Från R1 till vad??

Lucius skrev:
2464789 Jag är trött på min Retta - jag vill helt enkelt ha en annan hoj!

Tills nästa sesång vill jag ha en ny!

Tittat lite på Honda CBR 1000RR eftersom den är skottsäker men har hört att den är "sävlig" och blickar nu mot antingen en Sucki-sucki 1000 eller en Kwakasaki 10R.

Jag vill INTE pilla, mecka eller skita ner händerna över huvud taget - är någon av dessa hojjar ett alternativ? :va

Även lite sugen på en Ducce igen eftersom jag inte riktigt kommit överens med 12000 RPM - även om jag gillar ylandet från en rad 4!

Hojjen skall vara flong ny eftersom jag är en (fattig) kapitalist och gillar nya saker (inte sönderkörda)! :D

Vilken vore den bästa ur synvinkeln: Mest klös, minst mecka för stålarna??

Yamaha är inte ett alternativ just nu eftersom jag har dålig erfarenhet av just den cykeln! :mad:

Har du provat en nyare retta, 04 eller senare?

Körde en 01:a under 3 år innan jag bytte till en 05:a. Påtaglig skillnad.

/Olzki
 
Nya Gixxer är mitt val om inte rettan duger. har du tänkt köpa ny vänta till 2007 nyheter kommer :yoparty
R1 nytt stuk :confused:
Gixxer lite uppdaternigar :tungan
Annars om det är en 06 som gäller ta Gixxern:tummenupp
 
Nej, det blir ingen turbo eller annat hemmapul.

Jag vill tanka skiten och köra - den skall vara meckfri och driftsäker.
 
Om du gillar att toura, så köp gixxern, den van ju touringtestet i BIKE.:D
 
Har iofs inte provkört nån r1a, men inte fan tycker jag att min 1000rr känns touring. Och om det skulle vara så att 1000rr är väldigt touring i jämförelse med r1 så förstår jag att du inte vill ha kvar den.
 
Pöblen har alltså svarat: Suzuki 1000


Det finns inget alternativ märker jag - när vi talar 4:or alltså!

Tål att tänkas på... En svart Sugisuki vore inte helt fel, med rätt slipon låter de fördjävla aggresivt!

hrm..
 
Lucius skrev:
2465970 Pöblen har alltså svarat: Suzuki 1000


Det finns inget alternativ märker jag - när vi talar 4:or alltså!

Tål att tänkas på... En svart Sugisuki vore inte helt fel, med rätt slipon låter de fördjävla aggresivt!

hrm..

Hade det stått mellan k5 och k6 vs allt annat hade jag tagit nån av dem. annars k4 vs r104 så hade valet varit enkelt !
 
Lucius skrev:
2465550 Nej, det blir ingen turbo eller annat hemmapul.

Jag vill tanka skiten och köra - den skall vara meckfri och driftsäker.

Mecka?? hmm jag gör då inte det med min turbomoppe förutom vanliga service....

Nåja som alltid är ju smaken som baken..

Lycka till med ditt köp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top