Frågor man vågar ställa

Är det för mycket begärt att en mc-handlare ska kunna svara på ett mail med önskan om ett köp på ett par dagar?
Man diskuterar en affär på plats och det avslutas med att man får ett visitkort. Efter sex dagar mailar man att "vi kör på det, hur snabbt går det att lösa?".
Inte har de väl så fullsketet med jobb i februari?

Jag har aldrig uppskattat att vänta. När jag har bestämt mig vill jag ha allt klart direkt.

Är det för mycket begärt att en mc-handlare ska kunna svara på ett mail med önskan om ett köp på ett par dagar?
Man diskuterar en affär på plats och det avslutas med att man får ett visitkort. Efter sex dagar mailar man att "vi kör på det, hur snabbt går det att lösa?".
Inte har de väl så fullsketet med jobb i februari?

Jag har aldrig uppskattat att vänta. När jag har bestämt mig vill jag ha allt klart direkt.

Har dom ingen telefon du kan ringa till? Har du mailat en specifik person kanske den är sjuk eller hemma av annan anledning. Ring handlaren istället om du har bråttom

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har dom ingen telefon du kan ringa till? Har du mailat en specifik person kanske den är sjuk eller hemma av annan anledning. Ring handlaren istället om du har bråttom

Både ja och nej, jg hade nog ringt, men någon annan måste ju kunna ta hans jobbmail om han är så sjuk att han inte kan kolla den själv och vidarebefodra till någon som jobbar.

Eller så sätter man en autoreply som svarar att man är sjuk just nu och antingen kan dom maila någon annan på firman eller vänta tills man kommer tillbaka.

Redan 95? hade jag ett algonet konto med åtkomst till Unix-shell där man kunde telnetta in och sätta autoreply på inkommande mail

Jag har inte haft ro i skallen att ringa, men har använt kontaktformulär på deras hemsida. För mig är e-post smidigare än att jaga folk på telefon.
Då slipper jag formulera sånt som lättare går fram i text och framförallt undviker jag en massa dösnack. Jag behöver ett ok och ett datum, alternativt ett nej.

Jag har inte haft ro i skallen att ringa, men har använt kontaktformulär på deras hemsida. För mig är e-post smidigare än att jaga folk på telefon.
Då slipper jag formulera sånt som lättare går fram i text och framförallt undviker jag en massa dösnack. Jag behöver ett ok och ett datum, alternativt ett nej.

Då borde de ju hört av sig kan man tycka om de är seriösa. Vi lever ju dock i pandemi så hela firman kanske ligger med covid och har du skickat via ett formulär så får man ju oftast inte ett Mailsvar om sjukdom etc.
Hoppas du får svar imorgon

Då borde de ju hört av sig kan man tycka om de är seriösa. Vi lever ju dock i pandemi så hela firman kanske ligger med covid och har du skickat via ett formulär så får man ju oftast inte ett Mailsvar om sjukdom etc.
Hoppas du får svar imorgon
Jag började med vanligt mail, men efter två dagar fortsatte jag med kontaktformuläret. Får väl bli telefon i eftermiddag om jag inte hör något.

Jag började med vanligt mail, men efter två dagar fortsatte jag med kontaktformuläret. Får väl bli telefon i eftermiddag om jag inte hör något.
De har kanske redan sålt hojen till någon annan.
Det hände mig på Oves Motor i Olofström på 80-talet.
När jag åkte ner för o lämna inbyteshojen o hämta den andra så var den borta.

De har kanske redan sålt hojen till någon annan.
Det hände mig på Oves Motor i Olofström på 80-talet.
När jag åkte ner för o lämna inbyteshojen o hämta den andra så var den borta.
De hade mer än en i lager, men allt har en ände.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back