
Säg att man kommer i hundra knyck. Bankar i tvåan o motorbromsar. Hur bra är det för kopplingen ?
Säg att man kommer i hundra knyck. Bankar i tvåan o motorbromsar. Hur bra är det för kopplingen ?
Pff, 100 är ju knappt upp i effektregionen på varvräknaren i växel 2.
Det gör jag varje varv inför Trösen ju
Jag fick det problemet på min SV650S. Lösningen var Haynes manual. Sista möjligheten i felsökningsmanualen var orsaken. Muttern som höll inre kopplingskorgen var lös.En sån spak skulle jag behöva på min ducce för den har ett neutralläge som bara visar sig sporadiskt
Jag fick det problemet på min SV650S. Lösningen var Haynes manual. Sista möjligheten i felsökningsmanualen var orsaken. Muttern som höll inre kopplingskorgen var lös.
Därför gick det inte få in neutralen. Men det gick att köra utan neutral. Utan att den frikopplade helt.
Äntligen hemma från Helsingland tog det faktiskt inte mer än en lång kväll i garaget med Haynes och sukkan att lösa det.
Det borde finnas en lösning till din ducce också ?
Eller 916 är konstruerad utan neutral ?
Nu vet jag inte vad du menar med att banka, men att åka på tvåan i 100 km/h; 'tycker jag är ganska normalt.Säg att man kommer i hundra knyck. Bankar i tvåan o motorbromsar. Hur bra är det för kopplingen ?
Nu vet jag inte vad du menar med att banka, men att åka på tvåan i 100 km/h; 'tycker jag är ganska normalt.
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val
I den spännande världen av ... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj
Söndag 19 maj är det dags f... |
|
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |