Frågor man vågar ställa

Fastnade en bild till, nu måste det vara solklart väl kanske eller?
20231221-091528.jpg
Det är en BMW som rullat sig i Toyota-bajs för att kunna komma närmare sina byten.

Det är ganska vanligt med maskerade bilar i Arjeplog på vintern men infödingarna respekterar och verkar vara bra på att ge fordonsindustrin diskretion. Det är ju en stor inkomstkälla för bygden.

När väl fordonen kommit så där långt i utvecklingen är det förvisso inte jättelång tid kvar tills fordonet offentliggörs officiellt. Den där maskeringen döljer ju egentligen bara hur pressveck, skuggor och glansen ger den slutliga looken på bilen. Och det är iofs nästan halva designen.

Finns en bil som fick behålla sin maskeringen till produktion(dom tyckte de var djärv design) , den där bilen nån europe med svarta plastkåpor högt upp till rutorna.

Vad är korrekt nomenklatur?

Låsprint, ringsprint, ringlåssprint, traktorsprint, huvsprint, klappsprint..
20-010_xl_1.jpg

Något borde väl vara fackmannamässigt korrekt precis som ex. bult och skruv?

Ja, enligt biltema där du snodde bilden så heter den det, men jag har hört den kallas alla dom andra varianterna också.

Säkerhetssprint har jag också hört, men vanligast hittar du den under ringsprint i olika kataloger och affärer

För så låter det när den smäller över tumnageln?

Ja, enligt biltema där du snodde bilden så heter den det, men jag har hört den kallas alla dom andra varianterna också.

Säkerhetssprint har jag också hört, men vanligast hittar du den under ringsprint i olika kataloger och affärer
Detektiv du men något borde väl vara mer korriktigt? En ringsprint kan väl lika väl vara en ledlös jävel till en brandsläckare, lixom?

Vad har hänt med smällandet/raketandet?
Inte hört en enda knall och då är det nyårsafton...
Flytta närmare ett utanförskapsområde.

Det låter som att det är ett nytt Omagh där borta varje kväll.
Grå import på fyrverkerier är en rätt lönsam anrättning om jag förstått det hela rätt.

Hörde en eller max två pjäser igår så det verkar lugnt vilket jag tackar för som stallvakt över årsskiftet. Ska se om jag kan fyrverkeriträna Alfred lite med surraround och youtube.

Vad har hänt med p1?
Den enda någorlunda seriösa radiokanalen har blivit tramsradio så man tror att man hamnat på p3.
Sämre lär det bli. ☹️

Det är ganska många program och personer som omfördelas/läggs ner framöver på SR.

Synd, tycker jag som är gammal och tillhör målgruppen.

Jag åkte in till stan och hälsade på lite folk, där hade det också skjutits raketer i ett par dagar.
När jag åkte hem skjöt någon raketer mot bilarna vid rödljuset på andra sidan vägen, jag tror till och med att en träffade under en bil.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D