Frågor man vågar ställa

Sanering faller med god säkerhet under deras eller fb uppdrag.

Tvätta och ozon kanske.
Dessvärre verkar det inte så. Iaf inte när jag läser försäkringsvillkoren och kollar hemsidorna för Anticimex m.fl. Ingenting som ingår i avtalen, möjligen att man kan få det utfört mot faktura, men det är lite oklart.

Tänkte att det kanske är någon annan här som haft samma problem och löst det på något sätt.
 
De befattar sig dessvärre bara med levande djur.
Du får säga att alla likmaskar på fågeln lever iallafall.

Annars ta på dig skyddskläder och ta bort den och tvätta med tex sprit/klorin i kanalen och ventilera bort det tycker det borde funka. Tror inte det är någon fågelinfluensa bara en stackars fågel som råkat komma ner och inte kommit ut
 
Du får säga att alla likmaskar på fågeln lever iallafall.

Annars ta på dig skyddskläder och ta bort den och tvätta med tex sprit/klorin i kanalen och ventilera bort det tycker det borde funka. Tror inte det är någon fågelinfluensa bara en stackars fågel som råkat komma ner och inte kommit ut
Ja, spontant är det ungefär så jag tänker. Får försöka gräva bort det äckliga. Sen är frågan om det går att komma åt och tvätta. Kanske köpa en pumpspruta med långt munstycke och spruta virkon eller liknande.
 
Ja, spontant är det ungefär så jag tänker. Får försöka gräva bort det äckliga. Sen är frågan om det går att komma åt och tvätta. Kanske köpa en pumpspruta med långt munstycke och spruta virkon eller liknande.
Sotarborste i lämplig storlek och dra igenom pipan och efter det gör en boll av tvättsvampar och dränk i klorin och dra igenom ett par ggr.
 
Sotarborste i lämplig storlek och dra igenom pipan och efter det gör en boll av tvättsvampar och dränk i klorin och dra igenom ett par ggr.
Var uppe på taket och kollade/rensade lite. Skumt, hade förväntat mig att möta ond bråd död, likmaskar och spetälska, men när jag lyfte bort kåpan på ventilationsröret möttes jag av lite halvkletigt svart bös inlindat i spindelväv - samma som hade fallit ner i badrummet. Antingen har naturen redan gjort sitt jobb eller så kom lukten någon annanstans ifrån.
 
Var uppe på taket och kollade/rensade lite. Skumt, hade förväntat mig att möta ond bråd död, likmaskar och spetälska, men när jag lyfte bort kåpan på ventilationsröret möttes jag av lite halvkletigt svart bös inlindat i spindelväv - samma som hade fallit ner i badrummet. Antingen har naturen redan gjort sitt jobb eller så kom lukten någon annanstans ifrån.
Glömt att spola🤣🤣
 
Glömt att spola🤣🤣
Det var därför jag ställde frågan i just denna tråden, för att inte behöva känna mig lika dum om något sådant uppdagats. Men nej, inget sådant. Har till och med i detalj gått igenom senaste veckans matintag så att jag inte råkat sätta i mig onormala mängder ärtsoppa.
 
Det var därför jag ställde frågan i just denna tråden, för att inte behöva känna mig lika dum om något sådant uppdagats. Men nej, inget sådant. Har till och med i detalj gått igenom senaste veckans matintag så att jag inte råkat sätta i mig onormala mängder ärtsoppa.
Har du något golvavlopp som har blivit torrt i badrummet?
 
Tvättmaskin som stinker?
Känns inte som att det kommer därifrån och även den är rengjord. En teori är att det skulle kunna vara från anslutningen till toan. Det är ett äldre gammaldags stålrör i själva golvgenomföringen till avloppet och tätningen mellan röret och toastolens anslutning ser ut att vara lin eller liknande. En teori är att om det varit stopp i avloppet så att skitvatten blir stående upp i röret så blir lintätningen fuktig av den aromatiska soppan och orsakar dofter. Men senaste gången jag kan påminna mig att det var ett sådant stopp (som löste sig med några extra spolningar) var för flera veckor sedan och det här luktproblemet kom för någon vecka sedan, även om det värsta har försvunnit nu.
 
 
Finns en golvbrunn till duschen som är både kollad, rensad och används dagligen, så nej.

Här i stan där jag bor har det sista tiden varit problem med råttor i avloppen som ätit sig igenom golvbrunnar. Vet 2 olika där de fått problem med avloppslukt då upptäckt att dom gnagt sönder vattenlåset i brunnen så det kommer lukt.
 
Här i stan där jag bor har det sista tiden varit problem med råttor i avloppen som ätit sig igenom golvbrunnar. Vet 2 olika där de fått problem med avloppslukt då upptäckt att dom gnagt sönder vattenlåset i brunnen så det kommer lukt.

Bor på landet med sluten tank. Här finns mig veterligen inga råttor, men däremot möss och sorkar. Har dock svårt att se att de först skulle ta sig in i tanken eller minireningsverket och sen därifrån vidare. Känns mer som ett stadsfenomen.
 
Här i stan där jag bor har det sista tiden varit problem med råttor i avloppen som ätit sig igenom golvbrunnar. Vet 2 olika där de fått problem med avloppslukt då upptäckt att dom gnagt sönder vattenlåset i brunnen så det kommer lukt.
Nu påminde du mig om att jag ska få tummen ur och sätta in såna här https://faluplast.se/produkt/7129500
 
Nu påminde du mig om att jag ska få tummen ur och sätta in såna här https://faluplast.se/produkt/7129500

Den har jag inte sett tidigare verkar smidig.
Den ena jag sa tidigare som fått problem med golvbrunnen var så illa att råttan inte bara åt upp vattenlåset utan även gnagt hål i brunnen så dom fick vattenskada.
Det är i samma kvarter där jag bor.

Dom gräver om avloppet en bit ifrån där jag bor så tydligen ska det göra råttorna oroliga och dom flyttar på sig så hus några kvarter/område bort får problem
 
Nu har jag sprayat Klorin på lintätningen mellan toastolen och avloppsstosen så får vi se om det hjälper. Om inte annat så har den lilla kvarvarande liklukten nu helt ersatts av doften av simhall.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top