Frågor man vågar ställa

Vad får man punga ut med för en plåtbit 10mm konstruktionsstål 10x4meter? (eller 10x2 eller motsvarande, skarvning är ok)

Vad får man punga ut med för en plåtbit 10mm konstruktionsstål 10x4meter? (eller 10x2 eller motsvarande, skarvning är ok)

Vad ska du ha den till

Finns ju olika kvalitet 235, 355 och nu börjar 420 komma mer och mer. Nästa svetsprov blir i 420 för mig.

235 ca 18 kr kilot
355 ca 20 kr kilot
420 ca 21 kr kilot plus den äckliga momsen.
Stenas listpris jag kollat på nu.

Så ja ca 65k plus moms

Det var till en skoluppgift men jag lyckades inte tolka tibnorsidan rätt. Ditt prisexempel låter betydligt rimligare. Tack för hjälpen!

Diskbråcksoperation, hur svårt är det?
Funderar på att rigga upp lite speglar en vass kniv och en flaska whisky och köra själv, ser ju inte jättekrångligt ut på ilustrationer liksom. :va

Diskbråcksoperation, hur svårt är det?
Funderar på att rigga upp lite speglar en vass kniv och en flaska whisky och köra själv, ser ju inte jättekrångligt ut på ilustrationer liksom. :va
Superenkelt!!! Det är ju så lätt att tom en ortoped klarar av det...

Bauhaus kallar uppenbarligen vagnsbult för något annat.. Vad?

Behöver m8x30 i rostfritt, Hornbach har men behöver även plocka upp en bunt av ryobis fiffiga plastknivar till trimmern vilka de inte säljer. Sen är det ju alltid fint att jämföra priser mellan fultyskarna men :4skrika

Bauhaus kallar uppenbarligen vagnsbult för något annat.. Vad?

Behöver m8x30 i rostfritt, Hornbach har men behöver även plocka upp en bunt av ryobis fiffiga plastknivar till trimmern vilka de inte säljer. Sen är det ju alltid fint att jämföra priser mellan fultyskarna men :4skrika

Man vet att det är illa när det är lättare att hitta det man söker på språk man inte ens behärskar:

https://www.bauhaus.info/gewindeschrauben/profi-depot-schlossschraube/p/20087904

https://bauhaus.bg/kolarski-bolt-s-gayka-a2-din-603/p/41835

Vad de kallar det på den svenska hemsidan kan jag dessvärre inte hjälpa dig med.

Sökningen på Bauhaus sida är inte perfekt, men det borde rimligen heta vagnskruv eftersom den är gängad. Kullerskruv skulle också kunna fungera, men inte där.

Vilken sporthoj har den bästa konventionella framgaffeln?

Jag har tittat på gamla CBR, ZX9, R6 från sent 90-tal, de verkar vara de sista så jag antar att någon av de är bäst?
Vet att Öhlins har en men tänker alltså på sådana som suttit på massproducerade hojar som man kan hitta begagnade med en nolla mindre på prislappen.

Jag har tittat på gamla CBR, ZX9, R6 från sent 90-tal, de verkar vara de sista så jag antar att någon av de är bäst?
Vet att Öhlins har en men tänker alltså på sådana som suttit på massproducerade hojar som man kan hitta begagnade med en nolla mindre på prislappen.

Jag var nöjd med min CBR600RR 2002. Modernare än så tror jag inte du hittar på en standardhoj.

Nian har ju upånervänd sedan den kom '94

Nian har ju upånervänd sedan den kom '94

Den fick väl vad jag kan se konventionell sen i slutet av 90-talet.
Ser ut ganska lik CBR600ans gaffel, mer retrolook än CBR 900 som dom verkar ha försökt designa så den ska likna en upside down.

Upptäckte att speed triple verkar ha samma gaffel som CBR900 men med övre styrkrona hålborrad för styrfäste. Perfekt om man vill bygga fighter alltså. Nu är jag iofs mer inne på caferacer, men man skönt ifall man ändrar sig.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra