Frågor man vågar ställa

Apropå skills av diverse slag, inklusive explosivt brajta idéer, om jag vill veta senast körda unika serienummer - är det bara att byta ut MIN() mot MAX() ?
SELECT DISTINCT UUT_SERIAL_NUMBER, MIN(START_DATE_TIME) OVER (PARTITION BY UUT_SERIAL_NUMBER) AS FirstStartDate
INTO #UUT_selection_First FROM #UUT_selection_All ORDER BY UUT_SERIAL_NUMBER

MSSQL och jag är inte kompisar, alls. 9 månader muck, dvs pension.

Apropå skills av diverse slag, inklusive explosivt brajta idéer, om jag vill veta senast körda unika serienummer - är det bara att byta ut MIN() mot MAX() ?
SELECT DISTINCT UUT_SERIAL_NUMBER, MIN(START_DATE_TIME) OVER (PARTITION BY UUT_SERIAL_NUMBER) AS FirstStartDate

Fy fasiken så frestad jag blev att skriva ett kort "Javisst" och låtsas att jag begrep något.

Gissar bara (såg mssql och fick polisen-i-rosa-pantern-ryckningar), men 'order by' kanske skulle ha 'descending' (eller vad Redmond nu behagar använda för nyckelord) för att sortera störst först. Och om du bara är intresserad av just det senaste, släng på 'limit 1' (samma här, kolla vad nyckelordet faktiskt heter).
Tekniskt sett skulle jag ju även byta namn på 'FirstStartDate' och 'UUT_selection_First' också för att vara konsekvent, om det inte är en one-timer du kör på prompten..

Gissar bara (såg mssql och fick polisen-i-rosa-pantern-ryckningar), men 'order by' kanske skulle ha 'descending' (eller vad Redmond nu behagar använda för nyckelord) för att sortera störst först. Och om du bara är intresserad av just det senaste, släng på 'limit 1' (samma här, kolla vad nyckelordet faktiskt heter).
Tekniskt sett skulle jag ju även byta namn på 'FirstStartDate' och 'UUT_selection_First' också för att vara konsekvent, om det inte är en one-timer du kör på prompten..
Ja precis! :fyllisar

Gissar bara (såg mssql och fick polisen-i-rosa-pantern-ryckningar)
Är bara jag som har lite tråkigt så här på morgonen. Det är en femstegs-raket och det funkade faktens perfa att byta MIN mot MAX för att få fram RTY istället för FPY. Ingen tidigare på företaget som ens tänkt tanken på Sex Sigma å hans moster och det har alltid visat fel - som våra kunder påpekat. Jag är faktens så privilegierad att jag får plåga chefen att verifiera utfallet från kåden på min testdatabas - en kopia från de som huserar på Sickla Industriväg.

Utan annat anställningsavtal än de generella arbetsmarknadsreglerna, dvs inget fack på arbetsplatsen , inte medlem och ingen a-kassa, kan jag gå in en månad före och säga - nu drar jag. Gjorde det för två år sedan på skoj, närmare infarkt har jag inte sett någon vara. :clown

Blandningsförhållande 1+? för kärcher wood cleaner lite snabbt bara sådär? Alltså vet man vad maskin ska blanda på ett ungefär så jag har något att gå på?

Har maskin men ska köra rotborste på skaft p.g.a anledningar.

Brorsan hann först, han har bara läst till matte F tror jag det var, läraren fick läsa upp sig till det samtida i.a.f.. Så där kan jag idotförklara mig ibland :va

Men 5% borde bli rimligt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...