Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är det som på nittonhundratalet kallades "böa", tror jag.Vad är ”boging”?
Vad var "böa" på nittonhundratalet?Det är det som på nittonhundratalet kallades "böa", tror jag.
Jobbigt om man råkar slå på "varningsblinkersen" och glömmer stänga av den.Sluta blinka, använd armarna.
Glömmer du att ta ner en arm så återkom i tråden.
Är det bara jag som tycker att Chevrolet El Camino är sjukt cool och förgäves hoppas att något motsvarande kommer från GM eller Ford?
En granne hade en mossgrön El Camino med vitt vinyltak när jag var i nedre tonåren. Blev handlöst förälskad i bilen. Som vuxen skulle jag vilja ha en som bil till att köra hojen till banorna och sopor till återvinning.
Visst, Subaru hade ju Baja. Men det är ju verkligen inte samma grej. Australien har Holden Ute.
Idag finns mig veterligen inte någon pickis som är som en personbil, om ni förstår vad jag menar.
Kunde jag så skulle jag köpa och yxa till en Impala eller Caprice från tidigt 90-tal till pickis. Men har inte talang, kunskap, pengar eller infrastruktur för ett bygge.
Skulle inte ha något emot en sån heller, faktiskt.Ford Ranchero?
En caddy pickis!
Vad är frågan?Är det bara jag som tycker att Chevrolet El Camino är sjukt cool och förgäves hoppas att något motsvarande kommer från GM eller Ford?
En granne hade en mossgrön El Camino med vitt vinyltak när jag var i nedre tonåren. Blev handlöst förälskad i bilen. Som vuxen skulle jag vilja ha en som bil till att köra hojen till banorna och sopor till återvinning.
Visst, Subaru hade ju Baja. Men det är ju verkligen inte samma grej. Australien har Holden Ute.
Idag finns mig veterligen inte någon pickis som är som en personbil, om ni förstår vad jag menar.
Kunde jag så skulle jag köpa och yxa till en Impala eller Caprice från tidigt 90-tal till pickis. Men har inte talang, kunskap, pengar eller infrastruktur för ett bygge.

Frågan var om jag var ensam i min fetisch?Vad är frågan?
Tjacka en camino!
Skulle inte ha något emot en sån heller, faktiskt.
Man är ju larvigt och pubertalt förtjust i v8. Kan ha att göra med släkten i Norrbotten och deras bilar att göra? (Cheva Blazer, Nova, Silverado, Van, Impala mfl) Var där om somrarna. Plus att jag lärde mig köra bil i en Caprice stationsvagn av 1992 års modell.
Nej du är inte ensamFrågan var om jag var ensam i min fetisch?
På mindre båtar så är det mer utrymmeseffektivt. Brandsäkerhetsmässigt är det en fördel att ha allt som är varmt utanför båten och bränsletankar etc. Båttillverkaren slipper hantera installation av motor och kunden kan välja fritt så länge motorns längd och maxeffekt är rätt. Mindre motorer kan du plocka loss och serva, inbyggda måste du ha med hela båten till varv.Vad är grejen med utombordsmotorer?
Motorn kan inte byggas så effektivt som möjligt på grund av utrymmesskäl.
Motorn kan inte lika lätt integreras i resten av båtens system.
Motorn kan stjälas.
Man kan inte optimera viktplacering.
O.s.v.
Speciellt om det är en typ av båt och användningsområde där motorn lär sitta livstiden ut så ser jag ingen större fördel med utombordare, ändå är det så vanligt.
Varför?
Denna på en Fjordling vore fränt.Vad är grejen med utombordsmotorer?
Motorn kan inte byggas så effektivt som möjligt på grund av utrymmesskäl.
Motorn kan inte lika lätt integreras i resten av båtens system.
Motorn kan stjälas.
Man kan inte optimera viktplacering.
O.s.v.
Speciellt om det är en typ av båt och användningsområde där motorn lär sitta livstiden ut så ser jag ingen större fördel med utombordare, ändå är det så vanligt.
Varför?
www.flippermarin.se
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |