Frågor man vågar ställa

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Funkar om man har uppdaterat windowssystem, senaste servicepacken & senaste internet explorer.

Arbetar inte alls med mobila system, eller min linux, eller min gamla windows mediadator...
Annars kan man ju göra samma sak med flash som funkar på alla tre, och de som har en modern wndows platform.....
Eller java....
Men nej, att få i rumpan av microsoft är ju mysigt..... :crash

Microsoft suger:fakta Men det gör Flash också pga alla säkerhetshål som dyker upp.

Vet inte vad du kör för Linuxdistro, men det finns ju pipelight för linux. kan vara lite meckigt att få det att fungera, men det finns ju lite filmer på youtube
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Funkar om man har uppdaterat windowssystem, senaste servicepacken & senaste internet explorer.

Arbetar inte alls med mobila system, eller min linux, eller min gamla windows mediadator...
Annars kan man ju göra samma sak med flash som funkar på alla tre, och de som har en modern wndows platform.....
Eller java....
Men nej, att få i rumpan av microsoft är ju mysigt..... :crash

Jag har Mac...
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Beslutade efter många år som singel att jag behövde lite sällskap så jag köpte en katt, dyr som fan raskatt, problemet är att förutom normala driftskostnade( ungefär som genomsnittlig flickvän) har hon dille på att riva sönder möbler och tapeter, aktiviteter och trötta ut henne funkar inte. Så går det att operera bort klorna för att minska vandalismen?, att hon försöker äta upp mig kan jag stå ut med....
Vad kostar det? Är det billigare än en ny soffa i kvartalet + nya tapeter? Eller skall jag avliva och skaffa flickvän istället?
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Beslutade efter många år som singel att jag behövde lite sällskap så jag köpte en katt, dyr som fan raskatt, problemet är att förutom normala driftskostnade( ungefär som genomsnittlig flickvän) har hon dille på att riva sönder möbler och tapeter, aktiviteter och trötta ut henne funkar inte. Så går det att operera bort klorna för att minska vandalismen?, att hon försöker äta upp mig kan jag stå ut med....
Vad kostar det? Är det billigare än en ny soffa i kvartalet + nya tapeter? Eller skall jag avliva och skaffa flickvän istället?

I vissa länder, där de inte är så brydda om djurens välmående, drar de loss klorna som lösning på problemet. Det är dock ej att rekommendera då det är ett jävla skitbeteende, men om du däremot klipper klorna med jämna mellanrum så kommer det bli bättre. Det finns även klösbrädor på djuraffären som du kan testa med men det är inte alltid dessa duger åt katten, de kan ju vara lite kräsna de där djuren.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Beslutade efter många år som singel att jag behövde lite sällskap så jag köpte en katt, dyr som fan raskatt, problemet är att förutom normala driftskostnade( ungefär som genomsnittlig flickvän) har hon dille på att riva sönder möbler och tapeter, aktiviteter och trötta ut henne funkar inte. Så går det att operera bort klorna för att minska vandalismen?, att hon försöker äta upp mig kan jag stå ut med....
Vad kostar det? Är det billigare än en ny soffa i kvartalet + nya tapeter? Eller skall jag avliva och skaffa flickvän istället?

Du får helt enkelt leva med ditt misstag och göra som alla andra i din situation, skaffa fler katter och bo i ett sönderklöst ruckel luktande av urin, växa långt ovårdat hår och gapa "Jag _är_ lycklig!" åt främlingar som tittar konstigt på dig.
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
I vissa länder, där de inte är så brydda om djurens välmående, drar de loss klorna som lösning på problemet. Det är dock ej att rekommendera då det är ett jävla skitbeteende, men om du däremot klipper klorna med jämna mellanrum så kommer det bli bättre. Det finns även klösbrädor på djuraffären som du kan testa med men det är inte alltid dessa duger åt katten, de kan ju vara lite kräsna de där djuren.

Har försökt med flera olika klösbrädor i alla möjliga material, tillverkade en av resterna av en av sofforna, men det duger inte åt katten, möbel ska det vara..... Aldrig haft detta problem med någon annan katt så jag är lite ställd. Och jag gillar henne i övrigt.


Du får helt enkelt leva med ditt misstag och göra som alla andra i din situation, skaffa fler katter och bo i ett sönderklöst ruckel luktande av urin, växa långt ovårdat hår och gapa "Jag _är_ lycklig!" åt främlingar som tittar konstigt på dig.

Hmm det är ju också en plan, främlingar stirrar redan konstigt på mig så den biten är redan avklarad.... Måste bara lära katten att sluta gå på lådan också.
 
Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Beslutade efter många år som singel att jag behövde lite sällskap så jag köpte en katt, dyr som fan raskatt, problemet är att förutom normala driftskostnade( ungefär som genomsnittlig flickvän) har hon dille på att riva sönder möbler och tapeter, aktiviteter och trötta ut henne funkar inte. Så går det att operera bort klorna för att minska vandalismen?, att hon försöker äta upp mig kan jag stå ut med....
Vad kostar det? Är det billigare än en ny soffa i kvartalet + nya tapeter? Eller skall jag avliva och skaffa flickvän istället?

Är hon kastrerad/steriliserad? Det kan hjälpa.
Klätterträd kanske?

I England är dom väl annars glada för att dra ut klor på katter och operera stämband på hundar :3freak

Ge henne till någon som kan ha henne som utekatt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Klösbräda med kattmynta i brukar funka.

Sen en dusch vatten med blomsprutan när det klöses på fel ställe kan också hjälpa.

Sen finns det en skitfrän "kägla" man ställer mitt på golvet som innehåller en wifi-kamera och en laserpekare så kan du aktivera din katt från jobbet medelst en app på mobilen...

Men kör på CrazyCatlady grejen ändå, du kan säkert få könskvoteringsbidrag på den.

För många år sedan var jag i göttlaborg, där bodde det en riktig crazy catlady i ett gammalt kyrkokapell, dom som hade varit dit av någon anledning sa att amoniaklukten var outhärdlig redan ute på bron, ingen hade någonsin varit in...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Beslutade efter många år som singel att jag behövde lite sällskap så jag köpte en katt, dyr som fan raskatt, problemet är att förutom normala driftskostnade( ungefär som genomsnittlig flickvän) har hon dille på att riva sönder möbler och tapeter, aktiviteter och trötta ut henne funkar inte. Så går det att operera bort klorna för att minska vandalismen?, att hon försöker äta upp mig kan jag stå ut med....
Vad kostar det? Är det billigare än en ny soffa i kvartalet + nya tapeter? Eller skall jag avliva och skaffa flickvän istället?
Du skaffade katt.
Det är inte fel.
sedan började felen.
1: Du betalade svindyrt för en raskatt.
2: Du har den inomhus.
3: Du behöll den.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hmm det är ju också en plan, främlingar stirrar redan konstigt på mig så den biten är redan avklarad.... Måste bara lära katten att sluta gå på lådan också.

Hemligheten är ju inte att folk tittar konstigt, folk är ju konstiga, så det är klart att de tittar så också. Nyckeln är att drabbas av panikkännslor och få spektakulära frispel.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Klipp klorna med jämna mellanrum, kastrera. Använd fyspray på saker hen inte ska röra. Funkar klockrent, katter hatar skiten (jag med).
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Beslutade efter många år som singel att jag behövde lite sällskap så jag köpte en katt, dyr som fan raskatt, problemet är att förutom normala driftskostnade( ungefär som genomsnittlig flickvän) har hon dille på att riva sönder möbler och tapeter, aktiviteter och trötta ut henne funkar inte. Så går det att operera bort klorna för att minska vandalismen?, att hon försöker äta upp mig kan jag stå ut med....
Vad kostar det? Är det billigare än en ny soffa i kvartalet + nya tapeter? Eller skall jag avliva och skaffa flickvän istället?

Vad är det för katt för det första? Är det en skogis eller Maine coon så förstår jag problemet men är det en Russian eller Rag doll så föreligger andra orsaker.
Många katter passar inte som ensamkatter utan kräver sällskap då det inte räcker med bara människor runt dem. Då kan dessa beteenden uppstå ganska fort.


Du skaffade katt.
Det är inte fel.
sedan började felen.
1: Du betalade svindyrt för en raskatt.
2: Du har den inomhus.
3: Du behöll den.

Raskatter kan vara att föredra många gånger, av flera orsaker. Just att du kan ha många raskatter som innekatt är en fördel då "bondkatter" oftast inte passar som rena innekatter.
Att de är dyra är en annan fördel, du kan sälja avkomman och tjäna pengar på dem som du sedan lägger på hojåkandet :D
Att behålla den är ju ganska naturligt, precis som man gör med en byracka av valfritt slag.


Själv har jag planerat in ett besök hos veterinären på måndag då vår 17-åriga Ragdoll har blivit alltför dålig för att fortsätta terrorisera oss med sitt icke kattlika beteende :gråta
Som tur är så har jag också en Siames och en Oriental och förhoppningsvis snart en hel drös med Orientalbebisar som jag antagligen inte kommer vilka göra mig av med.
Jag måste ha ett större hus känner jag för att få plats med ett 20-tal katter i framtiden...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vad är det för katt för det första? Är det en skogis eller Maine coon så förstår jag problemet men är det en Russian eller Rag doll så föreligger andra orsaker.
Många katter passar inte som ensamkatter utan kräver sällskap då det inte räcker med bara människor runt dem. Då kan dessa beteenden uppstå ganska fort.




Raskatter kan vara att föredra många gånger, av flera orsaker. Just att du kan ha många raskatter som innekatt är en fördel då "bondkatter" oftast inte passar som rena innekatter.
Att de är dyra är en annan fördel, du kan sälja avkomman och tjäna pengar på dem som du sedan lägger på hojåkandet :D
Att behålla den är ju ganska naturligt, precis som man gör med en byracka av valfritt slag.


Själv har jag planerat in ett besök hos veterinären på måndag då vår 17-åriga Ragdoll har blivit alltför dålig för att fortsätta terrorisera oss med sitt icke kattlika beteende :gråta
Som tur är så har jag också en Siames och en Oriental och förhoppningsvis snart en hel drös med Orientalbebisar som jag antagligen inte kommer vilka göra mig av med.
Jag måste ha ett större hus känner jag för att få plats med ett 20-tal katter i framtiden...

Ursäkta, men fy f..n, 20st katter...
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vem är det som använder fyspray på dig? :va

Blöjan. :brynad

Vad är det för katt för det första? Är det en skogis eller Maine coon så förstår jag problemet men är det en Russian eller Rag doll så föreligger andra orsaker.
Många katter passar inte som ensamkatter utan kräver sällskap då det inte räcker med bara människor runt dem. Då kan dessa beteenden uppstå ganska fort.




Raskatter kan vara att föredra många gånger, av flera orsaker. Just att du kan ha många raskatter som innekatt är en fördel då "bondkatter" oftast inte passar som rena innekatter.
Att de är dyra är en annan fördel, du kan sälja avkomman och tjäna pengar på dem som du sedan lägger på hojåkandet :D
Att behålla den är ju ganska naturligt, precis som man gör med en byracka av valfritt slag.


Själv har jag planerat in ett besök hos veterinären på måndag då vår 17-åriga Ragdoll har blivit alltför dålig för att fortsätta terrorisera oss med sitt icke kattlika beteende :gråta
Som tur är så har jag också en Siames och en Oriental och förhoppningsvis snart en hel drös med Orientalbebisar som jag antagligen inte kommer vilka göra mig av med.
Jag måste ha ett större hus känner jag för att få plats med ett 20-tal katter i framtiden...

Crazy catlady :brynad
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top