Från R1 till vad??

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Jag är trött på min Retta - jag vill helt enkelt ha en annan hoj!

Tills nästa sesång vill jag ha en ny!

Tittat lite på Honda CBR 1000RR eftersom den är skottsäker men har hört att den är "sävlig" och blickar nu mot antingen en Sucki-sucki 1000 eller en Kwakasaki 10R.

Jag vill INTE pilla, mecka eller skita ner händerna över huvud taget - är någon av dessa hojjar ett alternativ? :va

Även lite sugen på en Ducce igen eftersom jag inte riktigt kommit överens med 12000 RPM - även om jag gillar ylandet från en rad 4!

Hojjen skall vara flong ny eftersom jag är en (fattig) kapitalist och gillar nya saker (inte sönderkörda)! :D

Vilken vore den bästa ur synvinkeln: Mest klös, minst mecka för stålarna??

Yamaha är inte ett alternativ just nu eftersom jag har dålig erfarenhet av just den cykeln! :mad:
 
Lucius skrev:
2464789 Jag är trött på min Retta - jag vill helt enkelt ha en annan hoj!

Tills nästa sesång vill jag ha en ny!

Tittat lite på Honda CBR 1000RR eftersom den är skottsäker men har hört att den är "sävlig" och blickar nu mot antingen en Sucki-sucki 1000 eller en Kwakasaki 10R.

Jag vill INTE pilla, mecka eller skita ner händerna över huvud taget - är någon av dessa hojjar ett alternativ? :va

Även lite sugen på en Ducce igen eftersom jag inte riktigt kommit överens med 12000 RPM - även om jag gillar ylandet från en rad 4!

Hojjen skall vara flong ny eftersom jag är en (fattig) kapitalist och gillar nya saker (inte sönderkörda)! :D

Vilken vore den bästa ur synvinkeln: Mest klös, minst mecka för stålarna??

Yamaha är inte ett alternativ just nu eftersom jag har dålig erfarenhet av just den cykeln! :mad:
Lungna dig en månad så har ju de flesta pressreleaserna varit.
Så vet du ju lite mer sen.
Eller tänkte du leta efter en ny 06:a?
 
Lucius skrev:
2464789 Jag är trött på min Retta - jag vill helt enkelt ha en annan hoj!

Tills nästa sesång vill jag ha en ny!

Tittat lite på Honda CBR 1000RR eftersom den är skottsäker men har hört att den är "sävlig" och blickar nu mot antingen en Sucki-sucki 1000 eller en Kwakasaki 10R.

Jag vill INTE pilla, mecka eller skita ner händerna över huvud taget - är någon av dessa hojjar ett alternativ? :va

Även lite sugen på en Ducce igen eftersom jag inte riktigt kommit överens med 12000 RPM - även om jag gillar ylandet från en rad 4!

Hojjen skall vara flong ny eftersom jag är en (fattig) kapitalist och gillar nya saker (inte sönderkörda)! :D

Vilken vore den bästa ur synvinkeln: Mest klös, minst mecka för stålarna??

Yamaha är inte ett alternativ just nu eftersom jag har dålig erfarenhet av just den cykeln! :mad:

håller hellt klart me ang CBR 1000 tycker den e sävlig inte direkt den där kicken i draget känns lite klen...prova gsxr 1000 går mycke bra :tummenupp
 
Ja va fan, finns ju inga alternativ. Gixxer är det ända solklara.
Jävla touring hojjar det andra.
 
kraschandburn skrev:
2464822 Ja va fan, finns ju inga alternativ. Gixxer är det ända solklara.
Jävla touring hojjar det andra.
Ja jävlar.
På sm:et på Åsen stod det faktiskt en sukka i första led.
Sen va där 10 st Yamaha och en honda(tredje led)
Så det måste varit lätt för gixxern att kvala....:D
Men han hade ändå två Yammor eller förlåt touringhojjar framför sig:tungan
Så såg topp 12 ut i starten en sporthoj och elva touringhojjar :arsele
(Pratar om startuppställnngen)
 
Japp!!.... Gixxer ska det va!! Har haft en sån R1 som du har, och jag ångrade inte mitt byte till Gixxern...
 
Dra iväg till närmaste KTM handlare och provkör en SUPERDUKE. Hade en ducati 996 innan och superduken e sjukt mycket roligare, och nästan lika gött ljud med acra piporna på..
 
Last edited:
Kröken skrev:
2464869 Dra iväg till närmaste KTM handlare och provkör en SUPERDUKE, tveklöst den roligaste hojen jag har haft:)
Då måste du ju tala om vad du har haft innan oxå...
Så att man vet vad du jämfört med...
 
Ser man på! En tråd där folk rekommenderar sin egen hoj framför allt annat som givetvis _suger hårt_.

Det var inte igår...

Tror ärligt talat inte du märker någon större skillnad bland de hojar du nämner - men tycker du R1an är trist så kanske ZX10R är melodin. Eller som någon sa, vänta tills i januari och se hur 07orna är.
 
Om du är sugen på en Ducce "igen" ska du lugna dig ett tag.
Dom släpper en ny modell till nästa år med lovande prestanda och utseende, den heter som det verkar 1098 och är med andra på 1098cc.

Utseendet blir mer som 916 än 999(som väl är) med enkelsving och liknande drag på fronten.(enligt dom spionbilder som kommit ut)
Det kommer tydligen att vara gott om hästkrafter också, dock blir den väl som vanligt betydligt dyrare än japsen men smakar det så kostar det.:tummenupp
 
xyx skrev:
2464924 Ser man på! En tråd där folk rekommenderar sin egen hoj framför allt annat som givetvis _suger hårt_.

Det var inte igår...
Självklart är det ju så. :) Själv åker jag iaf. på den hoj jag gillar mest och då är det ju klart att det är den man rekomenderar. :tummenupp
 
Lucius skrev:
2464789

Tittat lite på Honda CBR 1000RR eftersom den är skottsäker men har hört att den är "sävlig" :

John McGuinness vann förra året Isle Of Man på en R1, i år på en CBR1000RR.:Rockbanan
..."sävlig" :bladder


Lungna dig... 07'or på gång, innvänta pressreleaser/tester.
 
Om jag skulle köpa en ny hoj idag och R1:an är utesluten så hade jag tagit en ordentlig titt på Gixxern.
 
Väx upp och köp en sporttourer. Har haft zx12r och har nu en Blackbird. Av de ca 20 hojar jag haft är dessa två outstanding. Håller dock Birden för det bättre alternativet.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top