RymdBörje
Seriöst fartblind
Hur ser avgaserna ut? En spricka eller två i toppen (eller en kass toppackning, beroende på var den är kass) brukar synas där bak i avgasningsröret.Nä, har ingen orsak att misstänka kylaren. Fläkten drar igång som den ska, men den brukar inte behövas när man åker landsväg. Inget sprutande vatten någonstans.
Dessutom så försvinner det kylvatten. Lite beroende på så kan också expansionskärlet brädda och det luktar "glykol" under huven. Så om inte avgaserna ser konstiga ut och det inte försvinner vatten och nivån i expansionkärlet är stabil, så låter det nog som att vattenpumpen eller dess drivning kan vara en sannolik kandidat. Hur som helst så om och när du får reda på vad som felats så berätta gärna om hur och vad.



